Inlägg från: technicolour |Visa alla inlägg
  • technicolour

Första barnet bf i juli 2014

Fy f*n för illamående vill bara krypa ur kroppen vissa stunder!

Har nu tagit första dosen Lergigan comp och har hittils kunnat andas ut dock tror ja att jag reagerade på koffeinet och efedrinet för hjärtat ökade pulsen något.

Jag löste det med sjukskrivningen så det känns skönt.!

• technicolour

Lååångvägdit: Läkaren rekommenderade 1-2 tabletter/dag . Då va det på vårdcentralen av en doktor som inte ens visste att dom tabletterna kunde tas. Jag kommer nog att testa 3st/dag efter att läst om de i andra trådar:) Viktigt att ta dom i samband med måltid.

• technicolour

Vi har talat om för våra föräldrar redan innan plusset dök upp att vi struntar i julklappar iår, dels för stressen runt allt. Tänker baka godis och lite annat att lägga i varsinna korgar som dom ska få tillsammans och förhoppningsvis en UL bild i varje;) ska göra ett tidigt i början av december v8 eller 9.

• technicolour

lååångvägdit : samma för mig, orkar inte leva normalt och är så sugen på att hitta på saker men orkar inte ens sköta de vardagliga:(

Hoppas verkligen att illamåendet ger sig snart!

Just nu kan ja inte förstå hur många väljer att genomgå detta om och om igen..

• technicolour
    mmod skrev 2013-11-26 12:43:14 följande:
    Jag blir orolig stundtals då jag ibland inte känner mig gravid alls ?! Brösten ömmar lite lite men det är först när jag nyper i bröstet som jag känner att det är ömt i dem...men illamående har jag konstant så det är det ända symptomet jag har just nu och det gör mig ändå lite orolig :( och även att visviss mat gör mig äcklad... grejen är den att det hela känns för bra för att vara sant att just vi skulle bli gravida på första försöket, endast tre veckor efter att jag slutat med p-pillerna så det är därför jag är nojig för det känns för bra för att vara sant :p dock kan jag reagera till vissa saker på tvn som kan känner här mig tårögd men jag vet inte...kissa har jag aldrig gjort överdrivet mycket sedan jag plussade så utan det är illamående som jag har just nu...vet att symtomen kommer och går och särskilt vid vecka åtta men det är lite jobbigt ändå och dum som man är kollar man runt på forum efter saker....

Någon mer som jag? ?

Vecka 8 (7+4) idag! :)

Är också i vecka 8 (7+2) och känner igen mig i det du skriver, toa besöken är väldigt få kan dock bero på vätskebrist till viss del kan ja tro.
  • technicolour

Nu har vi släppt bomben och berättat för mina föräldrar, det var minst sagt ett nervöst ögonblick då dom packade upp den för tidiga julklappen! Det blev chock och glädjetårar ;) Nu är nervositeten någon grad högre då vi berättar för svärföräldrarna i morgon... Hoppas på liknande reaktion, har ju lyckats träffa "mammas-pojke" haha . Däremot är jag likgiltig och kan inte glädjas speciellt mycket ännu, mycket pågrund av att vi inte har sett den lilla än och får vänta några dagar till. Hoppas allt är som det ska! Illamåendet är inte lika påtagligt längre men att kräkas känns som en av morgonrutinerna.

• technicolour

Fler som gjort Kub/NUPP ?

var i väg idag och kollade nupp med det tråkiga beskedet risk, 1:2 .., Jahapp glad att vi inte har berättat om graviditeten för andra än förldrarna åtminstonde.. Är också "bara" 25år så trodde aldrig risken skulle bli SÅ hög :(

• technicolour

Hej alla!  Efter en lång period av ovisshet och fortfarande i väntan på svar från FVP- långanalys, så kanske man vågar se ljuset någonstans. Snabbtestet visade normalt och det är ju ett steg i rätt riktning! Nästa vecka är det RUL som gäller =)

Funderar på om någon har vaccinerat sig med säsongsinfluensa-vaccinet? Bokade en tid i morgon, men efter skräckhistorier så blir man fruktansvärt osäker. :/

• technicolour

Har skummat igenom nästan alla inlägg här, kul att många är kvar i tråden =)

RUL på torsdag här, nervöst!  Fick provsvar från FVP och med vår risk på 1:2 (nupp) så var det normalt antal kromosomer, overkligt och stor lättnad så hoppas innerligt att det ser bra ut på RUL  :)

Funderar på om fler har besvär med acne på ryggen? har ni tips och råd hur man kan lindra och få bort det värsta? Vet att det är hormoner, men skulle ändå vilja höra ifall någon har en bra kur..

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014