Inlägg från: technicolour |Visa alla inlägg
  • technicolour

Första barnet bf i juli 2014

Skulle också vilja ha tips på mönster till amningskudde =)  
    Babynest köpte jag efter om och men. Det kändes dock värt det,  då ja inte är någon hejjare på att sy allt för avancerade saker ;)

Har börjat få i ordning i lillans rum nu också! säng och skötbord, känns overkligt och kul:)

• technicolour
    Stjernfelt skrev 2014-03-09 21:20:13 följande:
    Har era navlar ploppat ut? Min är nog på väg ut snart, har ändrat form iaf :p
    Min är så himla djup, så får se om den tar sig upp i senare skede :P
  • technicolour
    Humlan26 skrev 2014-03-11 13:12:19 följande:
    Jag kopierade checklistan på inköp från babyproffsens hemsida. Riktigt bra tycker jag. Sen kan man stryka några saker pga av att det är sommar. Fått en hel del kläder, men köpt lite också. Köpt alla tillbehör till säng, inkl sängkläder. Köpt ett set till vagnen också. När det gäller sängkläder har jag  kärat ner mig i märket Rätt Start.
     Tack för tipset! har letat efter liknande =)  Är ju så mycket att hålla reda på!

Har beställt vagn, köpt skötbord, fått en vagga och en spjälsäng, köpt babynest,  lite kläder och lite tillbehör till säng än så länge.
    Vilken babysitter ska man välja? och är bärsele något att satsa på? :)
  • technicolour

Har också gått upp ca 5kg, var dock lite underviktig innan så det känns behövligt.

Är det någon mer som får som "mensvärk" ibland?  Obehagligt, frågade om det på MVC idag men läkaren ja träffade kunde inte svara på va de berodde på? för det verkade inte vara foglossning.  ( vecka 24, 23+0)

• technicolour

Jag ska till BM första gången i vecka 27,  (är i vecka 24(23+5) nu,) väldigt sent känns det som..Men det rör sig där inne iallafall, så härligt att känna:D 

Stjernfelt: Låter toppen ju! skönt att få i ordning lite, speciellt att ha en flytt överstökad =)

• technicolour
    såjävlaneggo skrev 2014-03-24 14:25:59 följande:
    Idag är en bra dag!
    Fick tillbaka 12000kr på skatten, har fått förlängt på jobbet tills den 11e juli, berättat för chefen att jag är gravid, fått billån beviljat och nu ringer mamma och säger att hon vill lägga 50% på vagnen, det hade hon sagt tidigare tydligen men det hade jag helt glömt. Så mycket som släppt från mina axlar. Nu ska jag bara tänka på bebisen och oss i första hand. Och idag firar jag och sambon 15 månader tillsammans, hihi! <3
    Dags att byta "Fl-namn?" haha  ;)   Underbart när det går bra, njut!

• technicolour
    Turvion skrev 2014-04-09 20:48:41 följande:
    Underbara tjejer, ett tag sen jag skrev. Har vart lite mycket.. Dock senaste 2-3 veckorna har jag vaknat med smärta som mensvärk på nätterna och de har gjort så ont vissa gånger att jag vaggat fram och tillbaka och hyperventilerar, min bm trodde bara de va växtvärk så har inte tänkt mer. Men idag har jag haft så ca 10 gånger (från ca kl.15 till nu kl20.45) och de gör så ont att jag mår illa och upplever de svårt att andas, som om andetagen bara kommer till halsen men inte ner i lungorna :s Även de gånger vaggat fram och tillbaka och får nästan panik av smärtan. Vad är det här!? Min sambo säger att jag är syltig och att jag ska ta en varm dusch och sen gå och sova..

Men oj, det där låter inte alls bra. Tycker du ska ringa in till förlossningen så du kan åka in för bedömning. Sådan stark smärta bör man ta på allvar. Hoppas de lindrar snart och att allt står rätt till:)
  • technicolour
    Stjernfelt skrev 2014-04-09 17:59:51 följande:
    Busar allas små i era magar? Min lille pojk är jättebusig, han vänder sig ofta och sparkar, håller jag handen där drar han till med ett par sparkar i rad för att visa att han är där (som om jag inte känner det) och så lägger han sig ibland på ena sidan och trycker sig ut så mycket han kan typ så magen ser ut som en trappa haha, men det är härligt för då kan jag känna hans hjärtslag när han trycket ut sin rugg så :) bm fick känna det lite snabbt i måndags när han låg med, men han vänder sig så fort någon annan tar på honom :p oj inte meningen skulle bli så långt, men skulle vara kul o läsa vad era små sysslar med :)

Oja! Här inne är de livat :) Häftig känsla!
  • technicolour
    Alltime skrev 2014-04-10 07:00:01 följande:
    Hej alla.

Jag lämnar den här gruppen nu, men jag önskar er all lycka! Och kom ihåg hur lyckligt lottade ni är!

Tårarna rinner när jag skriver att jag lämnar gruppen. Natten till tisdag åkte jag och sambon in till Danderyd. Då hade jag inte känt Pyret sparka på ungefär ett dygn. Tyvärr hade hon dött. Idag ska jag sättas igång och ja...

Som sagt, ta hand om er och de ni bär på!
    Kan inte föreställa mig vilken hemsk känsla, får tårar i ögonen. All styrka och tankar till er! *Kram
  • technicolour
    soetnoes skrev 2014-04-11 12:28:30 följande:
    Jag har kommit fram till att värken i vänstra sidan av magen beror på trög mage. Jäkla järntabletter o ställa till de! Hur ska man nu göra?
    Kaffe - det enda som hjälper på mig, och möjligtvis päron samt mycket vatten =)
  • technicolour

93 dagar här, otroligt vad tiden går!! Börjar bli lite nervös över förlossningen samtidigt som ja längtar:) Hoppas snart föräldragruppen drar igång.

• technicolour

Å va kul väntar på kronans, blev riktig besviken på babyproffsens, visst gratis men ändå! Idag är det 90 dagar kvar, wow det går så fort:)

• technicolour

Inte nog med den värmen som har varit dom senaste dagarna, så har hormonerna börjat leva loppan. Jag är blödig som tusan och panikångest gör sig påmind bland alla starka känslor. Nej nu får tiden gå fort! ~50 dagar kvar Ska till bm för en extra blodtryckskoll idag på egen begäran, så kan ja släppa någon noja iallafall.

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014