Första barnet bf i juli 2014
Läste att man får finnas på ryggen när man använder balsam också eftersom det är väldigt fett och rinner nerför ryggen så det bästa är att skölja framåt eller åt sidorna :) värt att testa iallafall om det kan lindra lite
Läste att man får finnas på ryggen när man använder balsam också eftersom det är väldigt fett och rinner nerför ryggen så det bästa är att skölja framåt eller åt sidorna :) värt att testa iallafall om det kan lindra lite
Jag trodde de berodde på att man har mindre/längre menscykel än man trott så man inte hade ägglossning den dagen man trodde fast jag får inte ihop de med sexet då eftersom provar man aktivt har man ju ändå sex vid äl men så har jag förstått de som haha
Jag känner som dig smultronbebisar, jag har mitt RUL nu på torsdag och jag är orolig att det ska vara något fel på skrutten. Det är 98% chans att allt är bra på ultraljudet men de två procenten är ju någon och alla här har fått så bra på sina ultraljud så...men jag såg min i vecka 15 så jag hoppas innerligt det står lika bra till med den på torsdag då jag är i vecka 9 (18+6) den dagen
Ursäkta men jag blir bara så arg på min pappa...så fort jag nämner mat så säger han att jag måste vara försiktig med vikten så jag inte går upp 20-30 kilo blabla...börjar bli irriterande att höra varenda dag nu nästan att jag får vara försiktig med det jag äter, "Sara gick upp 35kg"...självklart vet jag att det r svårt att gå ner om man går upp för mycket men hallå jag är snart i vecka 20 och har gått upp 1kg !!! Men det är nog det att jag har lite fett på kroppen sedan innan, varken smal eller tjock men lagom liksom och min lillasyster är en pinne så han jämför väl...men börjar bli störande att jämt höra det, jag måste kunna äta när jag är hungrig liksom haha skit gubbe är han ibland min gamle far :p
Jo men visst är det så :) min sambo sa däremot att jag får äta hur mycket jag vill haha men jag äter inte för två, jag har alltid varit den som svält mig, ätit 1-2 måltider pm dagen, oftast inte ätit något före på eftermiddagen liksom och så är det än lite. Jag känner mig inte hungrig men frukost måste jag annars tuppar jag av då sockret är lågt sedan äter jag bara lite oftare men inte mer :) blir oftast en frukt eller smörgås emellan och jag äter bara en lagad mat om dagen dvs. Middag vid 4/5/6 :) men visst kan det gå fort, jag säger jag bara gått upp 1kg på 20 veckor men går det utför så gör det oftast det fort haha men jag hoppas jag inte går upp FÖR mycket vilket det inte ser ut som jag kommer göra :) *peppar peppar*
Det är nog så för han vet att min mamma gick upp 20kg när hon var gravid men även hon var smal som syrran liksom :p jag är mer som pappas släkt, stora bröst, höfter och lite fett på kroppen men jag lider inte men det är klart man blir irriterad :) tur är så är inte pappa som farmor som alltid sagt vad hon tycker, fick höra när jag var åtta år att jag var minsann lite tjock nu och de har suttit kvar genom åren men pappa är genom snäll annars han vill nog bara väl :)
Nu har jag varit helt extas inne på babyproffsen men fy så dyrt det är där inne :( köpte ett paket nappar bara men egentligen gick jag dit för att hämta ut min gratis box så var tvungen att köpa något ;)
Jag fick en tidning "vi föräldrar", en tidning från babyoroffsen, en blöja, tvättlapp/handduk, tandkräm, någon leksak :) trodde det skulle vara mer då det verkade så på Google men de kan ju ha ändrat med :) allt gratis är bra :D
Idag är det RUL :) är inte nervös egentligen alls längre, har ju redan smyg tittat på pyret i vecka 15 och då såg hon ju att allt fanns där som det skulle :) hoppas pyret vill blotta könet med idag :) vi har sagt pojke sedan dag ett och tjejkläder intresserar mig inte ens i butikerna så ska bli spännande att se :D efter vi har varit på ultraljudet så ska vi provköra vagnar inne på beginners, så himla i extas idag haha
Nu har vi varit på RUL och tjuvkikat på pyret :) allt var perfekt sa hon och hon trodde det var en tjej fast navelsträngen låg framför så det var svårt att se men hon gissade på en tjej sa hon :) väldigt aktiv bebis hade vi! vi var även och såg på vagnar, har bestämt oss för en vi hittade som var billig :)
Har ni något ni avskyr? Jag har fått grillchips på min lista. Det är det äckligaste jag vet. Sambon älskar dem chipsen och äter det jämt. Det luktar vidrigt i hela rummet när han öppnar påsen och hans andedräkt är obeskrivlig. Jag blir verkligen äcklad av den doften haha har aldrig tyckt det varit äckligt innan bara nu och det är det ända jag inte tål. Usch jag blir illamående av bara tanken på dem....stackars min sambo har fått höra många gånger att han luktar äckligt när han ätit dem, det räcker med en liten tugga sen märker jag det direkt :p
Mina bröstet har läckt ett tag nu :) kan märka på morgonen när jag ligger på sidan att det är alldeles blött på bröstet. Reagerade en gång för började undra hur jag kunde svettas så där kände det rann men det var bara bröstet som läckte ;)
Det får du äta nu :) jag har ätit det utan problem. Iallafall skinka men salami åt jag tills en kompis sa man måste frysa den tre dagar innan du får äta den pga listeria så då gjorde jag det :)
Jag kan också sakna att ta sig en iskall cider eller ett glas vin på helgen men har inte brytt mig om att köpa alkoholfritt :p saknar också energi dryck, kunna kasta i mig en kall på rasten på jobbet när det är tufft :p men jag saknar mest en snus efter maten.....kunna ta sig en när jag ätit också :)
Imorgon har jag en tid hos en neurolog här i Göteborg pga min migrän. Kan kännas lite onödigt att gå dit då jag inte kommer få äta några större mediciner nu och de skulle jag aldrig ens våga och magnet röntgen osv är inte Heller aktuellt men har stått på väntelista ett halvår så får gå dit iallafall :) har ju plågats med detta sedan jag var 9-10 år så är dags jag får riktig hjälp den nu finns där...