• mmod

Första barnet bf i juli 2014

Det är bättre att ta en dag i taget...njuta!! Vi är gravida tills kroppen säger annat och skulle det ske något kan vi inte ens påverka det så varför vara nojig och googla massa skit som får en att må pyton ?! Jag tänker då fortfarande köpa baby strumpor och ge bort till svärföräldrarna, min pappa & syster UTAN att ha gjort något ultraljud för det finns något där annars skulle ingen av oss må såhär och jag hoppas innerligt att vi alla får fullgångna graviditeter med friska barn :)

• mmod

Vi ska nog berätta dagen före jul för hans föräldrar och på julafton för min pappa och syster :) jag ska köpa baby strumpor som jag packar in med ett litet kort & skriver "God jul farmor och farfar, längtar till juli när vi äntligen får ses"

• mmod

Tur i oturen kan man säga här idag...snön har väl ingen av er missat ? Idag ringde sambon och sa att jag bara kunde ringa jobbet för det låg ett stort träd över vägen med roten och allt :) lite glad är jag då jag jobbade till tio igår och var hemma elva pga snöstormen så lite sömn :( känns sjukt att man är mycket mer försiktig nu när man kör eftersom man är "två" och jag skulle aldrig förlåta mig om jag gjorde något så bebben dog...

Vecka 10 (9+0) idag med :)

• mmod

Idag fick jag köpa mamma byxor :) de vanliga jeansen passar inte alls längre och jag orkade inte pressa ihop knappen för att få på mig dem så det var skönt med ett par jeans utan knapp med mudd :)

• mmod

Carolaiine: köpte ett par svarta i jeans på H&M till 199kr samt ett par leggings till 99kr och bådar hög mudd som jag bara viker ner lite nu :) kan inte ha mina byxor alls nu utan får ha leggings så därför jag köpte mamma jeans :)

• mmod

Hur viktigt är det med dessa multivitamin gravid tabletterna ? I början av graviditeten gick det bra att få ner dem men nu har jag inte fått i mig dem på flera dagar för det vänder i halsen så fort jag ta en i munnen :( klarar inte för kräks bara...försökte googla om det kan påverka något men hittar inget :( någon som vet?

• mmod

När jag plussade sa min sambo att nu blir det inget sex på 9månader..han har svårt för gravid magar, tror han ttycker det är skrämmande eller något och det klassiska "tänk om jag skadar barnet" men blev ju självklart skit ledsen, kände mig ful och äcklig, tänkte att nu lär han väl vara otrogen osv...men vet ni vad, efter någon månad kom han och ville :) hade inte spelat någon större roll för mig men kände mig ju inte speciellt snygg när han inte ville först men nu så Haha Det är en annan sak när bebisen väl börjar växa, sparka osv men :)

• mmod

Jag har också gått upp mycket :( innan graviditeten vägde jag runt 74kg, är 170 lång. Men nu i vecka 10 (9+4) Väger jag runt 80kg :( känns inte så kul då jag har fått höra på jobbet att jag var smalare innan och jag kan inte säga anledningen riktigt ännu men :/ men det är endast magen och höfterna som blivit större så...dock har jag ett arbete där jag får äta oregelbundet för att kunna äta alls så det har påverkat mycket men självklart är graviditeten den största boven i det hela :)

• mmod

Jag har äntligen fått en tid för privat Ultraljud nu på Barnmorskegruppen här i Göteborg...de hade inga tider före jul så fick snällt ta en i januari vilket damen kunde tycka var lite onödigt då jag tydligen kommer ha mitt RUL I mitten av februari men jag vill ju se om det lever något där :( så bokade ett 14januari som kostar 750kr...då ska jag tydligen vara i vecka 14 sa hon och då gäller inte det billiga ultraljudet längre när jag är så långt gången :) men då kan dem se könet till typ 70% och går igenom barnet mer och för mig spelar det ingen roll vad de gör bara jag får se ett hjärta haha så det lever nånting där inne!! Hon förstod att jag var lite rädd för missfall osv men hon sa att det att barnet slutar växa men inte stöts ut är ej så vanligt men jag tycker det är många som är med om det :s men nu öronen det bokat och klar!!

• mmod

fy vilken helvetes dag...kräktes upp frukosten fem min innan jag skulle åka till jobbet, kräktes sedan upp hela lunchen PÅ jobbet :( inte fått behålla någon mat alls :'( är typ rädd att äta något för tror jag kommer spy då och jag orkar inte kräkas upp något jag ätit fem min efter jag ätit klart....usch vad jag klagar haha kändes skönt att komma hem och kunna lägga sig lite...dock ser jag ut som en flodhäst...har blivit riktigt rund om höfterna nu...känns inte så kul men :/

Vecka 10 (9+6)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014