mmod skrev 2013-11-10 16:16:08 följande:
Sambon berättade att hans föräldrar skulle komma hit runt 27nov och när de kommer brukar vi äta & dricka gott men frågan är hur det blir när jag får säga nej till ett glas vin hmm vil ju att föräldrarna ska veta först såklart sedan får allmänheten veta sen :)
Någon som har en dundrande humör ? Stackars min sambo kommer stå ut med mycket i nio månader :( fick gå& lägga mig nu för att inte göra saker värre....har blivit mer gnällig, känslosam och nästan elak ibland :s bästa som finns är att stänga sig inne så man kan lugna hormonerna lite :) åh andra sidan har ja gått upp drygt 4kg och ja jag är inte stor men att se 79,6kg på vågen är inte skoj...är 170cm lång så inte så farligt men när det knappt syns att man är gravid så är det mindre kul att veta attvikten ökat :( har redan nu börjat smörja med bio oil på magen för att motverka bbristningar :)
Jag är en riktig gnällspik nu ;) jag kan bli förbannad, irriterad eller ledsen helt utan anledning. Dessutom känner jag mig så otroligt ynklig nu när jag mår dåligt större delen av dagen. Brukar säga till sambon att jag piper för två nu haha ;) jag har oxå gått upp mycket. 3,5 kg än så länge (från 57,5-61,1).... men tror att man lätt kan samla på sig en massa vätska i början av graviditeten. Fast det är väl individuellt som allt annat ;) jag är väldigt svullen på kvällarna men på morgonen ser jag rätt normal ut fortfarande :)