Inlägg från: malin1985 |Visa alla inlägg
  • malin1985

Första barnet bf i juli 2014

undrande03 skrev 2013-11-11 17:52:13 följande:
    Kul att vi är några stycken här =) 

Är i vecka 5 (4+1) nu och har börjat känna av illamående och lite värk i magen idag.. Hoppas att allt är som det ska vara.

Hur mår ni andra?

Funderar på det här med tidigt ul också, hur tidigt kan man göra det?

Eftersom jag hade ett mf för ett par månader sedan så vill jag hemskt gärna göra ett ul tidigt. Kan man efterfråga det pga mf:et?

Har även haft lite för högt blodtryck jämt. Kan det påverka grav något? 

Man kan göra ul väldigt tidigt men då kanske man inte ser så mycket. Bästa är nog att vänta tills iallafall v 7-8. Du kan absolut säga att du vill ha ett tidigt ul pga rädsla för mf men då kanske du får gå privat. Tror det är lite olika vad dom kan erbjuda. Jag ska på hälsosamtal på fredag och om det dröjer innan jag får göra ul så kommer jag göra privat. Vill helst göra ett senast v 10 för det är den veckan vi ska berätta för våra föräldrar. Skulle va skönt att veta att allt ser bra ut då. :)
  • malin1985

Imorgon går jag in i v8. Min molvärk har blivit kraftigare, förut var den märkbar men inte direkt störande och nu känns det som mensvärk. Har läst att livmodern växer snabbare nu så det är nog därför. Illamåendet var liiiite bättre idag men jag har varit riktigt trött istället... stack lite tidigare från jobbet och så fort jag satte mig i bilen började jag grina. Känns helt sjukt att grina bara för att man e så trött! Så fort jag kom hem la jag mig o sov i ca 1,5 timme. Hoppas jag mår bättre imorgon annars kommer jag stanna hemma för idag var ingen rolig dag. :/

• malin1985
    KristinaS skrev 2013-11-11 18:45:17 följande:
    Idag var ingen bra dag! Börja blöda idag på jobbet, kunde inte hålla tillbaka och börja böla och åkte hem.

Utför ett jobb som är stressigt med mycket tunga lyft så jag hoppas inte det är därför.

Är iallafall hemma imorgon och kontaktar barnmorskan. Men det här känns förjävligt :(

Fy va jobbigt :( tänk på att det finns en massa anledningar till varför man kan blöda under graviditeten o dom flesta är ofarliga. Håller en tumme för att det bara är en blödning och inte nåt otrevligare! Kram på dig!
  • malin1985
    Turvion skrev 2013-11-11 18:42:13 följande:
    Malin1985: har vart med i a-kassan och unionen sen april.. Så är körd, kommer få ut 320kr om dagen från arbetsförmedlingen.. Har på riktigt ångest ;(

Ja det är viktigt att ta hand om sig nu, men det är inte kul att vara så trött och må så dåligt att det tar över ens vardag. Men de resulterar ju i något bra även om det är svårt att tänka så nu kanske :/

Okej vilken otur! Man måste varit med i ett år va för att få ersättning? Hoppas att det löser sig på nåt sätt!
  • malin1985
    såjävlaneggo skrev 2013-11-11 19:40:35 följande:
    Vilket datum ska du föda Malin? :)

Enligt fls uträkning har jag bf 30/6 men ett par andra uträkningar säger 1/7 så där nånstans :) får se vad bm säger. Jag hade äl 8/10 iallafall.
  • malin1985
    LååångVägDit skrev 2013-11-12 07:22:53 följande:
    Mådde jätte illa hela dagen igår, åt typ varma koppen o några smörgåsrån bara. Lika idag. Ska egentligen jobba idag men fortsätter det så här så går det inte.. :(
    Idag har jag fått i mig 1 smörgåsrån och 3 mariekex till frukost. Har ingen aptit alls....
  • malin1985
    LååångVägDit skrev 2013-11-12 08:04:04 följande:
    Jag har ätit ett smörgåsrån idag o typ 2 klunkar nyponsoppa.. Fy, visst är det jobbigt? Magen kurrar så jag är ju hungrig men de går inte att äta. Är du hemma från jobbet idag?
    Jag känner inte ens att jag är hungrig, jag äter bara för att jag måste och för att jag slipper må illa en liten stund då... Nä jag jobbar, funderade på att stanna hemma eftersom att jag är så otroligt trött men min sambo tyckte att jag skulle åka till jobbet. Kommer dock inte bli mycket gjort den här veckan... Har köpt dextrosol iallafall, det får bli min räddning när jag håller på att somna. :P Usch jag var inte riktigt beredd på att det skulle va såhär att vara gravid. Det är ju absolut värt det men det är ändå väldigt jobbigt. Idag går jag in i v 8, tror denna vecka kommer vara värst.
  • malin1985
    LååångVägDit skrev 2013-11-12 08:24:35 följande:
    Va duktig du är som åker till jobbet!
    Jag har ju fasat för det här hela tiden eftersom min syrra fick hyperemesis med båda barnen.. Nu vet jag ju inte än om de blir så illa för mig.. Å vecka 8! Va långt fram de låter! Blir v 7 för mig på lördag. Har haft feber i 3 dagar nu o hostat jätte mkt i en vecka så de blir man inte piggare av heller..
    Usch ba jobbigt :( Fast jag önskar nästan att jag kunde få lite feber så jag kan stanna hemma med gott samvete.. Det som dock gör att jag väljer att stå ut och masa mig till jobbet iallafall är att jag misstänker att jag kommer må skit i några veckor till så då är det ju lika bra att vänja sig.... Dessutom är det "bara" 6 veckor kvar till jul och då ska jag ta några dagar ledigt förutom alla röda dagar...! Åå vad jag längtar!!
  • malin1985
    LååångVägDit skrev 2013-11-12 08:43:55 följande:

Var hemma i söndags pga febern så den får jag skylla på idag också. Jobbar ons o tors o sen är jag leldig 5 dagar! Skönt! Vet inte om jag kan vänja mig vid att må så här illa.. Härligt för dig att va ledig över jul! Skulle ni berätta för familjen då? 
    Vi berättar nog tidigare. Kommer vara i v 14 på julen och vi berättar nog redan v 10. Fast nu börjar jag luta mer åt att berätta när vi gjort ul första gången, vore så kul att ha bildbevis ;) Men det beror lite på när första ul är. Jag ska på hälsosamtal på fredag så får se vad dom säger då :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014