Inlägg från: MissUnik |Visa alla inlägg
  • MissUnik

Första barnet bf i juli 2014

Jag har också kikat lite på nya enmaljungan.. Lutar nog åt den! :)

Jag brukar ha så lätt för att få halsbränna men har peppar peppar inte känt av någonting alls av det! :) men däremot det här med brösten, dom är så ömma! Jag kan inte ens ta på bröstvårtorna själv.. Måste ha bh eller sporttopp på jämt för att "skydda" dom..

• MissUnik
    Humlan26 skrev 2013-11-06 10:11:12 följande:

Någon mer som varit på första samtalet hos BM?
    Jag ska dit på måndag. 

Jag var på hälsosamtalet förra veckan, inskrivningen är inte för än 27/11.. Känns som en evighet dit!
  • MissUnik
    Turvion skrev 2013-11-06 12:11:49 följande:

Någon av er som också har tänkt på namn till lillen?:) Vill ni även kolla könet?:)

När vi satt på ett fik efter hälsosamtalet så kom vi in på det här med namn.. Tog bara 5 min så hade vi både ett tjej och ett killnamn vi älskar! Sen får man ju se vad det är för en liten rackare som tittar ut..

Ni då?

Vi kommer att kolla könet.. Gubben säger att det inte spelar någon roll men jag kommer i te kunna hålla mig! Och sen även för planeringens skull..

Ska ni kolla könet?
  • MissUnik

Turvion och såjävlaneggo: Jag är också jätte nervös, ska berätta för familjen i helgen.. Vi har också ett stabilt liv, bor i ett radhus på 110kvm, det ska ut till försäljning nästa vecka då det är dags för oss att hitta drömvillan.. Gubben har fast jobb inom byggbranschen.. Vi har båda körkort och flera bilar..

Så det är väl egentligen inte det som oroar mig utan det är nämligen så att detta barnet (endast jobbmässigt) kommet lite fel då jag nyligen har startat eget företag som jag kommer behöva lägga på vila när jag inte kan jobba längre, och familjen gick in med lite pengar när jag startade upp alltihopa.. Så är lite nervösa för vad dom kommet att säga..

• MissUnik
    LadyGrace skrev 2013-11-07 12:50:58 följande:

Jag är inte nervös för att släkten inte tycker vi ska ha barn ( svärföräldrar och föräldrar har tjatat på oss i typ 5år).

Håller dock på att avsluta min utbildning och har inte fått nåt jobb ännu som väntar. Har dock jobbat innan så jag går ganska vettig föräldrapenning och sambon har ett bra jobb så vi står inte på bar backe så att säga.

Vi kände att vi inte ville vänta längre för vi blir ju inte yngre ;)

Nä det kan nog aldrig vara helt rätt.. När man jobbat ihop en bra lön och har precis allt under kontroll har man nog hunnit bli till åren!

Men det härds föräldrapenning oroar mig rejält, då inte fattar hur man räknar när man är egen företagare..
  • MissUnik
    effe skrev 2013-11-07 16:29:09 följande:

Hej allihopa.. :) tur att jag hitta denna tråden, va inne i någon annan men det var många som hade barn sedan tidigare där :) 
    Jag vet inte hur långt gången jag är, men tippar på ca v 5+4, fick missfall i mitten på juli och har sedan dess inte fått någon mens... har gjort grav test stup i kvarten nästan.. hehe, men för en vecka sen blev det ett svagt plus och i lördags var det rätt starkt. :) ska på vul den 18:e och har redan fått inskrivning den 3:e december.. spännande.
    Hur gamla är ni allihopa och vart i sverige bor ni? =) 

Välkommen! :) ja visst är det skönt med en tråd med bara första gångs föderskor..känns lite enklare att fråga vissa saker då..

Grattis till pluset! Hoppas det går vägen denna gång!

Jag är 23 år och bor i Uppsala.. Du? :)
  • MissUnik

Känner igen mig i det ni säger, slutade också röka bär jag fick pluset, och har fått en del utbrott på killen också, antingen blir jag fly förbannad eller så börjar jag storböla.. ;P

Nån annan än mig som fått problem med håret? Det blir en stor tova för mig hela tide. Och jag måste reda ut det flera ggr om dagen!

• MissUnik

Jag är inne på dag 12 som rökfri.. :) men det har ju slunkit ner en del onyttigheter för att dämpa suget! ;P men tuggummi har fungerat bra! :)

• MissUnik
    LadyGrace skrev 2013-11-08 13:39:25 följande:

Det låter ju underbart mysigt Effe :).

Jag hejar på er som slutat röka! Ni klarar det galant!

Angående rökning; undrar lite varför börjar igen efter att de fått barn?

Min mamma har fyra barn, inte blossat när hon varit gravid eller ammat men började igen när vi blev lite äldre.

Röker inte själv så har svårt att sätta mig in i hur det känns.

Jag har faktiskt också undrat det där med varför man börjar igen.. Jag har aldrig haft någon motivation eller sug för den delen att sluta men har alltid sagt att den dagen jag plussar slutar jag för gott! Tycker det ser så illa ut när man går med barnvagn och röker samtidigt! Men man tänker ju olika..

Ang sexet, det verkat vara väldigt olika kring det! Min sambo har alltid sagt innan vi vart gravida att vi inte kommer kunna ha sex för att "det kommet kännas konstigt" men han har som tur är!! Tänkt om där och vi har haft sex flera gånger efter plusset, men som någon sa, det känns väldigt annorlunda.. Jag vart mycket känsligare.. Och sexet vart för vår del ännu känslosammare!
  • MissUnik
    KristinaS skrev 2013-11-08 14:18:57 följande:
    Ja att sexet blev känslosammare märktes för min del också! Jag fick anstränga mig igår för att inte börja lipa hahaSkäms
    Vad skönt att jag inte är ensam om det då, räcker med att sambon tittar på mig lite kärleksfullt eller om man ser nått gulligt på tvn så börjar jag böla ;p
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014