Inlägg från: MissUnik |Visa alla inlägg
  • MissUnik

Första barnet bf i juli 2014

LååångVägDit skrev 2013-11-08 15:59:29 följande:

Tack alla som svarat ang sex! Kanske man skulle våga sig på o prova då.. haha! Flört 
    Blev lite lugnare efter den där texten i länken! Får se nästa gång tillfälle ges! Glad

Det tycker jag allt! 9månader är en lång tid ;) och efter förlossningen är man nog inte sltt för sugen på ett bra tag! Så tycker man ska ta vara på denna tid då det är bara är sig själv och partnern fortfarande.. När tid, ork och plats i sängen fortfarande finns ;)

Men man måste ju såklart vilja, Inge ide att tvinga fram något sådant.. Jag menar det tar ju ett tag att smälta att hela ens liv och kropp ska förändras! Men när det väl är dax för sex så ska man nog ta det lite försiktigare och prata med varandra och försöka att inte tänka så mycket på "fostret" för då spänner man nig sig och det blir obekvämt.. Lycka till! :)
  • MissUnik
    LovisaC skrev 2013-11-09 06:50:47 följande:

Jag vill också vara med här!

Jag väntar också bebis nummer ett och är precis som "LååångVägDit" i v5+0 idag med bf 17-18 juli.

Jag är 29 (fyllde år två dagar innan äl) och maken 28 (fyller år 11 dagar efter bf). Detta är vårt sjunde försök (men två oskyddade år...) och det kändes verkligen som det var menat!

Han är verkstadschef och jag resande säljare. Kissnödigheten är redan en utmaning i bilen om dagarna, jag mår duktigt illa sedan två dagar, mina bröst ömmar och jag får inte sova om nätterna. Än har inte den lamslående tröttheten hittat mig dock!

Välkommen hit och grattis till plusset!

Jag sitter själv i en bil hela dagarna och det är verkligen ett helvete det här med kissandet! Man skulle haft ett kontorsjobb där man har tillgång till toan jämt! :p

Är det nån som slipper gå upp flera gånger på natten?
  • MissUnik

Det här med brösten känner jag igen, gör såå jäkla ont att ta av sig bhn på kvällen!

Ja jag springer också och kissar på natten, minst 2-3 ggr trots att man alltid kissar det sista man gör och vaknar upp så kissnödig att man inte vet vart man ska ta vägen ;p

Ang vitaminer så är folsyra det enda jag äter.. Kommer väl få börja men järntabletterna efter inskrivningen om 2 veckor kan jag tänka mig då jag har behövt äta det förut..

Vad är gravidvitaminer för något? Någon färdigblandning eller?

• MissUnik
    LovisaC skrev 2013-11-09 13:21:58 följande:
    Haha jag springer också upp flera gånger per natt. Det är så himla sjukt att jag påverkas så starkt REDAN! För tusan, jag gick bara in i v5 idag!?!

Jag måste ladda upp bilen med toapapper och tvättlappar så jag kan stanna längs vägen. Urk vad jobbigt det blir i vinter bara?! Hur gör man då?! 
    Ja jag har sprungit upp på nätterna sen jag plussa och går snart in i vecka 9.. Men undrar när det lägger sig igen.. Tills man blir så pass stor att det trycker på..

Ja mitt problem är att jag kör en större skåpbil inne i Sthlm så det tar ett tag innan jag hittar en parkering och en toa! Men toa och tvättlappar är det redan laddat med!
  • MissUnik
    LovisaC skrev 2013-11-09 16:04:25 följande:
    Det är inte ovanligt att man får lite förstoppning i början och det syns på magen eftersom tarmarna blir fulla ;)
    Åh jag är tvärförstoppad och har inte ens börjat med järntabletter ännu
  • MissUnik
    LovisaC skrev 2013-11-09 17:31:53 följande:
    Jag är normalt förstoppad (massa allergier så jag får inte alltid i mig fibrer eftersom jag är lite dålig på att äta spenat). 
    Nu däremot fungerar min kropp normalt så jag har nog droppat 2kg bara på att magen tagit fart, hehe :D 
    Åh vad skönt att magen har kommit igång och att du gått ner på köpet! Själv har jag gått upp alldeles för många kilon redan..
  • MissUnik
    LååångVägDit skrev 2013-11-09 20:26:23 följande:

En liten påminnelse till er alla! Kom ihåg att teckna gravidförsäkring! (om ni vill alltså) Några försäkringsbolag har från vecka 10 så då ska jag göra det tänkte jag!

Jag har inte hittar nån försäkring som går att teckna från vecka 10.. Vilket bolag är det? På tal om försäkring, nån som vet vilket bolag som är bäst?
  • MissUnik
    LovisaC skrev 2013-11-10 01:38:38 följande:

Hur...? Jag blir väldigt nyfiken! Jag mår så illa och blir såklart extra noga med vad jag äter så all vätska jag bundit pga kolhydrater rinner bort :)
    Fayme skrev 2013-11-09 19:42:32 följande:Hej tjeje! Hoppar in här! Blogg senaste menedens sista dag är jag beräknad till 15 juli! Plussade imorse! :)

Välkommen! ;)
    Ja du, jag slutade ju med allt socker och onyttigheter nån vecka innan pluset.. Men när jag sedan slutade röka så har det slunkit ner nån godisbit.. Men äter ju mycket nyttigare kost nu och mer regelbundet så tycker inte jag borde gått upp så mycket..
  • MissUnik
    soetnoes skrev 2013-11-10 09:53:25 följande:

Är de någon här som också tycker om morgon kaffe men som mår Illa efter en klunk?

Jaag! Sambon skrattar åt mig varje morgon, är galen i kaffe.. Men morgon kaffet går bara inte.. Mår illa av doften och första klunken!
  • MissUnik

To day is the day!

Ska på middag hos mina föräldrar och jag ska äntligen få berätta! Presenten är inslagen och det ska bli kul att ge nånting annat än trisslotter eller strumpor i farsdagpresent! ;)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014