• Webbredaktör Annelie

Brukar du ha söndagsångest?

Måndag och vardag igen efter helgen för många. Hur kändes det igår? Brukar du har lite krypande känslor i kroppen på söndagskvällen. Eller längtar du efter vardag, jobb och rutiner?

Vilken dag i veckan är din favvodag och varför?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du ha söndagsångest?
  • lövet2

Nej. Eftersom jag inte jobbar, så är en måndag bara en måndag och inget läskigt alls.
    Vilken dag som är min favorit varierar mellan årstiderna. Just nu är det nog tisdag. Då har jag ingenting schemalagt, vilket betyder att jag hinner åka i väg och kombinera ärenden med att hälsa på dem som bor några mil bort.

• fluu

Ja, inte så mycket för min egen del eftersom jag pluggar hemifrån, men för att det innebär mer stress på morgonen för att få iväg dottern och för att sambon ska jobba.

MIn favvodag är fredagar när man har hela helgen framför sig. Gillar även torsdagar mycket eftersom sambon börjar senare och slutar tidigt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • majsan1980

Brukar istället tänka " Vad skönt med ännu en ledig dag." Har nog snarare måndagsångest ha ha

• Mandel

Eftersom jag är egen företagare har jag konstant ångest i stället
    Ständig jour... 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Pepp)

Jag trivs jättebra på mitt jobb = ingen ångest. Gillar nog fredagar bäst och torsdagar näst bäst!

• Åsa

Nix. Hade inte hört ordet innan heller, är det något etablerat?

• Sasch

På något vis har jag aldrig varit förtjust i måndagar, vet inte varför. Känt så även under perioder jag varit arbetslös.

• Petrol

Jag gör ärligt talat inte så stor skillnad på veckodagarna, vilket blir rätt tydligt då jag ofta tenderar att blanda ihop dom.

• hannis

Nej jag arbetar skift så alla dagar i veckan är potentiella arbetsdagar. Hade jag arbetat måndag till fredag på ett kontor hade jag garanterat haft söndagsångest!

• Stokke

Tisdagar är veckans värsta dag, enligt mig.
    Jag gillar torsdagar :)
    Söndagar är också en favorit dag :)

• Anonym (fredagsångest)

Jobbar varannan helg så fredagar kan vara ångestladdade inför arbetshelg.

• pingvin

Det var länge sedan, men när jag gick i skolan hade jag det.

• miliahty

sällan, eftersom jag är "ledig" (från plugget alltså, går musiker på musikhögskolan i malmö) på måndagar också, så det är liksom som en till söndag för mig. det leder till att jag kan få lite måndagsångest istället Flört

det är rätt mycket press och stress när man går på musikhögskolan, speciellt när man spelar ett så konkurrenskraftigt instrument som fiol och dessutom läser till orkestermusiker. det räcker liksom inte att vara "bra", för att få t.ex. anställning i den där symfoniorkestern som du vill spela i sedan, så måste du göra ett spelprov in dit och då måste du vara bättre än alla andra som söker. och i fiolfallet är det ALLTID jättemånga som söker som är JÄTTEBRA allihopa.

det händer också jättemycket på skolan hela tiden, det är ensembler och körer och gemensamma lektioner och uppspel varje vecka. och sedan har man ju privat lektion med en lärare också + läxor. PLUS att man övar en massa skalor och etyder i mellanåt. utöver detta tränar jag (löpspringer 2 grr i veckan, 5-7 km), går på yoga (för att slappna av, man blir lätt stel i axlarna när man spelar så mycket som jag gör) och sköter ett hushåll som jag ifs delar med min kille (han jobbar och jag får csn). jag är bara 18 år men det känns som jag blev vuxen på en dag (när jag flyttade hemifrån alltså) för jag hade inte alls övat på självständigheten innan och när familjen numera bor 50 mil bort blir man liksom tvungen att lära sig klara sig själv Flört

förlåt om det här blev ett långt inlägg, men jag behövde skriva av mig lite. lite lördagsfrustration kanske? haha

en orolig själ är en levande själ
  • pica pica

Nej, inte sen jag började mitt nya jobb! Nu ser jag fram emot att gå dit.

• Anonym (maja)

Absolut! 
    Varenda söndag samma sak...mår inte dåligt men känner att helgen var för kort och man måste upp tidigt igen, slit och stress...usch!
    Varenda söndag natt sover jag dåligt, vaknar i ett och tittar på klockan...
    Måndagar är hemska men tisdagar är ännu värre, de borde inte få finnasSkrikandes!

Kan bero på att jag inte gillar mitt jobb alls längre och går inte till jobbet med ett leende längre...tyvärr

• Anonym (JA just nu)

Ja just nu eftersom jag vantrivs på mitt jobb och försöker hitta ett annat jobb, det känns som jag jobbar på ett vuxendagis

Svar på tråden Brukar du ha söndagsångest?