sällan, eftersom jag är "ledig" (från plugget alltså, går musiker på musikhögskolan i malmö) på måndagar också, så det är liksom som en till söndag för mig. det leder till att jag kan få lite måndagsångest istället 
det är rätt mycket press och stress när man går på musikhögskolan, speciellt när man spelar ett så konkurrenskraftigt instrument som fiol och dessutom läser till orkestermusiker. det räcker liksom inte att vara "bra", för att få t.ex. anställning i den där symfoniorkestern som du vill spela i sedan, så måste du göra ett spelprov in dit och då måste du vara bättre än alla andra som söker. och i fiolfallet är det ALLTID jättemånga som söker som är JÄTTEBRA allihopa.
det händer också jättemycket på skolan hela tiden, det är ensembler och körer och gemensamma lektioner och uppspel varje vecka. och sedan har man ju privat lektion med en lärare också + läxor. PLUS att man övar en massa skalor och etyder i mellanåt. utöver detta tränar jag (löpspringer 2 grr i veckan, 5-7 km), går på yoga (för att slappna av, man blir lätt stel i axlarna när man spelar så mycket som jag gör) och sköter ett hushåll som jag ifs delar med min kille (han jobbar och jag får csn). jag är bara 18 år men det känns som jag blev vuxen på en dag (när jag flyttade hemifrån alltså) för jag hade inte alls övat på självständigheten innan och när familjen numera bor 50 mil bort blir man liksom tvungen att lära sig klara sig själv 
förlåt om det här blev ett långt inlägg, men jag behövde skriva av mig lite. lite lördagsfrustration kanske? haha