Inlägg från: Anonym (hff) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hff)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Anonym (Byt) skrev 2013-10-22 18:29:16 följande:
    Byt sysselsättnings ställe då

Det är inte bara och byta!
  • Anonym (hff)

Förstår dig så!! Min man är också i fas 3. Helt meningslös sysselsättning. Sitter kanske 75% av dagen. Ändå måste han vara där hela dagen! Åker buss 6.40 på morgonen kommer hem 16.40 ibland 17.00. Får ut dryga 9000 kr mån på heltid! Helt värdelösa handledare! Har tagit upp det med af flera ggr utan frsmgång. Platsen han är på tjänsar åtskilliga tusenlappar per månad på honom! De betalar inte en krona! Så här ser verkligheteb ut för tusentals människor i Sverige!

• Anonym (hff)
    Anonym (Byt) skrev 2013-10-22 18:39:44 följande:
    Man går till sin handläggare förklarar att det inte är meningsfullt där och jo man får byta då och vet du man får tom föreslå ställe själv om man vill men aj då kanske man får göra annat en sitta på fl fejjan och flashback hela dagarna och gnälla

Min man får inte byta iallafall för det finns inget att byta till.
  • Anonym (hff)
    Anonym (Byt) skrev 2013-10-22 18:42:57 följande:
    Då får han väl börja föreslå ställe då

Har gjort. Ingen hitills vill eller kan ta emot fas3 are
  • Anonym (hff)
    puss skrev 2013-10-22 19:10:22 följande:
    FÅR 9000kr i månaden?? För att inte prestera ett skit?? Vilken sjuk värld.
    Öh! Han ÄR på sin arbetsplats 8,5 timmar per dag. Han VILL jobba men det FINNS INGET att göra. Han måste vara kvar hela dagen.  Han måste gå upp 6.30 varje dag och åka dit  fast det inte finns tillräcklig sysselsättning.  Han åker hem 16 och kommer hem runt 16.30 varje dag. 

När han hade a-kassa fick han ut runt 11.000 kr och var då HEMMA!  Nu får han som sagt 9000 och är borta 10 h per dag! 
  • Anonym (hff)
    puss skrev 2013-10-22 19:56:01 följande:
    Det är förjävligt.
    Jag antar att du aldrig varit arbetslös själv! och upplevt hur det är? Skulle du bli det så står du väl för din åsikt då också antar jag? "Det är förjävligt" få 9000 kr och inte göra nåt! 
  • Anonym (hff)
    puss skrev 2013-10-22 19:58:47 följande:
    Vad tycket du är rimligt att andra betalar din sambo för att göra ingenting? För det är vi som betalar.
    Vi arbetar, han gör ingenting, han får våra pengar.
    Och du vill att vi ska ge honom mer?

puss skrev 2013-10-22 19:58:47 följande:
    Vad tycket du är rimligt att andra betalar din sambo för att göra ingenting? För det är vi som betalar.
    Vi arbetar, han gör ingenting, han får våra pengar.
    Och du vill att vi ska ge honom mer?
    Han gör nåt. Han har sysselsättning mer än 40  h i veckan har jag sagt. Han är DÄR!  Han sitter av tiden!  Han har inte valt arbetslöshet vet du.  och man måste kunna leva och försörja sig.  Du vill inte att arbetslös ska få nåt eller?
  • Anonym (hff)
    puss skrev 2013-10-22 20:07:23 följande:
    Naturligtvis. Varför skulle jag ändra åsikt? Det är och kommer alltid vara rent förjävligt.

Så det är förjävligt att ta emot a-kassa , bidrag när man blir arbetslös? så om du blir arbetslös och a-kassa så tycker du det är "för jävligt" varje gång pengarna kommer in på kontot?
  • Anonym (hff)
    puss skrev 2013-10-22 20:16:10 följande:
    Sitta av tid är inte att prestera.
    Verkligen INTE! 
  • Anonym (hff)
    puss skrev 2013-10-22 20:26:29 följande:
    Jag kan också sitta på arslet. Nån som vill ge mig 9000 i månan för det?
    Lägg ner!
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!