louloufox skrev 2013-10-24 18:04:06 följande:
Jag blir så JÄVLA TRÖTT på alla er som säger det finns jobb där ute, bara man söker ALLT!!!
Med rätt utbildning så får du jobb...
Jobba inom vården för dom kräver ingenting....
SKITSNACK
SKITSNACK
SKITSNACK!!!
Det finns just nu strax över 39000 lediga jobb listade i Sverige
Och det finns just nu runt 400000 arbetslösa i Sverige
FÖRKLARA för mig och alla oss andra enligt er lata människor hur dessa jobb ska delas ut.
PLUS att ca 9000 människor kommer hit varje månad...
Arbetsförmedlingen kräver att man söker jobb i hela Sverige...
Passar utmärkt om man är singel...
Men det funkar inte för alla, det fattar väl den mest korkade människa.
Om ett par veckor blir jag själv inlåst på ett jävla vuxendagis i 6 veckor hela dagarna...
Ser verkligen fram emot denna jävla förnedring.
Och inte hjälper det att höra av er att man är lat, att man är en dålig människa...
Ni HAR INGEN ANING om hur det ser ut på marknaden.
Jag hade ett bra jobb/ vikariat och trodde i min enfald att det skulle vara lätt att få ett nytt jobb.
Har många års erfarenhet, jobbat utomlands, väldigt duktig inom mitt fält.
Men vad fan hjälper det finns inte jobb till alla arbetslösa!
Att jobba inom vården kräver att man är UNDERSKÖTERSKA minst...
Dom anställer INGA vårdbiträden längre...
Städa kräver utbildning inom lokalvård och liknande, för det är tydligen skitsvårt att städa.
Jobba på MC donalds ej lönt, dom anställer tonåringar...
Om alla som hade jobb gav fan i att jobba övertid hela jävla tiden och tro att ni är så jälva viktiga för företagen och jobbar på helger osv så hade företagen varit tvungna att anställa istället.
Men se nej det vill ni inte för ni är såååå coola när ni kan sitta och "beklaga" er på Facebook hur mycket ni har att göra på jobbet, hur viktiga ni är osv... SVINIGT kallar jag det!
Och gå i pension när det är dags, SKAFFA ett liv istället... Är det inte bättre att de unga får komma in och jobba???
Jag kan säga att jag är väldigt nära att ta ett helt gäng pillerburkar och svälja ner med lite go sprit så blir det i alla fall en mindre på arbetsmarknaden plus att ni duktiga har en mindre som ni behöver försörja.
Jag orkar helt enkelt inte längre!
Så med det sagt, SKIT PÅ ER som tror det är så lätt att skaffa sig ett jobb!
Hoppas ni själv blir arbetslösa och inser att ni är bara en fis i rymden som ingen bryr sig om och som hela samhället ser ner på!!!