Inlägg från: Fanny 833 |Visa alla inlägg
  • Fanny 833

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Mli 014 skrev 2013-10-22 23:02:51 följande:
    Det är kanske där du ska börja då. =)
    Har man inte rätt att få starta-eget hjälp i Sverige? Eller var det bara till "juniorer" och förr?
    Nej nu ska jag sova hoppar in och läser lite mer i morgon. =)

det finns massvis med information om att starta eget. AF har kurser. 

går att få bidrag också.

• Fanny 833

Herregud. 

Ingen i Sverige har rätt att leva på andras pengar - skattemedel om man inte är sjuk.

är TS sjuk? nej

bara ovillig att ta skitjobb.

bara ovillig att flytta på sig till ort där jobben finns.

finns det inga jobb där hon bor - har hon ju inget annat val än att flytta på sig. 

ingen vill betala hennes inkomst för att hon ska kunna sitta hemma om dagarna på FB och familjeliv.

• Fanny 833
    Anonym (urk) skrev 2013-10-23 08:44:38 följande:
    Tala för dig själv. Jag vill ha ett sådant skyddsnät att om jag skulle bli arbetslös skulle inte jag bli tvingad från hus hem och min familj.

Jag blir faktiskt beklämd av att se att Alliansens ideologi har slagit ingenom så totalt hos vissa. Arbetslösa, sjuka eller funktionshindrade är fienden som ska bekämpas (och trampas på). Ingen solidaritet eller medkänsla. Endast ett nästan hat mot dessa "lata människor som parasiterar på oss arbetsamma och präktiga".

Man ska jobba för mindre betalt och med sämre arbetsvillkor och skydd. Man ska jobba fast man är sjuk. Man ska jobba fast man är döende.

Vad jag vet är att om jag brutit ihop i dagens sverige och inte som jag gjorde för 10 år sen hade jag varit död idag. Men tack vare den förståelse och hjälp jag fick då (inte avsky och förebråelse som idag) så kom jag tillbaka till arbetslivet efter ett år som sjukskriven.

Och JA jag betalar gärna för att få tillbaka dessa skyddsnät. Jag behöver inte de här mutpengarna som redovisas på mitt skattebesked varje år. Som arbetande så klarar jag mig ändå. Men jag hade sluppit oron för framtiden om jag visste att nätet under mig inte hade enorma hål i sig och att de som höll i det önskade att jag föll igenom ett av dem så att jag inte belastade deras skattepeng.  

jag är själv handikappad. och arbetslös. och har fått noll stöd.
    anser inte att det är rätt.  

jag förstår situationen eftersom jag är i den.
    men TS är inte handikappad. 
    TS har varit arbetslös sedan 07. 
    det är 6 år.
    har svårt att se varför en frisk person med körkort och utbildning inte kan hitta ett jobb (behöver inte vara på heltid) under sex års tid.
  • Fanny 833
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 08:29:53 följande:

Vad är det jag borde ha gjort mer då? Kom gärna med tips! (och då inte att "vässa CVt" eller ringa förertag, för det har jag hört och gjort till leda).

Flytta.
    det finns inga jobb där du bor. då måste man flytta.

• Fanny 833
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 08:37:50 följande:

Klart jag har gått ut till arbetsgivare, det gjorde jag redan första månaderna. AF har inga utbildningar som jag kan gå nu, men jag har koll på vad som kommer in, jag kan läsa två år till, men då vill jag veta att det ger jobb (eftersom jag använder mina sista terminer), har hittills inte hittat rätt utbldning, jag kan inte läsa snabbare, jag har provat (nästan) att starta eget, men det bar sig knappt.

Jag har redan sagt att jag inte kan flytta eller jobba obekvämt.  

man kan gå tillbaka till de arbetsgivarna oc hfråga igen.
    du har ju varit arbetslös länge. så det kanske har kommit upp något nytt.

MAN GÖR VAD MAN KAN. det finns inga "jag kan inte starta eget" "jag kan inte jobba obekväma tider" "jag kan inte flytta".

har du funderat på att där du sitter just nu är utformat för att vara så jävla tråkigt för att du skakänna dig så desperat att du skippar alla dina "kan inte" "vill inte" "får inte".        
  • Fanny 833
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 09:21:43 följande:

Öh. . jo, det finns "jag kan inte flytta" och "jag kan inte jobba obekvämt".  

om du vill vara fast i din situation så kan du ju använda de ursäkterna. 

• Fanny 833
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 11:23:26 följande:

Det har inget med det att göra. Alla människor kan inte allt, bara för att det finns andra osm kan. Fatta det först så kan vi tala vidare sedan.
    vad är din lösning?
    vad vill du göra?
    bli förtidspensionerad?

Vad vill du ha för jobb?

• Fanny 833
    Anonym (Skitsnack) skrev 2013-10-23 19:23:56 följande:

Din man är en riktig latmask, som får betalt av samhället för sin "sitta-av-tiden"-sysselsättning. Så var nöjd och sluta gnäll! Om du hade en riktig man - och inte en riktig toffelhjälte - skulle han ha en riktig anställning med en riktig lön. Ni är löjliga båda två: både du, som beskriver honom med jämrande ord, och han som sitter på arslet och inte gör någonting i stället för att skaffa sig ett riktigt arbete.

Kräks

wow. förstår varför du är anonym. 
    hade du vågat säga det där F2F?

• Fanny 833
    Anonym (333) skrev 2013-10-24 09:10:59 följande:

Vad har du för diagnos?

Hur äter du?

Hur motionerar du?   

Är du normalviktig/smal/överviktig?

vad har detta med jobb att göra?

• Fanny 833
    louloufox skrev 2013-10-24 18:04:06 följande:
    Jag blir så JÄVLA TRÖTT på alla er som säger det finns jobb där ute, bara man söker ALLT!!!
    Med rätt utbildning så får du jobb...
    Jobba inom vården för dom kräver ingenting....

SKITSNACK
    SKITSNACK
    SKITSNACK!!!
    Det finns just nu strax över 39000 lediga jobb listade i Sverige
    Och det finns just nu runt 400000 arbetslösa i Sverige
    FÖRKLARA  för mig och alla oss andra enligt er lata människor hur dessa jobb ska delas ut.
    PLUS att ca 9000 människor kommer hit varje månad...

Arbetsförmedlingen kräver att man söker jobb i hela Sverige...
    Passar utmärkt om man är singel...
    Men det funkar inte för alla, det fattar väl den mest korkade människa.

Om ett par veckor blir jag själv inlåst på ett jävla vuxendagis i 6 veckor hela dagarna...
    Ser verkligen fram emot denna jävla förnedring.
    Och inte hjälper det att höra av er att man är lat, att man är en dålig människa...

Ni HAR INGEN ANING om hur det ser ut på marknaden.
    Jag hade ett bra jobb/ vikariat och trodde i min enfald att det skulle vara lätt att få ett nytt jobb.
    Har många års erfarenhet, jobbat utomlands, väldigt duktig inom mitt fält.
    Men vad fan hjälper det finns inte jobb till alla arbetslösa!

Att jobba inom vården kräver att man är UNDERSKÖTERSKA minst...
    Dom anställer INGA vårdbiträden längre...

Städa kräver utbildning inom lokalvård och liknande, för det är tydligen skitsvårt att städa.

Jobba på MC donalds ej lönt, dom anställer tonåringar...

Om alla som hade jobb gav fan i att jobba övertid hela jävla tiden och tro att ni är så jälva viktiga för företagen och jobbar på helger osv så hade företagen varit tvungna att anställa istället.
    Men se nej det vill ni inte för ni är såååå coola när ni kan sitta och "beklaga" er på Facebook hur mycket ni har att göra på jobbet, hur viktiga ni är osv... SVINIGT kallar jag det!
    Och gå i pension när det är dags, SKAFFA ett liv istället... Är det inte bättre att de unga får komma in och jobba???

Jag kan säga att jag är väldigt nära att ta ett helt gäng pillerburkar och svälja ner med lite go sprit så blir det i alla fall en mindre på arbetsmarknaden plus att ni duktiga har en mindre som ni behöver försörja.
    Jag orkar helt enkelt inte längre!

Så med det sagt, SKIT PÅ ER som tror det är så lätt att skaffa sig ett jobb!

Hoppas ni själv blir arbetslösa och inser att ni är bara en fis i rymden som ingen bryr sig om och som hela samhället ser ner på!!!

det sägs att endast 10-15% av jobben läggs upp på ams.se
  • Fanny 833
    louloufox skrev 2013-10-25 07:17:27 följande:
    Jag mår bara riktigt illa av hur ni behandlar oss arbetslösa. Ni tror på fullt allvar att vi inte gör allt vi kan.... :(
    Men det är bra fortsätt med det så blir ni snart av med en i alla fall, för denna orkar inte fortsätta att förnedras och nedvärderas på det sätt ni och samhället gör.
    Dag ut dag in.

Och som jag sa innan jag kan inte flytta till Sandviken och ta ett jobb där... eller ja kan och kan men tycker ni på fullt allvar att jag ska bryta upp med familjen?
    Är det mänskligt?
    Skäms på er.

ibland måste man ju flytta på sig. 

hur tror du folk gör i andra länder där mäniskor inte blivit bortskämda av staten i årtioenden. 

varför tycker du att du ska få pengar från staten för att bo nära mamma, pappa osv?

• Fanny 833
    louloufox skrev 2013-10-25 15:44:47 följande:

Är du på riktigt???
    Tror du på fullt allvar att det är för mamma och pappa som jag inte kan flytta???

Jag hade varit flyttbar om jag varit SINGEL nu är jag inte det!!!
    Hoppas innerligt att du blir tvingad bort från din sambo/man/pojkvän och ungar...
    Så om jag får ett jobb i säg Kiruna så ska jag ta det flytta ifrån min familj (ej föräldrar) och så ska jag se dom på jul och sommar semester... eller så ska mannen sluta på sitt jobb och flytta med...

Allvarligt, jag trodde att folk som hade jobb var smartare än så, idiot!!!

jag uppskattar inte att bli kallad idiot. eftersom du är den som sitter på ett jävla vuxendagis så skulle jag uppskatta om du inte uttryckte dig så.

det var en person som sa att hon inte kunde flytta för hon behövde hjälp av sin mamma alltså mormor till barnet.

om du har man så kan väll han försörja dig då. varför ska staten försörja dig?

du har ju helt och hållit valet hos dig - men om du väljer att stanna där du är där det ENLIGT DIG inte finns något jobb - så får ju du då välja, bo kvar eller flytta. men vad föreslår du?

vad är din lösning ?

att det ska vara helt okej för folk att sitta i sin stad där det inte finns några jobb och bara casha in från pappa staten ? är det rättvist mot alla som jobbar?

• Fanny 833
    louloufox skrev 2013-10-25 18:23:42 följande:

Säger bara fan ta dig!
    Jag har betalat skatt i hela mitt liv.
    Och jag har betalat in till akassan lika länge och det är en försäkring och den har jag rätt till...
    Jag sitter INTE på ett vuxen dagis ännu...
    Men innan dess så får man ingen hjälp av akassan...

Som sagt, hoppas du blir sjuk/arbetslös och så kan din man betala för dig för sådana som dig vill jag inte att mina skatte pengar ska gå till.

Och som jag sagt innan, fortsätt se ner på oss så har ni snart nog en i alla fall som ni slipper betala för och ni kan ta minst pension oxå då slipper jag vara en börda för er fina människor.
    förstår varför du inte blir anställd. den attityden vill man ju inte ha på en arbetsplats.

1. jag är handikappad.
    2. jag har varit arbetslös i 2 månader.
    3. jag har inte tagit en krona från soc.
    4. från a-kassan fick jag 3000 kr sammanlagt.
    5. tröttnade på att vara arbetslös och startade eget.
    6. jag har två små barn (under 3 år)
    7. skulle jag bli arbetslös igen skulle jag hellre leva på min man än på staten.

du vet ingenting om mig.        så uttala dig inte.

till skillnad från dig så gör jag något åt min situation .....

• Fanny 833
    Anonym (f3) skrev 2013-10-25 19:00:45 följande:
    Du är har tydligen inte förstått att en stor andel av de som sitter på vuxendagis är mellan 50-64 år?
    De som är äldre har många gånger arbetat mellan 30-45 år inte sällan inom industrier som lagts ned eller inom sjukvård där man vet att väldigt många får förslitningsskador.
    Många har väldigt gamla utbildningar och kan inte omskola sig till tjänstemannayrke.

Tänker du anställa långtidsarbetslösa äldre i din verksamhet? 

jo , jag förstår att de flesta är det. men trådstartaren var inte en av dessa åldringar eftersom hon har barn på förskola antog jag detta.

och inte heller den som önskade mig ett liv av sjukdom och arbetslöshet och kalladem ig idiot var en åldring. 

jag kommer anställa den som verkar mest driven att jobba. oavsett ålder eller antal dagar i fas3.
  • Fanny 833
    louloufox skrev 2013-10-25 19:02:20 följande:

Och du vet INGET om mig!
    Jag gör något åt min situation VARJE dag.
    Men DU anklagar mig för att vara lat och lever av staren... och du ska bara veta att JAG har varit med att betala för DINA ungar så tror inte du ska säga något om att stjäla från staten!

Du känner inte mig och jag hoppas att jag aldrig träffar dig. För du är en väldigt sympatillös person...

Ska tala om för dig att jag har FANTASISKA referenser och ALLTID varit omtyckt på mina arbetsplatser... problemet är återigen att vi är 400000+ arbetslösa som ska dela på 38000 jobb!!!! Alla kan inte starta eget. Alla kan inte bli läkare. Alla kan inte bli ingenjörer.

Men jag lämnar här för det är ingen idé att försöka lära människor lite medkänsla
    så enkelspårig du är.

det är skillnad att ha barn på dagis för att man ska kunna jobba och att sitta hemma och ta pengar från soc eller a-kassa. så nej, jag anser inte att jag "tar från staten" jag anser att jag har barnen på förskolan så att jag kan tjäna mer pengar och betala in skatt till staten och öka sysselsättning och omsättning av pengar i samhället.

och det finns inte alls 38 000 jobb på 400 000 arbetslösa. det finns drygt 39 000 jobb på ams.se .... men det är bara 10% av alla lediga tjänster som annonseras på denna sajt. tänk utanför lådan du bor i.

• Fanny 833
    louloufox skrev 2013-10-25 19:02:20 följande:

Och du vet INGET om mig!
    Jag gör något åt min situation VARJE dag.
    Men DU anklagar mig för att vara lat och lever av staren... och du ska bara veta att JAG har varit med att betala för DINA ungar så tror inte du ska säga något om att stjäla från staten!

Du känner inte mig och jag hoppas att jag aldrig träffar dig. För du är en väldigt sympatillös person...

Ska tala om för dig att jag har FANTASISKA referenser och ALLTID varit omtyckt på mina arbetsplatser... problemet är återigen att vi är 400000+ arbetslösa som ska dela på 38000 jobb!!!! Alla kan inte starta eget. Alla kan inte bli läkare. Alla kan inte bli ingenjörer.

Men jag lämnar här för det är ingen idé att försöka lära människor lite medkänsla
    jag har ton av medkänsla .... men inte för mäniskor som kallar mig idiot. har IQ på över 140 så tror inte idiot är en passande titel på mig.

men jag önskar dig all lycka till. 

• Fanny 833
    Anonym (f3) skrev 2013-10-25 19:27:03 följande:
    Trådstartaren kan mycket väl vara en bra bit upp i åren eftersom snittåldern för förstföderskor i Sverige är 29 år, i storstäder och bland akademiker är åldern för första barnet ännu högre.
    men du angav åldern 50-60... så om hon har barn på dagis så är hon ju då minst 45 när hon fick barnet och det är knappast troligt. 
    och hon bor ju inte i storstad.  
  • Fanny 833
    Dr Mupp skrev 2013-10-26 13:10:28 följande:
    Tvärtom. Det var motnjudande att fult arbetsföra människor sjukpensionerades. 

Tänker på mamma. Dålig rygg och visst då är det svårt att jobba på långvården. Men det fanns arbeten hon hade kunnat göra. Istället sjukpensionerades hon i 35-års åldern. 

man ska ju inte sjukpensionera friska eller arbetsföra personer. och man ska inte tvinga sjuka ut i arbeten.

har en släkting som har ont i hela kroppen, kosntant. hon har varit sjuksirven i 2 år men nu ska de tvinga ut henne i arbete och hon har på grund av detta fått börja med anti-depressiv medicin. hon får ju visserligen inte mindre ont i kroppen men ångesten inför att börja jobba igen är hemsk.en människa som lider ska ju inte behöva arbeta.

men det system som var förr ville till och med förtidspensinera mig! jag var 19 år hade precis gått ut gymnasiet med högsta möjliga betyg! kom till arbetsförmedlingen (Stockholm) och ville ha jobb. pigg och glad och taggad. hon sa att jag borde förtidspensineras istället (har en synnedsättning).
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!