• Forumvärd

    Tävling: Hösten i bilder!

    Hösten och sedan vintern närmar sig med stormsteg.
    Hösten kan vara färgglad, blåsig, grå, blöt, trist eller helt underbar!
    Oj vilka vackra kort det kan bli!

    Vi vill därför fira hösten med en fototävling där ni har chansen att vinna boken "Lomelinos glass" av
    Linda Lomelinos.
    I denna vackra bok får du lära dig att göra din egen glass eller sorbet samtidigt som du bläddrar bland frestande foton.
    Du kan läsa mer om boken här: http://www.bonnierfakta.se/Press/4679/Se-trailern-till-Lomelinos-glass/



    Så här tävlar du:
    Ladda upp dina bästa höstbilder här i tråden.
    Du får gärna lägga upp fler foton men lägg ett foto per inlägg.
    Du måste självklart ha rätten att publicera bilden.
    Skriv en kort motivering varför just du vill vinna.

    Tävlingen pågår t.om midnatt 29/10 och en jury från Familjeliv väljer ut fem finalister.
    Därefter får ni medlemmar rösta fram vinnaren.

    Lycka till! Solig
  • Svar på tråden Tävling: Hösten i bilder!
  • Aprildimma



    Förutom att jag är en riktig glassoman som ÄLSKAR glass, så tycker jag att boken Lomelinos glass var riktigt snygg! Den skulle passa perfekt i min stringhylla i köket där den skulle ge mig inspiration till att faktiskt göra egen glass lite oftare ;)

  • Aprildimma


    Förutom att jag är en riktig glassoman som ÄLSKAR glass, så tycker jag att boken Lomelinos glass var riktigt snygg! Den skulle passa perfekt i min stringhylla i köket där den skulle ge mig inspiration till att faktiskt göra egen glass lite oftare ;)
  • Aprildimma


    Förutom att jag är en riktig glassoman som ÄLSKAR glass, så tycker jag att boken Lomelinos glass var riktigt snygg! Den skulle passa perfekt i min stringhylla i köket där den skulle ge mig inspiration till att faktiskt göra egen glass lite oftare ;)
  • Aprildimma


    Förutom att jag är en riktig glassoman som ÄLSKAR glass, så tycker jag att boken Lomelinos glass var riktigt snygg! Den skulle passa perfekt i min stringhylla i köket där den skulle ge mig inspiration till att faktiskt göra egen glass lite oftare ;)
  • Ann Lee


    Höstglädje!

    Samma motivering som innan: Vill gärna vinna boken då jag slutat äta vetemjöl, och då är det perfekt att börja testa göra glassar! Dessutom är mina barn mjölkproteinallergiker, så även sorbetrecepten kommer väl till pass!  
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee


    Äppelskörd!
    Samma motivering som innan; Vill gärna vinna boken då jag slutat äta vetemjöl, och då är det perfekt att börja testa göra glassar! Dessutom är mina barn mjölkproteinallergiker, så även sorbetrecepten kommer väl till pass!  
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee


    Promenad i allén....
    Samma motivering som innan; Vill gärna vinna boken då jag slutat äta vetemjöl, och då är det perfekt att börja testa göra glassar! Dessutom är mina barn mjölkproteinallergiker, så även sorbetrecepten kommer väl till pass!  
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Forumvärd

    Tack tack för alla fina bilder Solig
    Nu lämnar jag över tråden i juryns händer.
    En omröstningstråd kommer upp i morgon på eftermiddagen så håll koll!
    Jag hojtar till med en länk här också.

  • Barfotaflicka

    Men oj! Motiveringen glömde jag skriva till min bild!

    Motivering:

    Hatar tillsatser! Älskar glass! Sommar, höst, vinter eller vår... Glass äts året om!  

  • Forumvärd
    viseversa skrev 2013-10-31 18:22:53 följande:
    vad hände med omröstningstråden??
    Juryn har haft det tufft så jag har inte fått svaren ännu men i morgon så ska finalisterna vara klara och omröstningstråden på plats
    Jag kommer lägga in en länk här också.
  • viseversa
    Forumvärd skrev 2013-10-31 18:28:09 följande:
    Juryn har haft det tufft så jag har inte fått svaren ännu men i morgon så ska finalisterna vara klara och omröstningstråden på plats
    Jag kommer lägga in en länk här också.
    Okej. ja jag förstår att det var svårt. Många fina bilder.
    Instagram...LOVALOVISA
  • Forumvärd
    viseversa skrev 2013-10-31 18:34:42 följande:
    Okej. ja jag förstår att det var svårt. Många fina bilder.
    Otroligt många vackra bilder. Det är bara att konstatera att hösten är vacker och vi har många duktiga fotografer här på Familjeliv.se Solig
  • Forumvärd

    Det har inte varit lätt för juryn att plocka ut de bidrag som går vidare till omröstningen Solig
    Alldeles för många fina höstbilder så istället för fem kommer tio vackra bilder i omröstningstråden.
    Den kommer upp alldeles snart!

  • Forumvärd

    Hej hej!

    Det har tyvärr blivit något knas med uppladdningen av en av bilderna i omröstningstråden.
    Den verkar bara laddas upp delvis och så kan vi inte ha det!
    Jag kommer därför att göra en ny omröstningstråd på måndag.
    Hojtar till här då den är uppe.
    Ber om ursäkt för detta.
    Ha det gott! Solig

  • Nyfiken gul
    Forumvärd skrev 2013-11-01 20:51:19 följande:
    Hej hej!

    Det har tyvärr blivit något knas med uppladdningen av en av bilderna i omröstningstråden.
    Den verkar bara laddas upp delvis och så kan vi inte ha det!
    Jag kommer därför att göra en ny omröstningstråd på måndag.
    Hojtar till här då den är uppe.
    Ber om ursäkt för detta.
    Ha det gott! Solig
    Puss och tack!!! Hjärta
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Tävling: Hösten i bilder!