• Anonym (nyk)

Ert dejtingmönster före ni blev ett par?

Ni som lever i en relation, hur träffades ni? 
    Hur ofta träffades ni i början och vad gjorde ni när ni sågs?
    Och hur lång tid in i dejtandet blev ni ett par?

Snälla dela med er av er erfarenheter!

Jag har träffat en kille sen i mitten av September. Vi är 26 & 28 år gamla.
    Vi har varit ute med gemensamma vänner, tittat på film hemma hos varandra, lagat mat ihop på vanliga veckodagar.

Sover över hemma hos varandra, har massa sex som blir bättre och bättre, duschar ihop och äter sena frukostar i timmar. Skrattar massa ihop och trivs med varandra. De gångerna vi sover ihop ligger vi tätt intill varandra och han håller om mig hela natten.

Han är en sån där typisk "helylle" kille som är snäll rätt igenom och vi kommer från samma typ av bakgrund med gifta föräldrar, normal uppväxt, nära relation till familjen och vi har båda rest runt mycket i världen i yngre år.

Vi ses ungefär 2 gånger i veckan men hörs ganska lite emellan. Vi har krävande jobb båda två och är väldigt upptagna. Han är dessutom i sluttampen av sin ekonomiutbildning och kommer ha väldigt lite tid över till annat fram till den sista tentan är skriven i December. Jag håller på att byta jobb och står inför en ganska krävande anställningsprocess och ev. utbildning om jag får jobbet.
    Men allt det här kommer lugna ner sig så småningom.

Vad skulle ni kalla denna typen av relation? För min del känns det som vi är på väg mot att bli ett par, men just nu känns det som jag befinner mig i ett ingenmansland. Varken singel eller helt upptagen liksom..
    Eller, jag kan absolut inte tänka mig att träffa någon annan just nu så det är väl svaret på min egen fråga egentligen. Men jag vill inte stressa fram ett förhållande utan då får det hellre ta lite längre tid.

• Svar på tråden Ert dejtingmönster före ni blev ett par?
  • Anonym (nyk)
    Erfdgt skrev 2013-10-23 21:33:03 följande:
    Vi träffades en oktoberkväll på en ungdomsgård för gymnasieungdomar. Det var någon spelning med ett lokalt band. Före det hade vi skrivit lite på internet och sprungit om varandra på stan. Vi hade en hel del gemensamma bekanta, men hade aldrig lyckats pricka av att vara på samma ställe samtidigt före det. Jag var 18år och han skulle fylla 20år (ca en vecka senare) när vi träffades. Jag hade haft ett gott öga till honom sedan jag var 14år.

Under kvällen ropade han "Hej!" tvärs över lokalen och en stund senare gick jag fram och vi började prata. Mina vänner åkte därifrån, hans vänner lämnade. Vi satt kvar och pratade och pratade. Han följde mig till nattbussen och tog mitt nummer. Efter det har vi setts i stort sett varje dag. Numera, dryga 8år senare, så är vi gifta och har en dotter på snart 7år tillsammans. Redan ca 6 månader efter vi träffades flyttade vi ihop och fick i samma veva reda på att jag var gravid.

Vi räknar aldrig att vi har dejtat. Vi räknar det som att vi blev ett par den oktoberkvällen, för så kändes det för oss båda. Från och med den kvällen var det vi. Det var inget velande, inget dejtande som sagt, ingen osäkerhet på det sättet alls från något håll.

TS, jag förstår hur du tänker och känner och jag tror nog att jag skulle känna liknande. Ni uppför er som ett par, men du är ändå inte säker. Ni har båda mkt annat som tar upp en hel del tid och energi. Skynda långsamt brukar ju många tycka är bra, att man försöker njuta av det man har och inte ska stressa. Tycker du att det ni har nu funkar bra och du mår bra i den relationen, så absolut, tänk inte mer på saken utan försök bara ha roligt. Känner du att du absolut inte skjuta det åt sidan, så ta upp det med honom? Jag tror på ärlighet, och speciellt i en relation med någon. Nu har ni inte träffats så länge, men jag tycker ändå att ni borde kunna prata om vart ni står.
    Ja, egentligen kanske jag borde ta upp det. Men det känns väldigt tidigt och jag är relativt nöjd som det är just nu. Vet att han har väldigt mycket just nu så jag vill inte lägga nån extra stress på han. Det enda som stör mig är att han är dålig på att höra av sig. Men det verkar vara väldigt typiskt män.

Ett positivt tecken är att när vi sågs i Lördags kväll var det han som sa " men hur ska vi göra i veckan, när är du ledig?" Så då blev det att vi sågs i Tisdags kväll, på hans initiativ.

Vi får se vad som händer framöver då, men so far so good  
  • Galaxtica

Vi gick i samma klass på en folkhögskola.

Varje dag i skolan och nästan varje dag efter skolan. Tog promenader, pratade, hängde hemma hos honom.

Officiellt ungefär 2-3 veckor in.

• Lilje

Vi träffades på nätet, och efter ungefär en månads chattande flög jag ner för en helg.  Jag vet inte riktigt när vi exakt blev ett par, men det var nog ganska direkt.  Vi pratade inte så mycket om det, men det var han och jag från första början.  Första träff i februari, sen varannan helg ungefär åkte vi till varann.  I maj samma år fick jag träffa hans föräldrar, son, ex, och hängde med som hans flickvän på en fest.

Men även om vi är ett par dejtar vi fortfarande varann, det underbara med att vara särbo.  Hjärta 

• aleakim
    Började prata på facebook, har tidigare varit klasskamrater men sen gick det flera år då vi inte pratade med varandra. 

Vi bodde då 43 mil ifrån varandra så jag åkte hem till honom och sen dess har vi varit ifrån varandra en dag och en natt då jag fick åka upp och packa ned mera kläder och sådant jag inte vill vara utan. Sedan dess har jag bott här, ändrade adress någon vecka efteråt. Dett avar fyra månader sedan.
    Vi gör allt tillsammans, alla vardagsgrejer såklart men annars går vi gärna på bio, ser filmer hemma eller bara ligger i sängen och pratar om allt möjligt. Nu har vi gift oss och väntar tillökning till våren, så nu roar vi oss även med att kolla bebissaker också :)

Blev nog ett par redan första kvällen även om vi officiellt blev tillsammans första tre dagar senare då vi skrev det på facebook, haha. Men jag tror att vi båda kände att det var rätt direkt.
  • Norrut

Starten på ert förhållande låter väldigt likt hur det var för mig och min nuvarande fästman (femårsdag nästa vecka) Flört

• Anonym (Fiolstråken)

På dejtingsajt på nätet.

Hur ofta träffades ni i början, och vad gjorde ni när ni sågs?

Vi har haft daglig kontakt sen vi började chatta/maila på sajten. Vi sågs först efter en månads kontakt pga att vi bor i olika delar av landet. Jag åkte till honom och stannade i en vecka. Så rätt kändes det redan då. Vad vi gjorde? Pratade, promenerade, åt middag med hans föräldrar (inte planerat dock), hade sex i skogen och i sängen, fikade, lagade mat ihop, såg på film...

Han ville att vi skulle kalla oss par direkt, men jag ville avvakta lite innan jag tog ställning. Vi blev iaf pojkvän och flickvän efter en månads dejting, andra gången vi sågs. Men vi betedde oss som ett par redan innan vi hade setts IRL.

• turbansmurfen
    Vi började som KK då jag redan var i samborelation med annan kvinna där sexet var dött. Detta skedde med hennes samtycke.

Vi träffades ca 1 ggr i veckan, och hade svettigt superbra sex...

Jag och sambon gjorde slut efter att jag och kk:n träffats 3 månader, sambon flyttade efter ytterligare 3 månader. Jag och Kk:n började umgås mer och mer under tiden, gjorde en hel del mysiga saker ihop, inte bara sex... Efter ytterligare ett par månader så blev vi ett par officiellt, och nu är vi lyckliga sambos och förlovade....
  • Vifslan
    Vi bodde grannar i nästan ett år innan vi började träffas. Flyttade ihop till en större lägenhet efter ett tag och har varit ett par nu i snart tre år. 

Eftersom vi var grannar sågs vi varje dag, på gott och ont. Vi tänkte att det får bära eller brista. Vi såg på film, hade sex, lagade mat, gick på bio, promenader, gick till kvarterskrogen, hängde med våra vänner osv. osv. Sov hos varandra hela tiden, och allt det innefattade. Dock har jag stora komplex för min kropp så vi duschade inte tillsammans de första månaderna. 

Vi hade inte någon ordentlig dejtingperiod eftersom vi hade känt varandra i några månader innan vi började ses på ett annat plan. Jag hade en annan kille och han en annan tjej innan så vi hade varit off-limit för varandra tidigare. Vi presenterade varandra för våra föräldrar drygt 1,5 månad efter att vi låg första gången, så då antar jag att vi blev ett par officiellt.  
  • Anonym (..)

Vi började träna i samma förening. Vi umgicks inte direkt privat, men eftersom vi tränade en hel del och hade en ganska mycket aktiviteter med föreningen så sågs vi ändå väldigt mycket, plus att vi hade en hel del kontakt över internet. Kom alltid bra överens. Någon av oss hade dock alltid partner så det blev aldrig riktigt att vi såg på varandra på det sättet.

En helg så var resten av föreningen bortresta och ingen av oss hade något vidare kontaktnät i den staden eftersom båda var inflyttade, så han föreslog att vi skulle hitta på något. Jag åkte bord till honom..vi satt och pratade hela natten och kom fram till att vi trivdes väldigt bra ihop.

Efter det flyttade jag i princip in hos honom. Jag sov nog hemma max 10 gånger innan vi flyttade ihop på riktigt ett halvår senare. Eftersom jag i princip flyttade in direkt så blev ju allt ganska mycket "vardag" på en gång, vi gjorde nog samma saker då som nu.. tränar, myser framför en film, lagar mat ihop, åker iväg på små miniutflykter och liknande.

Vi låg lite lågt eftersom han var nybliven singel så officiellt så blev vi nog ett par 3-4 månader senare, men båda två kände redan första kvällen att det här var något att satsa på. Idag är vi gifta, har köpt lägenhet ihop och försöker bli med barn. (ett litet "hah!" till alla dom som gnällde över att det "väl går lite väl fort fram nu")

Svar på tråden Ert dejtingmönster före ni blev ett par?