JAQis skrev 2013-11-20 00:18:59 följande:
Absolut. Samtidigt tar ju det bort en hel del spänning och kommer inte alltid in så naturligt. När bör denna kommunikation uppstå på ett naturligt sätt? Låt säga att någon är totalt ointresserad av det motsatta könet om de inte är undergivna. Hur långt ska man då gå före man kommer in på ämnet på ett bra sätt?
Ibland kan det gå att utläsa på olika sätt, jag gillar t.ex. att dra lite i håret för att se vilken respons det ger, men det är sällan tydliga signaler och om de misstolkas kan det säkert leda till tråkigheter.
Det måste inte nödvändigtvis ta bort spänning. Och det beror självklart mycket på miljö och omständigheter också.
Att få en hand i håret som har ett stadigt tag om en, få huvudet lutat bakåt, han en bit ovanför men ändå nära, ögonkontakt och ett fantastiskt leende från honom medan han säger något som visar att han är helt och hållet med i diskussionen som förs. Det går verkligen inte av för hackor. Man kan läsa mycket i varandras ögon under den korta stunden. Och med just den här mannen som jag tänker på nu kände jag honom inte innan han gjorde så.
Men vid ett annat tillfälle så var det med en man jag kände väldigt väl. Visste vad han var kapabel till och han skrämde trosorna av mig (på ett bra sätt). Vi hade pratat såpass mycket att vi båda kände oss bekväma i att han kunde få mig att backa in i ett hörn där jag kände mig så otroligt utsatt och trängd. Spänning på alla högsta nivå och otroligt hett.
Så inte måste spänning försvinna oavsett hur man gör, om kemin stämmer.