• Anonym (Nyfiken kvinna)

Hej du trygga, självsäkra, dominanta man. Vad attraherar dig?

Frågan är alltså. Vad attraherar dig? På nätet respektive i verkligheten. Om vi antar att kvinnan i fråga faller dig i smaken fysiskt självklart. Hur beter hon sig? Hur lockar hon dig på allra bästa sätt?

Nyfiken kvinna.

• Svar på tråden Hej du trygga, självsäkra, dominanta man. Vad attraherar dig?
  • Leostar
    John D skrev 2013-11-19 17:34:48 följande:
    - Självsäkerhet. Detta ska inte förväxlas med kaxighet eller att vara högljudd, det är något helt annat! Självsäkerhet är att vara trygg i sig själv och att veta sitt värde. En självsäker människa har inget behov av att vara högljudd eller hävda sig själv hela tiden. - Humor. "Glimten i ögat" är extremt viktigt. Att kunna skoja om vad som helst och att verkligen förstå vad som är roligt och inte. Diskret, ohämmad och nästan omärkbar humor är den klart bästa. - Intelligens. Behöver absolut inte vara någon Einstein, men sunt förnuft, kunna uttrycka sig som en vuxen människa i tal och skrift samt förstå logiskt resonemang är ett måste. Finns ingenting som gör mig så vansinnig som korkade människor som inte förstår logik. - Ärlighet och rakhet. Brutal ärlighet och raka svar. Fullkomligt hatar när folk inte kan säga vad dom vill eller låtsas vara något dom inte är. Slösa inte bort min tid med sånt, det kommer ändå fram förr eller senare. Spela svårflörtad och liknande spel är en myt bara tjejer tror på. Är du intresserad så visa det, annars tappar jag intresset väldigt fort. - Spontanitet Våga bara göra något. Ett lagom mått med galenskap då och då är bara frigörande. Skit i lagar och regler någon gång ibland och bara gör vad du känner för just då. - Frigjordhet Förlegad moral och gamla värderingar får mig att vända direkt, likaså nästan all form av religion. Fördomsfri och med ett öppet sinne, döm ingen annan och uttala dig inte om något du inte provat.

Spot on! :)
  • Anonym (Dom S)
    JAQis skrev 2013-11-20 16:40:57 följande:
    Nu pratar ju dock du och jag om två olika saker. Precis som tråden frågar efter så skrev jag om vad som lockar en person, alltså snarare hur en dominant och en undergiven ska kunna finna varandra och se att de passar ihop. Om du som singel går ut på krogen i hopp om att hitta en undergiven partner, inte kan du _kräva_ att kvinnorna ska berätta hur hon vill ha det några minuter efter att ni träffats?

När man väl vet om hur ens partner vill ha det och var båda två står, då är det ju en helt annan sak. Då är det ju absolut inget konstigt, eller negativt, med kommunikation. 

Självklart inte, men så skulle jag aldrig gå ut på krogen för att finna en undergiven kvinna, det vore som att leta efter en nål i en höstack.
    Men när jag får kontakt med en undergiven kvinna så är det just viljan att underkasta sig som är det centrala för mig, annars skulle jag inte kalla mig för dominant.  
  • Anonym (Dom S)
    Anonym (anonymsignatur) skrev 2013-11-20 16:51:10 följande:
    Lol på de sista två.

1, självförtroende
    2, utstrålning, karisma
    3, attraktiv, ansikte, kroppsform och sådant
    4, stil, snygg och stilren stil på allt från kläder till naglar
    5, social, utåtriktad och trygg i nya miljöer
    6, respekt-ärlighet-öppenhet med mig som partner
    7, en hjärna som jag klickar med, schysst nivå på utbildning och beläst

Vad är det som är roligt med att en dominant person vill ha en partner som lyder?
    Förklara det för mig.  
  • John D
    Mobility skrev 2013-11-20 16:15:00 följande:
    Det där som du beskrev är vad jag är ute efter att känna. Var finns dessa män?
    Vi finns överallt, jag lovar. ;)
    Men som någon sa, det är förbannat svårt att veta när det är ok att vara dominant så dom flesta riktigt dominanta män visar nog väldigt lite av det i sociala sammanhang.

Att gå på för hårt med någon som inte är undergiven kan få katastrofala konsekvenser, för båda parter, så dom flesta väljer nog att hålla tillbaks sin dominanta sida tills man är helt säker på att det är ok.
    Vilket kan bli lite av ett moment 22, då en del av att vara undergiven kan vara att inte själv ta några initiativ eller "be om det".

Jag har faktiskt ofta funderat på hur många gånger en dominant och en undergiven båda verkligen har velat gå vidare, men ingen har tagit något initiativ eftersom dom varit osäker på den andra partens inställning. Lite synd att det ska behöva vara så, det borde finnas något form av signalsystem eller nåt. :)
  • Anonym (Dom S)
    John D skrev 2013-11-20 19:52:45 följande:
    Men som någon sa, det är förbannat svårt att veta när det är ok att vara dominant så dom flesta riktigt dominanta män visar nog väldigt lite av det i sociala sammanhang.

Att gå på för hårt med någon som inte är undergiven kan få katastrofala konsekvenser, för båda parter, så dom flesta väljer nog att hålla tillbaks sin dominanta sida tills man är helt säker på att det är ok.
    Vilket kan bli lite av ett moment 22, då en del av att vara undergiven kan vara att inte själv ta några initiativ eller "be om det".

Jag har faktiskt ofta funderat på hur många gånger en dominant och en undergiven båda verkligen har velat gå vidare, men ingen har tagit något initiativ eftersom dom varit osäker på den andra partens inställning. Lite synd att det ska behöva vara så, det borde finnas något form av signalsystem eller nåt. :)

Det gör det också, kolla här, visserligen är det för bögar, men jag kan inte se varför det inte skulle funka för heteros också.
    http://bubblanbloggen2.blogspot.se/2011/04/d-et-har-med-nasdukskoder-hanky-code.html?zx=83032d8524f7820b
  • Anonym (anonymsignatur)
    Anonym (Dom S) skrev 2013-11-20 18:18:23 följande:

Vad är det som är roligt med att en dominant person vill ha en partner som lyder?
    Förklara det för mig.  
    Åh, inget, bara det att du radar upp lydnad och underkastelse som del i den första attraktionen.
    Om det vore lite roligare hade jag skrattat ihjäl mig. Hon ska alltså "locka" dig med lydnad och underkastelse? Innan någonting annat har kommits överens om? Okej.
  • Anonym (Nyfiken kvinna)

En diskret triskelion är underskattad. :)
  • Mobility

Ja, det verkar så det. En helt ny spännande värld verkar öppna sig för mig. Så nu blev jag precis medlem i Darkside. Usch vad jag känner mig busig.... och förväntansfull.
    Ju äldre du blir desto mer grå istället för svart/vit blir världen....
  • Anonym (Dom S)
    Anonym (anonymsignatur) skrev 2013-11-20 20:03:09 följande:
    Åh, inget, bara det att du radar upp lydnad och underkastelse som del i den första attraktionen.
    Om det vore lite roligare hade jag skrattat ihjäl mig. Hon ska alltså "locka" dig med lydnad och underkastelse? Innan någonting annat har kommits överens om? Okej.

Du har missförstått och övertolkat mitt inlägg.
    Jag har aldrig skrivit att hon ska locka mig eller att hon ska lyda eller underkasta sig mig på stört innan vi har en överenskommelse, fullt så dum är jag inte.
    Vad jag menar är att om inte viljan till att underkasta sig finns överhuvudtaget så är inte jag intresserad, sen kanske det inte blir mig hon underkastar sig.
    Men en kvinna som säger att hon överhuvudtaget inte är intresserad av att lyda eller att underkasta sig, är helt enkelt inte intressant för mig.
    Jag kan helt klart respektera det, men jag blir inte attraherad av en sån kvinna, lika lite som jag blir attraherad av en man.
    Förstår du nu hur jag menar?     
  • Anonym (Dom S)
    Mobility skrev 2013-11-20 20:14:05 följande:
    Ja, det verkar så det. En helt ny spännande värld verkar öppna sig för mig. Så nu blev jag precis medlem i Darkside. Usch vad jag känner mig busig.... och förväntansfull.

Åh, välkommen in då, hoppas du kommer trivas.
    Ett litet ord av varning bara, det som kommer ske nu först är att du kommer bli kontaktad av en hel drös med män som vill dominera dig och som har alla möjliga krav på dig.
    Dom hänger där och satsar på dom nya undergivna som kommer in, för dom vet att en erfaren undergiven kvinna inte köper deras floskler om hur oerhört dominanta dom är att du måste lyda dom, för att dom säger så.
    Men dom vet inget annat sätt så dom försöker ändå att få underkastelse utan att ta ansvar för det dom kräver.
    Jag skulle rekommendera dig att istället till att börja med skaffa information, gå med i ett nätverk för undergivna kvinnor och läs och ställ dina frågor där.
    För där finns det en hel bank av erfarenhet och kunskap, utnyttja den och ligg lågt och bida din tid, så du inte råkar illa ut, för även om det finns bra dominanta män där, jag känner några stycken så finns det också skitstövlar och män som inte kan få en kvinna på något annat sätt som tror att undergivna är lättare att få i säng.
    Så var rädd om dig.

Svar på tråden Hej du trygga, självsäkra, dominanta man. Vad attraherar dig?