• smurfen90

bonus pappan, är detta konstigt?

Hej!

Jag har tre barn (2,4 och 8 år). Jag är skild sedan drygt 3 år.

Ikväll berättade min äldsta dotter att "Pelle" brukar duscha med henne när mamma jobbar. Ibland är det alla barnen och ibland bara hon.

Reagerar jag fel när jag tycker detta är märkligt? Vet inte vad jag ska göra och om jag reagerar starkt. Men varför sker det aldrig när mamman är hemma?

Han har 4 barn sen innan, alla pojkar. Dock är de vuxna då "Pelle" är närmre 50.

• Svar på tråden bonus pappan, är detta konstigt?
  • Sarah3

Absolut inte okej!! En vuxen man ska inte dusch med sina styvbarn, speciellt inte när flickan är så gammal som 8 år! Då klarar hon nog det själv! Behöver ju inte betyda han har rört dem men redan det att duscha med dem får mina varningsklockor att slå! Försök prata med din dotter!

• keron
    Sarah3 skrev 2013-10-26 22:37:30 följande:
    Absolut inte okej!! En vuxen man ska inte dusch med sina styvbarn, speciellt inte när flickan är så gammal som 8 år! Då klarar hon nog det själv! Behöver ju inte betyda han har rört dem men redan det att duscha med dem får mina varningsklockor att slå! Försök prata med din dotter!
    !!!!!!
  • smurfen90
    Sarah3 skrev 2013-10-26 22:37:30 följande:

Ja alltså, jag är chockad och arg. Enligt henne hjälper han henne med håret. Men behöver han stå naken i duschen med henne för det? Har försökt få min dotter att berätta lite mer men hon säger inget.
  • Sarah3
    smurfen90 skrev 2013-10-26 22:49:07 följande:
    Ja alltså, jag är chockad och arg. Enligt henne hjälper han henne med håret. Men behöver han stå naken i duschen med henne för det? Har försökt få min dotter att berätta lite mer men hon säger inget.

Nej nej och åter nej! Prata med "Pelle" och ditt ex, på samma gång! Förklara att du tycker det inte känns okej, och förhoppningsvis kommer ditt ex inte tycka det heller. På så vis kan du kanske förhindra att något händer. Kan mycket väl tänka mej att han bara hjälper henne med håret Nu, för att sedan "hjälpa" med annat! Sätt stop innan det är för sent!
  • smurfen90

Ja jag ska nog allt prata med dem! Men tänk om han verkligen varit på henne? Det är ju äckligt bara att han duschar med henne.

• smurfen90

Hur märker man att barnet blivit sexuellt utnyttjad? Hon var på akuten för hon hade ont i magen, resulterade i förstoppning samt svamp i underlivet.

• Sarah3
    smurfen90 skrev 2013-10-26 23:26:44 följande:
    Hur märker man att barnet blivit sexuellt utnyttjad? Hon var på akuten för hon hade ont i magen, resulterade i förstoppning samt svamp i underlivet.

Om du känner henne tror jag nog du märker! Hon kan verka undvikande, skamsen eller tillochmed överdrivet glad och "ovetande". Var upmärksam!
  • Griseknoen35

Nä känns nog lite lustigt iom att hon var 5 år vid separationen och alltså känns Pelle i Max 3 år.. Jag menar då alltså att hade han blivit styvpappa runt 1 år så hade han ju vart mera pappa än styvpappa.. Så är det här hemma iallafall, 6 åringen duschar ibland med min sambo som kom in i bilden när hon var bebis. Men har väldigt svårt att tro att hon om 2 år fortfarande vill ha sällskap i duschen. Känns dessutom lustigt att Pelle enbart duschar med henne när han är ensam med barnen.. Har du pratat något med dottern? Vad säger hon? Är det bara oskyldigt duschande så kan anklagelser ställa till det. Försök gå försiktigt fram med det här men släpp det inte innan du vet.

• smurfen90

Ja jag tänkte iallafall ta upp det med hennes mamma idag, hon kommer förmodligen bli förbannad på att jag lägger mig i och bl.a. Bl.a. Men jag måste ju göra ngt så det inte händer saker.

Svar på tråden bonus pappan, är detta konstigt?