Inlägg från: Nomanisanisland |Visa alla inlägg
  • Nomanisanisland

INGET fungerar! Ungen lyssnar fan aldrig!

Anonym (jakk) skrev 2013-10-29 17:48:35 följande:
    Ge honom en örfil? lås in honom i ett rum? Det fungerade med mig som var lika jobbig som din son. Kram
    Idiot som föreslår misshandel. Gå hem och örfila dig själv istället.
  • Nomanisanisland
    Anonym (trams) skrev 2013-10-29 17:53:40 följande:
    Det var en bra fråga då vissa barn behöver lite striktare hållning är dagens tjata ihjäl metod.

Trams. Inga barn behöver misshandlas. Inte ens idiotiska forumdebattörer som förespråkar mishandel förtjänar att misshandlas.
  • Nomanisanisland
    Anonym (jakk) skrev 2013-10-29 17:57:48 följande:
    jag håller med.  Att tjata på mig när jag var barn fungerade inte. Till slut fick jag en och annan örfil tills jag lugnade ner mig och insåg att jag måste respektera föräldrarna. 
    Det enda våld föder är välförtjänt förakt.
  • Nomanisanisland
    Anonym (jakk) skrev 2013-11-04 16:01:01 följande:
    idiot som föreslår misshandel av mig själv! 
    Ska du absolut slå någon så bättre dig själv än ett barn.
    Annars kan man ju bara låta bli också - betydligt smartare.

• Nomanisanisland
    Anonym (jakk) skrev 2013-11-04 18:50:04 följande:
    Slag som slag. Du sa emot dig själv. Svalde en fisk i dess helhet?
    Inte ett dugg. Du har all rätt i världen att slå dig själv, ingen rätt att slå någon annan. Hur tänkte du mitt ditt råd från början?
  • Nomanisanisland
    Anonym (jakk) skrev 2013-11-04 18:50:04 följande:
    Slag som slag. Du sa emot dig själv. Svalde en fisk i dess helhet?
    Och var kom den stackars fisken in?
  • Nomanisanisland
    Anonym (jakk) skrev 2013-11-04 19:18:40 följande:
    Nej. Du sa tydligt att jag skulle gå hem och slå mig själv. Tycker du det är särskilt vuxet från din sida att uppmana andra att slå sig själva?

Angående fisken...det verkar som att en fisk sprattlar i halsen på dig, för jag upplever att du blev nervös för att du sa emot dig själv och fick dig själv att framstå som motsägelsefull 
    Det är naturligtvis å ena sidan en fånig kommentar och å andra sidan inte ens jämförbar med att föreslå att en förälder ska gå hem och slå sitt barn, vilket var din lindrigt sagt korkade - och dessutom i alla fall i Sverige - olagliga lösning på trådstartarens problem. Men jag förtydligar mig: 1) slå helst ingen alls; 2) men om du måste slå någon, ta hellre dig själv än någon annan.
  • Nomanisanisland
    Anonym (jakk) skrev 2013-11-04 19:18:40 följande:
    Nej. Du sa tydligt att jag skulle gå hem och slå mig själv. Tycker du det är särskilt vuxet från din sida att uppmana andra att slå sig själva?

Angående fisken...det verkar som att en fisk sprattlar i halsen på dig, för jag upplever att du blev nervös för att du sa emot dig själv och fick dig själv att framstå som motsägelsefull 
    Alla människort som det är något med rymmer motsägelser inom sig; bara ett fåtal ynkryggar tycker att slå barn är något rekommendabelt.
  • Nomanisanisland
    Anonym (jakk) skrev 2013-11-04 19:35:32 följande:
    Du leker bara perfekt utåt. Då slår säkert själv dina barn. 
    Skulle aldrig falla mig in, de flesta avstår faktiskt. Nu säger jag inte så mycket om det rinner över för någon någon gång heller, det jag vänder mig mot är de som planerar att använda det som ett medel. Ungefär som du föreslår trådstartaren, när hon dessutom uttryckligen ber om råd att lösa situationen utan att ta till våld. Så sluta med ditt förtal.
  • Nomanisanisland
    Anonym (jakk) skrev 2013-11-04 19:35:32 följande:
    Du leker bara perfekt utåt. Då slår säkert själv dina barn. 
    Att inte slå sin barn är för övrigt inte att vara perfekt, bara lite mindre kriminell än de som gör det.
  • Nomanisanisland
    Anonym (jakk) skrev 2013-11-04 19:48:15 följande:
    Så du har aldrig rört ditt barn?
    Klart jag rör vid dem - dagligen. Barn behöver massor med hudkontakt. Nu handlade inte tråden om huruvida man skulle ha beröringsskräck visavi sina barn, utan om hur trådstartaren skulle kunna få hjälp att hantera sitt barn utan att behöva förfalla till våld. Exakt vad är det du inte förstår av "utan att förfalla till våld".
  • Nomanisanisland

Om du ett ögonblick slutar grubbla över min halsfisk - tycker du själv ditt råd var klokt?

Anonym (jakk) skrev 2013-11-04 19:48:15 följande:
    Så du har aldrig rört ditt barn?
  • Nomanisanisland
    Anonym (jakk) skrev 2013-11-04 20:06:08 följande:
    ja det tycker jag. när jag var liten var jag jättejobbig och elak mot mina föräldrar, svor till dem etc. Till slut fick jag en dag en örfil av mamma. Jag blev inte rädd, men jag insåg att mitt beteende faktiskt har lett till att min mamma precis  handlat på ett sätt som strider mot hennes vilja, dvs. att slå. Nu hade hon ju ett val: att slå eller inte slå. Jag vet att hon är emot all form av våld. Men jag blev inte arg för det hon gjorde. Jag förstod henne, för jag hade heller inte orkat med vad de fick utstå. Det fick mig som sagt att tänka till och inse att jag kanske borde lugna ner mig och visa lite respekt för min omgivning och min familj. Sedan den dagen tycker jag allt har varit bra. 
    Ja det var ju tur att de fick ett sådant lyckosamt resultat. Men du missar två saker: det är inte säkert att TS barn reagerar på samma sätt, och att: TS ber uttryckligen om råd i förväg för att ha andra alternativ att ta till än att handla mot sin övertygelse.
  • Nomanisanisland
    Grävling 75 skrev 2013-11-04 20:36:45 följande:
    Om vi kan skita i fiskarna och komma med lite råd i stället kanske...

TS! Klokt att du funderar över hur ni har det! Jag tycker också att du ska prata med BVC och eller BUP för att få hjälp. Du skriver att du är känslig och ni kanske "trycker på varandras knappar" och hamnar i skrik och bråk. Be om hjälp på en gång så att du kan få lite nya verktyg för att bemöta honom på ett annat sätt.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Funderar) skrev 2013-11-04 20:33:49 följande:
    Hej! Tror att familjen hamnat i en ond cirkel, då kan det vara svårt att ta sig ur. Har läst mycket och fastnat för en blogg som heter "en annan du" av Petra Krantz Lindgren, hon har lite tankar om vardagen med barn som hjälpt mig jättemycket. Just nu kanske ni är i en situation där ni kanske behöver hjälp från BVC t.ex. men mitt tips är att läsa ovan för att få lite nya tankar. Hoppas det löser sig för er!
  • Nomanisanisland
    Anonym (trams) skrev 2013-11-04 20:28:14 följande:
    Du dras alltså till sådana trådar för att köra den söndriga lp attityden i form av verbala kränkningar och annat dynga du hivar ur dig?

Nej, så är det ingen mänsklig rättighet att oemotsagd få propagera för barnmisshandel. Här har vi en klok men utmattad mamma som ber om andra tips än att slå sitt barn, ändå kommer det in en idiot och föreslår att hon ska börja slå barnet. Vad är en söndrig lp attityd förresten?
  • Nomanisanisland
    Anonym (jakk) skrev 2013-11-04 20:06:08 följande:
    ja det tycker jag. när jag var liten var jag jättejobbig och elak mot mina föräldrar, svor till dem etc. Till slut fick jag en dag en örfil av mamma. Jag blev inte rädd, men jag insåg att mitt beteende faktiskt har lett till att min mamma precis  handlat på ett sätt som strider mot hennes vilja, dvs. att slå. Nu hade hon ju ett val: att slå eller inte slå. Jag vet att hon är emot all form av våld. Men jag blev inte arg för det hon gjorde. Jag förstod henne, för jag hade heller inte orkat med vad de fick utstå. Det fick mig som sagt att tänka till och inse att jag kanske borde lugna ner mig och visa lite respekt för min omgivning och min familj. Sedan den dagen tycker jag allt har varit bra. 
    Jo fast här handlar det ju om att mamman uttryckligen ber om hjälp att slippa förfalla till våld - ändå föreslår du att hon ska misshandla barnet. Det är ju inte så där rasande begåvat.
  • Nomanisanisland

Rappakalja.

Anonym (trams) skrev 2013-11-04 20:28:14 följande:
    Du dras alltså till sådana trådar för att köra den söndriga lp attityden i form av verbala kränkningar och annat dynga du hivar ur dig?  

• Nomanisanisland
    Anonym (inte slå!!!) skrev 2013-11-21 19:53:40 följande:
    Ta hjälp! Det gjorde jag. Fick toppentips och jag var inte deprimerad utan i fullt stark vanlig vuxen och fick svårigheter att veta hur jag skulle hantera situationen. Förutsägbarhet och rutiner fick jag tips om. Inte bara bryta mitt i en aktivitet - det var då han blev arg. Jag började säga: - Om 10 min ska vi gå. osv. 

Det hade jag inte kommit på. Så nu jobbar jag så med alla barn och ibland också vuxna när jag undervisar. Det ger trygghet och kontroll.  
Svar på tråden INGET fungerar! Ungen lyssnar fan aldrig!