Inlägg från: Naiw |Visa alla inlägg
  • Naiw

Varför hatar folk SD?

Varför skulle man som sverigedemokrat bli arg om någon kallar dom rasist?

FDFMGA, förklara gärna nu.

• Naiw
    FDFMGA skrev 2014-05-09 20:29:10 följande:
    Hm, det var en usel förklaring eller åtminstone tvetydig.

QZ vet naturligtvis vad ett citationstecken har för betydelse, det var alltså SD-kramaren som inte hade lärt sig detta än och som blev förnärmad när QZ förklarade att språkliga missförstånd kan locka till skratt - faktiskt så till den milda grad förnärmad att hen for ut i rasistanklagelser.

Hoppas jag var tillräckligt tydlig den här gången.
    Det framgick med all önskvärd tydlighet, jag har bara varit fokuserad på något annat.
  • Naiw
    sjuttiofemman skrev 2014-05-09 22:06:45 följande:

Det som står i deras partiprogram skiljer sig radikalt mot vad de säger. Det gör att man lätt misstror dem.
    "dem"? Vilka dem och vilka har sagt vad som gör att du misstror dom? 

Ett partispolitik är etablerat och fundmentalt baserat på partiprogrammet, det är det som skickas ut till nya väljare. 
    Om enskilda personer sedan har egna agendor så förstår jag inte hur en person i sinnafulla sinnesbruk kan "vara konfunderad" och tro att detta är något som representerar partiets åsikter. 
  • Naiw
    sjuttiofemman skrev 2014-05-10 08:36:02 följande:
    Så om personer i sd's partitopp uttalar sig i riksdagen på ett sätt som inte är förenligt med partiprogrammet - då uttalar han sig som privatperson?
    Sägs det i riksdagen så låter det väldigt märkligt, jag vet dock inte vad du pratar om och är heller inte insatt i deras politik.

Däremot undrar jag hur ett parti kan vara korkat nog att bedriva en annan politik än den de sammanfattar i sitt partiprogram. Det finns liksom ingen poäng eftersom en väljare som anser sig bedragen inte kommer ställa sig bakom partiet.
  • Naiw
    sjuttiofemman skrev 2014-05-10 12:40:34 följande:

Jag är sjukt imponerad över Dibranis självbehärskning här. Jag hade haft svårt att kontrollera mina ord om jag varit honom. Och för att förekomma vissa här, nej jag hade självklart inte gått till fysiskt angrepp. (vissa vill gärna framställa mig som vänsterextremist och en massa annat). Retoriken som Sd använder påminner starkt om det nazistiska Nordiska Rikspartiet på 80-talet (går att lyssna på dokumentär om dem här: sverigesradio.se/sida/artikel.aspx... om man nu står ut med vänsterpartist-mijöpartist media konspirationen som vissa hävdar finns i sverige) som antydde att de stödde våldsangrepp på vänstersympatisörer och kunde på så sätt svära sig fria från ansvar. På samma sätt uttalar sig Sd idag när de med ovanstående uttalanden smörjer sina kärnväljare och samtidigt faktiskt hetsar dessa då vissa personer inte behöver speciellt mycket för att låta hatet övergå i handling vilket vi fick svart på vitt i Uppdrag Gransknings inslag om nazistiska SMR. Det här är essensen i varför Sd måste motarbetas och att man inte kan lita på det partiet. För övrigt har Richard Jomshof blivit dömd för hets mot folkgrupp när han uttalade sig om att det ligger djupt rotat i islams kultur att våldta kvinnor som straff. Väntar med spänning på den uteslutning ur partiet i enlighet med den nolltolerans mot rasism de säger sig ha. Fast vi har sett gång på gång hur sverigedemokrater kommer undan uteslutning med en varning som sannolikt omvandlas till ryggdunk när kamerorna stängs av.

Gud så löjlig du är. Men lycka till.
  • Naiw
    sjuttiofemman skrev 2014-05-10 17:43:16 följande:

Det tar jag som en bekräftelse på att jag har en poäng i det jag skriver :)
    Eller så går du en vecka på SFI så kanske du förstår innebörden på korrekt sätt.
  • Naiw
    Velouria skrev 2014-05-10 21:11:28 följande:
    Jan Guillou ger en helhetsbild av SD på ett roligt sätt smile2.gif

" target="_blank">

SaveFrom.net
    Låter mest som en massa floskler och uppenbarligen hade han väldigt fel också, så här två år senare
  • Naiw
    Velouria skrev 2014-05-10 21:35:07 följande:

Vad hade han fel i? Interna konflikterna? SDs historia? I don't think so! smile5.gif
    Men vilket parti har inte interna konflikter? SDs historia är relevant hur? Är övriga partiers historia relevant?

Utöver det så säger han i princip att Åkesson skulle bli avsatt för han säger något som inte stämmer med guillous uppfattning om partiet. Men oandrasidan är det skrattretande att använda guillou som källa till något om man känner till hans historia.
  • Naiw

Du har bara några tusen att ta i fatt på andra skribenter i den här tråden då.

• Naiw
    Errol Flynn skrev 2014-05-10 21:51:51 följande:
    Han var mycket roligare innan han blev så skitnödig.

wwwc.aftonbladet.se/nyheter/guillou/guillou6....

Guillou har väl aldrig gjort något annat än svängt med opinionens vindar. Han låtsas vara vänster vän men drar sig inte för att kommentera på någons klädval som han gör i videon ovan "dressman kläder", vad det nu är för fel på dressman.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?