Inlägg från: Naiw |Visa alla inlägg
  • Naiw

Varför hatar folk SD?

Detta är komedi.

• Naiw

Jag har aldrig haft något emot någon politiskgrupp tidigare, kanske mest för jag varit förhållandevis politiskt ointresserad.

Men det framgår bara mer och mer att tyvärr verkar vänstern i majoritet bestå av väldigt lågt begåvade människor vars enda solida argument är gatusten.
    Det är skrattretande att höra sedan de skenheliga partiledarna för dessa stå och prata om demokrati.

• Naiw
    Errol Flynn skrev 2014-05-10 22:01:27 följande:
    Följaktligen begår invandrarna 18 procent av alla brott. Men eftersom de bara är 12 procent av invånarna är de tydligt överrepresenterade i brottsstatistiken. Men besöker man ett svenskt fängelse ser man en mycket mörkare bild, en närmast chockartad bild. För bland de intagna på fängelse är invandrarnas överrepresentation mycket större än vad man kan utläsa ur brottsstatistiken. Jag överraskades själv av denna syn när jag besökte Norrtäljefängelset förra året för att hålla ett föredrag. Så gott som alla fångarna kom till gymnastiksalen och det var ju lätt att se att svartskallemajoriteten var enorm (idag 75% på just det fängelset).

Svartskallemajoriteten? Jo jag tackar jag.
    Jag tycker inte det är så konstigt, många av de som hamnat där kom förmodligen aldrig hit av flyktingskäl och var förmodligen redan tidigare kriminella.

Alla invandrare är så klart inte kriminella, det är löjligt att påstå, precis som det är lika löjligt att låtsas som detta inte är ett faktum.
  • Naiw
    Velouria skrev 2014-05-10 22:12:11 följande:
    Typiskt sverigedemokraten.

"buhu, du är dum" (personangrepp med andra ord). Tryter argumenten, vännen? smile2.gif

Vari ligger det sunda i SD sifferfifflande?

Den ENDA jädra punkten jag håller SD om är den om EU...
    Vad då typiskt sverigedemokraten? Jag är ingen sverigedemokrat. Men jag kan mycket väl tänka mig rösta på dom för de är en real kandidat för mig.

Nej argumenten tryter inte, jag vet bara att det är ingen ide att försöka lära en lågstadie elev om integraler heller, precis som det är att försöka hålla en vettig diskussion med någon som varken har kapacitet eller förmåga att läsa in egna fakta.

Jaha? Och det rör mig hur?
  • Naiw
    sjuttiofemman skrev 2014-05-10 22:25:35 följande:

Jadu ibland blir man perplex över hur de "invandringskritiska" tänker.

De enda sverigedemokrater jag har sett och läst har antingen sprungit runt med järnrör eller uttalat sig rasistiskt, då måste ju alla sverigedemokrater vara så? ;)
    Är det inte det resonemanget du redan för?
  • Naiw
    sjuttiofemman skrev 2014-05-10 22:54:34 följande:
    Sverifedemokraterna har lägst utbildningsnivå av alla riksdagspartierna.
    Föga förvånande. När orden tar slut kommer nävarna fram. I sd's fall: läs järnrör.

www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/SD-po.../
    Ja vem var det nu som pratade om retorik som drog alla över en kant?
  • Naiw
    sjuttiofemman skrev 2014-05-10 23:16:37 följande:

Du/ni reagerar enbart på sånt när det drabbar er själva. När det handlar om invandrare så går det fint. Pinsamt.

Och du gick rakt i fällan som jag gillrade, grattis.
    Jag kanske gick i fällan, det finns inga ni. Jag är inte sverigedemokrat.
  • Naiw
    FDFMGA skrev 2014-05-10 23:34:14 följande:
    Apropå lågt begåvade personer.

Om man definierar vänstern som bland annat MP, S, V så inkluderar man majoriteten av Sveriges befolkning.

Jag vet inte vad du menar med "vänstern" men i och med  att du anser att majoriteten av vänstern består av lågt begåvade människor vars enda solida argument är en gatusten så utgår jag från att du har en annan definition av vänstern än den gängse.

Får man fråga vilka grupper du anser vara lågbegåvade och gärna kastar gatstenar?
    Jag menar den vänster som är ute och brukar våld så klart, framgick inte det av "gatustenar"?
  • Naiw
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-10 23:43:41 följande:
    PK. SD vill locka väljare och inte skrämma bort folk. Så de säger en sak i sina skrifter, och på sina möten, och en annan när de tror att bara deras egna lyssnar. Det är ironiskt att SD-folk anklagar andra för att vara PK, när inga är så PK-hysteriska som SD själva...
    Ja för det kommer ju säkert fungera att lura väljare, för vilket parti känner du till som fått solklarmajoritet och fått igenom alla sina ämnen?

Och vad det gäller dig så tycker jag du är rätt korkad, häver ur dig massa påståenden som du inte kan backa upp överhuvudtaget. 
  • Naiw
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-11 00:08:47 följande:
    *skrattar så att jag kiknar* Du är fan för rolig du! Skrattande

Ett litet tips, fråga statsvetare och nationalekonomer. Var beredd på väldigt rynkade pannor och bekymrade blickar dock - SDs "ekonomiska politik" är så tvärsågad att femåringar fattar hur fel de har.
    Källor? 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?