Inlägg från: Naiw |Visa alla inlägg
  • Naiw

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-05-11 00:15:25 följande:
    Som sagt, fråga ekonomer.
    Det är källor som är relevanta när man kläcker ur sig saker. "Att fråga ekonomer" är bara ett korkat svar för du tror väl inte att alla ekonomer tycker detsamma? 
  • Naiw
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-11 00:21:25 följande:
    Nej, det är det inte. Källor är relevanta i en vetenskaplig diskurs, med folk som har ett öppet sinne och kan tänka sig att ändra sin åsikt. Jag har för länge sedan lärt mig att källhänvisningar är en fantastisk slöseri med tid här på FL, för få läser, och de som läser kommer ändå bara komma med ursäkter ("Jaha, men författarens hunds förra ägares brosters frus bryllings bästa kompis RÖSTADE VÄNSTER EN GÅNG, SÅ DEN GILLS INTE!!!!!") till varför den inte är giltig. Sorry, men jag värderar min tid högre än att leta pärlor åt svin, om du ursäktar det gamla ordstävet.
    Jag är intresserad av att läsa och jag tycker personligen det är betydligt mer tidsslöseri att som du säga något sedan kan du inte backa upp det och säger bara "fråga dom". Det tyder inte på något annat än att du i bästa fall hittat på vad du skrivet, i värstafall sprider du någon hörsägen och är oförmögen att ta fram fakta till det eftersom du aldrig bemödat dig att kontrollera sanningshalten i ditt påstående. 
  • Naiw
    FDFMGA skrev 2014-05-11 00:07:35 följande:
    Nej, det framgår inte alls tydligt.

Du skrev: "Men det framgår bara mer och mer att tyvärr verkar vänstern i majoritet bestå av väldigt lågt begåvade människor vars enda solida argument är gatusten".

Så du menade alltså att det för dig framstår allt tydligare att en majoritet av de vänsterextremister som brukar våld gör detta genom att kasta sten.

För länge sen var det en person som menade att det dunkelt tänkta är det dunkelt sagda, något som är lika aktuellt än idag.
    Ganska bra analys ja. 
  • Naiw

Löneskattsänkningar är bara spel för galleriet. 

Vill någon politiker verkligen påverka skatteläget så sänker de momsen som med största sannolikhet är majoritetsinkomsten för staten.

• Naiw
    maria diaz skrev 2014-05-11 01:19:31 följande:
    Löneskattesänkningar gör att folk får mer i plånboken.
    En naturlig följd är att folk då spenderar mer pengar på varor och tjänster.
    Momsinbetalningarna ökar till staten.
    Dessutom går företagen bättre, tjänar mer pengar, och betalar därmed in mer bolagsskatt till staten.

Vänsterns påstående att "pengarna tas från de sjuka" är alltså inget annat än en lögn.
    Det gäller enbart för folk som har ett jobb, så effektivt de som går sjukskrivna eller dyl vinner så klart inget på löneskattesänkning. 
  • Naiw
    maria diaz skrev 2014-05-11 01:34:13 följande:
    Och vem finansierar svensk sjukvård och välfärd???

Du får två alternativ;
    1. De som jobbar.
    2. De som inte jobbar.
    Vad har det för betydelse? Om de som är sjukskrivna effektivt får en lägre inkomst pga att alla övriga får högre så förlorar de ju på det, det är väl inget konstigt med det?
  • Naiw
    maria diaz skrev 2014-05-11 01:41:58 följande:
    Om jobbskatteavdraget gör att företagen säljer mer varor, så måste de anställa fler arbetare.

Fler som arbetar gör att vården och skolan också kan få mer pengar.

Hoppas du förstår.
    Jag förstår mycket väl, det är du som inte gör uppenbarligen. Det handlar inte om arbetslösa utan de som är genuint sjuka. Som får sjukersättning, de är förlorarna på jobbskatteavdrag, det spelar ingen som helst roll om vård får mer pengar för dessa såvida de idag inte är sjukskrivna för att vården inte har råd att behandla dom. 

Och om så är fallet så krävs det uppenbarligen stora restruktureringar inom vården så att pengar som går till sjukskrivningar läggs på behandlingar istället. 
  • Naiw

Ja kommunism är ju starkt förknippat med demokrati, Vänsterpartiet hette ju vänsterpartiet kommunisterna för inte allt för länge sedan.

• Naiw
    oOOo oOOo skrev 2014-05-12 18:18:53 följande:
    Precis, namnet är viktigt.
    De måste nog byta snart till vänsterdemokraterna så vi med säkerhet vet att de avser förbjuda alla andra partier i sann vänsterdemokratisk anda smile2.gif
    Socialvänsterdemokraterna.
  • Naiw
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-13 01:33:18 följande:
    Nej, vi har inte blivit fattigare. Vi har blivit rikare. Andra länder har blivit ännu rikare, men det gör oss inte fattigare. Sedan att rikedomen har fördelats allt sämre, det kan du lasta en allt mer marknadsliberal politik för. Något som SD också vurmar för.
    Åh dorians logik.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?