Inlägg från: MrFahrenheit |Visa alla inlägg
  • MrFahrenheit

Varför hatar folk SD?

Tom Araya skrev 2015-02-19 20:42:09 följande:
    Du vill likställa folks röst i val med deras vilja, vilket är väldigt missvisande då många inte är nöjda med vad deras valda politiker åstadkommer.
    Få är väl också helt överens i alla frågor med det parti de röstar på, men de saknar alternativ.
    Hur som helst, jag är helt övertygad om att folkets röst är vägledande i alla val, inom samtliga partier. Det enda undantaget är när partierna skapar block, som i praktiken blockerar väljarnas valmöjligheter till inflytande...

När partierna själva skapar ett vi eller dem klimat. Ja, då har de själva bidragit till detsamma ute i verkligheten. Alla tycker vi olika och jag tycker att det är bra att så många som möjligt får möjlighet att påverka utgången inför samtliga beslut. Du verkar vara av en annan åsikt...
  • MrFahrenheit
    Tom Araya skrev 2015-02-19 21:25:00 följande:
    ...och jag ser inte att de hamnar där de hör hemma. Prioritera det som är stat, landstings och kommuns huvudsakliga uppgifter och låt allt annat vara överkurs som kan få resurser om pengar blir över samt är det första man sparar på om pengarna inte räcker till.

Du får inte glömma att politiker rent kompetensmässigt oftast är på en amatörnivå, ibland t.o.m. lägre, sedan har de en sådan jävla tur att de får betalt för det...
    Jag förstår din tanke men det är inte riktigt så enkelt livet ser ut. Politikernas förmåner är enbart toppen utav ett isberg...

Landsting, kommuner, politiker osv... Är enbart en fis i rymden i det stora hela... Jag själv styr ett mindre företag, beräknar löner, betalar mer i skatt än vad jag egentligen vill ^^. Men när det kommer till ned till grunden, det är då man får bemöta såna som mig. Det är då man blir synad, avslöjad som en person som snackar skit eller ej...
  • MrFahrenheit
    Tom Araya skrev 2015-02-19 21:38:59 följande:
    Vägledande, hur då, att de skulle ändra sig om de märker att folk vill något annat?
    Den dagen du slutar plocka citat ur sitt sammanhang. Det är kanske den dagen jag slutligen besvarar dig...
  • MrFahrenheit
    Tom Araya skrev 2015-02-19 21:37:27 följande:
    Var finns påverkan? Menar du alla partier i riksdagen? Hur mycket tror du varje partimedlem eller riksdagsledamot kan påverka?
    Det handlar inte om hur stor påverkan varje partimedlem eller riksdagsledamot har att säga till om... Det handlar om vad väljarna har att säga till om. 

Under 15 år tillbaka (EU) så har väljarna fått mindre och mindre inflytande i till vad de egentligen röstar för. Ska gurkan få vara böjd eller icke, eller ska vi tillåta terrorism eller ej? Är frågan...
  • MrFahrenheit
    Tom Araya skrev 2015-02-19 22:22:07 följande:
    Vem har pratat om politikers förmåner? Jag talar om prioriteringar i de offentliga utgifterna i allmänhet.

Fis i rymden, på vilket sätt? Av hela samhället? Jag avsåg vad som borde vara det som prioriteras högst av offentliga utgifter, inte IKEA's omsättning, SSAB's produktion eller arbetstillfällen på McDonalds.
    Jag talade om prioriteringar till förmån till förmåner...

En fis i rymden är detsamma som skitsnack. Att jämföra mitt resonemang med IKEA, SSAB och andra miljardindustrier är inte jämförbart med vad jag och de flesta andra utav oss sysslar med.

Sluta snacka samhälle utan att förstå vad det är som bygger upp ett samhälle. Jag kan säga till dig rakt ut, här och nu, att majoriteten utav företagen som försörjer de flesta är hederliga skattebetalare, likt alla andra. Men när ett företag växer sig stort nog än sitt eget bästa, det är också då förmånerna överstiger motprestationen (= 0% skatt)...

Sluta anklaga kommunismen, som är överspelad sedan 20 år tillbaka, och lägg märke till vad utförsäljningar utav almännyttan leder till i slutändan....
  • MrFahrenheit
    Philipsson skrev 2015-02-21 00:04:11 följande:

Nu börjar batikhäxorna igen, med snacket om fritidsgårdar mot terrorism:

www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article20328742.ab

Det påminner lite om den här klassikern:

Dessa batikhäxor, tycks leva i nån slags Candide-värld; de tror sig leva i ett dockhus!

I'm not the righteousness, I'm not the innocent, I am just a sign that it's all gone wrong...

• MrFahrenheit

Jag förstår inte varför någon hatar något här inne! Jag kommer enbart in hit för att sprida kärlek, även till de som aldrig har upplevt det tidigare...

"Hey girl! Can I sit next to you? I luuve benches too..."

• MrFahrenheit
    Tom Araya skrev 2015-03-10 22:08:16 följande:
    Det skulle ha stått ansvar  här mellan del och gentemot.
    Ansvar är ALLTID beroende utav storleken (tyvärr)...

• MrFahrenheit
    FDFMGA skrev 2015-03-10 19:14:44 följande:
    FDFMGA skrev 2015-03-10 19:11:36 följande:
    Mm, men lite väl halsstarrigt av hen att inte kunna be sjuttiofemman om ursäkt.

Dig alltsåGlad
    Att angripa andra personer är inget jämfört med att bli 'luuved'

"Luve attack is comming! Poor un-luuved man..."
  • MrFahrenheit
    KillBill skrev 2015-04-18 20:58:39 följande:
    Ha Ha vilken bild! Är texten lika tillförlitlig som bilden?
    LULZ!

• MrFahrenheit

Tycker att frågan om varför folk hatar SD borde ha kommit fram till ett svar för länge sedan.

Är du redo Bob?

"Bob hade slipat länge på 'döds-tricket' och beslutade sig äntligen för att göra det offentligt"

• MrFahrenheit

Jag tror inte att situationen ser mycket annorlunda ut nu än för 3 månader+ sedan. 

23 000+ inlägg är själ nog.

• MrFahrenheit

Se tillbaka, och försvara era era möbler.. De som väljer, Gud framför sig själv vet vad livet går ut på... 

• MrFahrenheit

Kanske inte många som läser SD-ground-news dagligen, men... 

Kurdishtan ppl is beeing watchted by the turkish border, James foley is one of the ones of many who only strives to find a new home. Även om jag hade kunnat så är världen=god natt...

Gott natt tilll mina barn, god natt till framtiden. God natt.. Mellanöstern...

Svar på tråden Varför hatar folk SD?