-
Du menar att jag kallade människan, i fråga, för en populist precis? Bra!KillBill skrev 2015-01-03 02:48:28 följande:Om man kallar sina meningsmotståndare för batikhäxor (jag är man) så får man tåla ett svinhugg här eller där... -
Det viktigaste är att inte säga det rakt ut...KillBill skrev 2015-01-03 02:53:14 följande:Sedan var mitt inlägg inte riktat till Philipsson utan till högerextrema män...
-
Självklart gör alla företag noggranna anaylser innan de investerar pengar i något. Men samtidigt så kan man aldrig vara 100% säker på att de investeringar man gör verkligen genererar den vinst som man förväntar sig. Det är därför börserna går ned kraftigt till och från...sverker11 skrev 2015-01-03 09:17:37 följande:Om jag skulle äska pengar med den motiveringen skulle jag nog bli arbetslös. Jag tvivlar på att det finns något företag som gör en investering utan att noggrant ha utrett sannolikheten för att investeringen skall generera en vinst. Om det hade funnits något politiskt intresse så borde samma sak gå göra för det allmänna. -
Det finns absolut inget motsägelsefullt i att säga att man vill skickar mer pengar (bidrag) till flyktingar i flyktinglägren för att "hjälpa dem på plats", samtidigt som man klagar på att det kostar för mycket att hjälpa dem här, samtidigt som man hävdar att man inte är främlingsfientlig och tycker detta att detta låter logiskt...KillBill skrev 2015-01-03 11:15:55 följande:Ni förnekar er då inte.
När en invandrare har begått ett brott så tycker ni att vi ska skicka ut denne eftersom "det är ju så dom är".
När en främlingsfientlig sätter en moské i brand så är det samhällets fel.
Jag tror att vi har kommit till pudelns kärna till varför jag hatar Sverigedemokrater.
-
Jag har lärt mig genom åren (ren vishet) att den som kallar någon annan för en idiot egentligen ifrågasätter ifall man är ett Batman- eller Superman-fan, trots att man egentligen är ett Spiderman-fan...Helhet skrev 2015-01-03 17:10:46 följande:Idiot, nu verkar ju den första branden ej vara anlagd ( polisen hittar inga spår) nummer två troligtvis en raket, nummer tre vet vi inget om. Om det har brunnit i en kyrka eller en Sd lokal Så är det givetvis förjävligt om expressen trummar ut 12 sidor att det antagligen är extremistiska-muslimer som ligger bakom. Fast man inte har en aning, fattar du inte det?Dorian Ertymexx skrev 2015-01-03 15:48:47 följande:Jasså? Hade det varit att förstora saken om två synagogor bränts? Två kyrkor? Två SD-lokaler?

-
Det är dumt att inte analysera dumheter...sverker11 skrev 2015-01-03 08:51:51 följande:Vi får väl göra som vanligt och skylla bränderna och bristen på eget ansvar på de socioekonomiska förhållandena. Den förklaringsmodellen fungerar alltid och kräver ingen analys.

"Sverker didn't undertstand why" -
Nu har du citerat migHelhet skrev 2015-01-03 19:24:54 följande:[quote=74615479][quote-nick]MrFahrenheit skrev 2015-01-03 17:23:43 följande:[/quote-nick]
Jag har lärt mig genom åren (ren vishet) att den som kallar någon annan för en idiot egentligen ifrågasätter ifall man är ett Batman- eller Superman-fan, trots att man egentligen är ett Spiderman-fan...
Det är bättre att du försöker lära dig att läsa! Har jag citerat dig?
!
Vilket gör att jag med gott samvete kan fortsätta att citera dig...
-
Varför tycker inte ALLA om min special-jul-macka, med rökt lax, lingonsylt och inlagd gurka???VPK skrev 2015-01-03 19:50:12 följande:Det är ju fler som älskar SD än MP och V tillsammans, så varför är MP och V så hatade, ingen vill rösta på dem.
-
Och detta säger du till KillBill istället för mig!? Jag menar, du kommenterar alla förutom just mig.FiaMedFunkk skrev 2015-01-03 20:53:40 följande:Du har kommit till pudelns kärna om att du inte har förstått någonting. Jag avundar folk som du, som inte ens befinner sig i närheten av planeten jorden.
Kan du lära mig att bli dum, snälla?
Du är väl inte rädd för mig???? -
Hon kanske blev en sk "tree lover"KillBill skrev 2015-01-03 23:13:04 följande:Blev detta av Fia MedFunkk raderat? Kan inte hitta det.

"Love you soooo much tree!"