• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-11 18:11:09 följande:
    Äntligen överens om något, eller åtminstone nästan.

Tanken på särskilda reservat där sekten fick agera naturfolk utifrån dess föreställningar om vad som är viktigt med manlighet, kvinnlighet och etnicitet är en tilltalande tanke.

Visserligen skulle ju det kvinnliga underskottet bli markant, men kanske civilisationen kunde bistå med föda och gummidockor, de senare  kunde stagas upp vid lägerelden medan männen rusar runt i skogen med påkar och vrålande bankar på trädstammar med, kanske lite som Robert Blys Järn-Hans, men mer med betoning på Järnrörskents eskapader. Dessutom gör det ju inget om krigarna puttar på gummidockorna, de är ju mjuka så risken att de skadar sig själva är nog rätt liten.

Under tiden skulle det bli lugnare ute i civilisationen och folk skulle få mer tid att reflektera över den egna rollen i samhället - som man eller kvinna och som civiliserad människa.

Tänk bara ett nätforum där inte gråtarsektens ständiga ynkande "de kallar mig rasist" överröstade allt annat - så mycket tid det skulle bli över till sansade samtal.
    Det känns meningslöst att debattera med dig, eftersom du har svårt att fatta - för att tala ren svenska. Någon som hade den minsta erfarenhet av forskning och akademiska studier, skulle ha förstått vad jag menade. Nämligen vad som händer, när man plockar bort kulturens (tillfälliga och tidsbundna) krav, och generna/det naturliga får styra oss. Och det är ju DET vi måste leva i samklang med - för annars gör vi våld på oss själva. 
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    nihka skrev 2014-08-11 18:11:45 följande:
    Nej, man kan inte motarbeta våldtäkter genom uppfostran av flickor.

Dina inlägg brukar vara sjuka och det här är inget undantag.

Du som är SD-representant, har du vädrat alla dina åsikter irl så de vet vad de har att göra med?
    Inte överfallsvåldtäkter, nej. DET VAR JU DET JAG SA. För i så fall skulle vi inte kunna låta våra döttrar gå sjuksköterskeutbildningen - inklusive praktiken på kvällsskiftet.

...men vi KAN lära våra döttrar, att aldrig följa med en främmande man till hans lägenhet, stuga, hytt, hotellrum eller tågkupé... Att dejta männen på allmän plats först, och blanda in familj, släkt och vänner - och begära att få träffa hans... och vara säker på att man VILL ha sex med mannen, innan man sover över för första gången.
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • nihka
    .
    Nissenissenisse0 skrev 2014-08-05 10:40:32 följande:
    "Och vilka muslimska intressegrupper skulle INTE räknas till islamistiska och då få fortsatt stöd från SD?"

Jag antar att du vänder dig till utbildad personal inom service eller bilprovningen när du vill veta när du ska t.ex. byta bilens bromsbelägg. På samma sätt borde väl utbildad personal bäst kunna svara på när en islamsk organisation är islamistisk och när den inte är det. Frågan är dock varför en muslimsk eller annan religiös intressegrupp överhuvudtaget ska få stöd av SD. Är inte Sverige sekulärt?

Jag frågade för att det finns personer här i tråden som slänger sig med uttrycket "islamistisk" och jag ville att de skulle tala om vilka muslimska intressegrupper som INTE skulle räknas till islamistiska och då få fortsatt stöd från SD (Ja, inte från SD precis men att SD skulle godkänna en fortsatt ekonomisk stöttning).

Min misstanke är förstås att "islamistisk" när man börjar syna vad som avses är det samma som muslimsk.

Nej, Sverige ger massor av pengar i form av bidrag och aktivitetsstöd till alla möjliga intressegrupper. Religiösa sådana är inte undantagna. Islamofobiska SD vill däremot dra in ALLT stöd till "islamistisk" verksamhet.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-11 18:40:39 följande:
    Inte överfallsvåldtäkter, nej. DET VAR JU DET JAG SA. För i så fall skulle vi inte kunna låta våra döttrar gå sjuksköterskeutbildningen - inklusive praktiken på kvällsskiftet.

...men vi KAN lära våra döttrar, att aldrig följa med en främmande man till hans lägenhet, stuga, hytt, hotellrum eller tågkupé... Att dejta männen på allmän plats först, och blanda in familj, släkt och vänner - och begära att få träffa hans... och vara säker på att man VILL ha sex med mannen, innan man sover över för första gången.
    Flickor ska inte uppfostras till att betrakta alla män som potentiella våldtäktsmän - varken de utländska eller svenska, men annars är väl "regeln" att INGEN ska följa med NÅGON ensam dit man inte är känd.

Jag ställde en fråga som du inte besvarade: Du som är SD-representant, har du vädrat alla dina åsikter irl så de vet vad de har att göra med?
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2014-08-02 12:18:46 följande:
    Mmm. Fast nu var det snarare att Ekeroth - precis som alla andra - ska kunna gå på krogen utan att få öl hälld över sig eller bli fysiskt angripen av meningsmotståndare jag försvarade.
    Så du försvarar inte att Ekeroth efter sitt oförsvarbara beteende är tillbaka i SDs partitopp. Fast nu är han det och det säger inte så lite om SD. Folk tar ut sin ilska på fel sätt. De borde inte ge sig på Ekeroth på krogen utan ge sig på SD som befattar sig med människor som inte behandlar andra människor som människor.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-10 16:03:52 följande:

Va? Det kan man väl, om vissa uppenbarligen anslutit sig till etablissemangets åsiktspaket..?

Nej. Det är vilseledande att säga att etablissemanget gör något om det i själva verket är någon annan, vars åsikter sammanfaller med etablissemangets.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-10 16:10:17 följande:

Men du - varför tror du att antalet kvinnor i Sd bara växer..? Om partiet inte skulle vara bra för oss kvinnor. Och VAD - närmare bestämt - är det du inte tror skulle vara bra..? 

Det kanske inte är kvinnliga feminister som ansluter sig.
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-08-11 08:26:11 följande:

Nej nu pratade vi om män-iskor som kommer från de områden där sådant är väldigt utbrett. Där man kan anta att det finns en stor risk. De som har varit soldater, inte fredliga bönder och/eller arbetare. och givetvis inte flyktingar generellt. Hur fick du det till något sådant? Nu tappade du tråden.

Det är inte orimligt att tänka sig att samhället har lite koll där, och inte bara utgår från att alla som kommer är små fredliga lamm som inte gör någon förnär.

Men det finns ju stödinsatser med exv kuratorer i flyktingmottagningen. Vad vill du ha?
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-03 13:50:07 följande:
    Det gör jag redan!
    Det ante mig att du hänger på avpixlat och tillför avpixlats kommentarfält höggradig rasism. Man hittar mycket av det där. Så många öknamn på mörkhyade människor hade jag inte sett förrän jag surfade in där för första gången.
  • Kunigunda
    Philipsson skrev 2014-08-11 11:06:45 följande:

Fast saken är den att feminism inte strävar efter "jämställdhet" utan blott efter att gynna kvinnor. Så enkelt är det ju.

Nej. Så enkelt är det inte. Feminismen strävar efter att korrigera orättvisor.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?