• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-08-03 13:51:00 följande:
    Ja, Avpixlat är definitivt en böld i röven på pk-Sverige, eftersom sajten avslöjar dess lögner och förljugenhet.

Etablissemanget har alltid tyckt illa om dem som säger opassande sanningar, tyckt illa om det där lilla barnet som avslöjade att kejsaren var naken.
    Nej sajten är ett tillhåll för främst främlingsfientliga och rasistiska SDare även om man ser rent nazistiska inslag också. De borde stänga för alla kommentarer.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-11 17:30:22 följande:

...fast det där håller jag inte med om (och jag ÄR kvinna). Feminismen strävar efter att gynna EN VISS TYP av kvinna. En kvinna som är manhaftig och inte särskilt barnkär, aggressiv och karriärinriktad på mäns vis... samt uppfödd i medelklassen, där hon fått både finansiella möjligheter, stöd och peppning att skaffa sig en prestigeutbildning och göra karriär.

Feminismen gynnar DEFINITIVT inte en kvinna från arbetarklassen som inte kan göra karriär, eller en kvinna från medelklassen som inte VILL göra karriär... En feminin kvinna som hellre vill vara hemma och ta hand om sina barn och skapa hemtrevnad, än kämpa om styrelseposter...

Du har ju verkligen inte läst på! De kvinnor som drabbas hårdast av rådande strukturer är kvinnor med kort utbildning i typiska kvinnoyrken (uska, biträden etc) som fastnar i korta deltider, delade skift och timvik. Dessutom är dessa yrken betydligt underbetalda om man jämför trad. manliga yrken med motsvarande komplexitet. Det är också denna grupp som särskilt lyfts inom den politiska feministiska debatten.

Fantastiskt hur man på samma gång kan vara så övertygad och så okunnig. Jag hoppas att du har ett mer nyanserat förhållningssätt till sanningen i dina uppdrag som förtroendevald!
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-11 17:42:46 följande:

Feministerna torde vara glada, över denna unga kvinna som så blatant vågade stiga utanför sin könsroll!

På vilket sätt är att bära naziuniform att stiga utanför sin könsroll? I min värld är det att stiga utanför sin art - människa.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-11 18:40:39 följande:

Inte överfallsvåldtäkter, nej. DET VAR JU DET JAG SA. För i så fall skulle vi inte kunna låta våra döttrar gå sjuksköterskeutbildningen - inklusive praktiken på kvällsskiftet.

...men vi KAN lära våra döttrar, att aldrig följa med en främmande man till hans lägenhet, stuga, hytt, hotellrum eller tågkupé... Att dejta männen på allmän plats först, och blanda in familj, släkt och vänner - och begära att få träffa hans... och vara säker på att man VILL ha sex med mannen, innan man sover över för första gången.

Eller så kan vi uppfostra männen att sluta våldta. Är SD:s kvinnoinriktade politik att begränsa kvinnors liv för att män är sexgalna hundar som inte kan förväntas ta ansvar för sina handlingar? Så tilltalande...
  • nihka
    realist14 skrev 2014-08-03 17:40:07 följande:

Jag har sett hur man uttrycker sig där och det är ibland lågvattenmärken, absolut.
    Inget som dock visar vem som har rätt och fel eller hur.

Och håll med om att det är en egokick att tillhöra det där gänget som alltid har rätt och som är så goda och bra människor.

Sådan som gärna spottar ur sig att vi och dom är fel och att minsta kritik är samma sak som att säga att en hel folkgrupp är sämre sort än en själv.,
    Samtidigt som de gääärna kritiserar utan problem och gärna vill visa upp ett vi och dom, dvs vi som äör bra- de andra rasisterna.

Då går det bra med kritik, då går det bra med vi och dem plötsligt.

Det stavas HYCKLERI.

Om du upplever mig som bättre än dig och somliga andra för de värderingar jag ger uttryck för i mina resonemang så får det inte mig att känna mig på något särskilt sätt. Jag tycker som jag gör oberoende av vad du tycker om det.

I min värld finns det människor som gör rätt och fel - inte nationaliteter, etniciteter, folkslag, raser eller liknande och den som påstår annat betraktar jag som rasist.

Det som jag tycker är så underligt är att så många rasister inte tycker om att kalla sig för det. Jag vill inte att rasism ska "normaliseras" utan tillhörande etikett utan när någon exempelvis påstår att alla "negrer" är våldtäktsbenägna så påminner jag gärna om vad som är vad.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-08-11 18:34:40 följande:
    Det känns meningslöst att debattera med dig, eftersom du har svårt att fatta - för att tala ren svenska. Någon som hade den minsta erfarenhet av forskning och akademiska studier, skulle ha förstått vad jag menade. Nämligen vad som händer, när man plockar bort kulturens (tillfälliga och tidsbundna) krav, och generna/det naturliga får styra oss. Och det är ju DET vi måste leva i samklang med - för annars gör vi våld på oss själva. 
    Det där är oerhört lustigt samtidigt som det  är så kännetecknande för Åkessons toksekt. Jag skulle kunna förklara för dig precis som jag försökt förklara för så många andra som fastnat i sektens garn att det inte är möjligt att ställa diagnoser eller avgöra vad folk har för utbildning via nätet - men det vore ju förgäves, vet jag av erfarenhet.

Nåväl. Med eller utan utbildning kan jag konstatera att du har fel. Tala gärna med någon antropolog eller evolutionsbiolog - du kommer att få samma svar som från mig. det finns inget naturligt urtillstånd där de sociokulturella sammanhangen inte existerar. 

Det är samma med sektens kärlek till Sverige - den är svår  att förstå för oss sverigevänner mot bakgrund av SD-sektens ständiga pissande på allt som är Sverige och svenskt om vi inte tar i beaktande att toksekten älskar en chimär - ett Sverige som inte finns, aldrig har funnits och aldrig kommer att finnas.

Sekten älskar sin egen bild av hur hur Sverige borde vara - samtidigt som den hatar Sverige och svenskar. Tror jag skrev det tidigare - min gamla farfar skulle ha sagt att Åkesson kackar i eget bo, så det är inte konstigt att vi svenskar rynkar på näsan år lukten från sverigehatarnas SD.

Just ja, evolutionsbiologi var det. Fråga gärna en evolutionsbiolog om hen kan berätta lite för dig om Röda drottningens hypotes. Den är rätt kul, en metafor hämtad från Alice i Spegellandet där Röda drottningen förklarar att man måste springa för att stanna kvar på stället - och springa ännu fortare för att ta sig framåt.

En beskrivning av utveckling. Vi har alltid sprungit, det finns inget ursprungstillstånd - heller inget egentligt sammanhang där liv bara var DNA som kopierade sig utan samspel med miljön.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-05 11:29:21 följande:
    Håller med, och det känns faktiskt meningslöst att diskutera med folk som inte ens vet hur majoriteten av alla människor i Afghanistan resonerar, angående kvinnans roll, sexualmoral o.s.v.. Och särskilt de som är tonåringar och unga vuxna idag, och helt och hållet präglats av talibanerna. Afghanistan har ju till och med utsetts till det sämsta landet att vara kvinna i...
    Hur okunnig är du egentligen om sådant du uttalar dig om? Den överväldigande majoriteten av flyktingar som kommer från Afghanistan har FLYTT från talibanerna inte PRÄGLATS av dem mer än en undersåte (hazarer) präglats av en härskare (talibaner).
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-08-05 11:51:00 följande:
    Finns det något parti som helt vill ta bort stöden till sagoläsande grupper?
    Jag vet inte, men om det finns det så hoppas jag att man inte vill singla ut exempelvis muslimska sagoläsande medan man ger anslag till andra sagoläsande grupper.

Det finns ju förslag från SD att ta bort litteratur på vissa språk från våra bibliotek och att ta bort modersmålsundervisningen trots att forskning visar att barn som utvecklar sitt modersmål har lättare att tillgodogöra sig ett nytt språk.
  • grind
    nihka skrev 2014-08-11 20:38:49 följande:
    Det finns ju förslag från SD att ta bort litteratur på vissa språk från våra bibliotek och att ta bort modersmålsundervisningen trots att forskning visar att barn som utvecklar sitt modersmål har lättare att tillgodogöra sig ett nytt språk.
    Modermålsundervisning är en kostnad så att man vill spara där är helt naturligt.

Folk som äter avocado lever längre. Betyder det att det är en bra ide vi ska dela ut 1 avocado gratis till samtliga svenskar varje dag.
  • fnitta
    Jeaninne skrev 2014-08-11 18:40:39 följande:
    Inte överfallsvåldtäkter, nej. DET VAR JU DET JAG SA. För i så fall skulle vi inte kunna låta våra döttrar gå sjuksköterskeutbildningen - inklusive praktiken på kvällsskiftet.

...men vi KAN lära våra döttrar, att aldrig följa med en främmande man till hans lägenhet, stuga, hytt, hotellrum eller tågkupé... Att dejta männen på allmän plats först, och blanda in familj, släkt och vänner - och begära att få träffa hans... och vara säker på att man VILL ha sex med mannen, innan man sover över för första gången.
    eller varför inte lära pojkar och män var gränsen går, att det inte är okej att göra vad man vill med en tjej vare sig hon är fullständigt naken, följt med dig hem, kysst dig, druckit sig full så hon kanppt kan stå på benen etc etc

usch så dumt inlägg så man bara Kräks
Svar på tråden Varför hatar folk SD?