• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria
    Speakers Corner skrev 2014-08-10 20:55:42 följande:
    Hur skaffar man sig den kollen på andra människor, oavsett nationalitet.
    Och oavsett kön, för vem som helst av oss kan vara en tickande bomb, det vet vi ju inte i förväg.
    Så rent konkret hur ska man kunna kontrollera sånt.
    Som jag ser det så måste vi ha ett visst mått av tillit till varandra, annars fungerar inte det här samhället.
    Precis. Och för att resonera som så måste man hela tiden vara rädd för folk och hela tiden i förväg döma dem som farliga. Jag skulle inte klara av att leva såhär. Dock vill jag inte hyckla, för på natten så blir jag mer rädd för folk som jag möter utomhus än på dagtid.
    D.T.I.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-08-10 16:18:23 följande:
    Jag tycker att man inte ska vara så pk att man drar sig för att kalla en spade för en spade och en sekt för en sekt. Och SD har oerhört många drag av sekt utifrån Nationalencyklopedins definition: "religiös grupp som markant avviker från den eller de religiösa huvudlinjerna i ett samhälle. Termen används även för att beteckna (mindre) politiska ytterlighetsgrupper".

Du skrev att inte alla men en betydande del av muslimerna hatar kvinnor. Allvarligt talat tänkte du dig väl bara muslimer som män då - en betydande del, närmare bestämt 50 procent, av muslimerna är kvinnor.

Jag tror att det är mer relevant att tala om kvinnohat i samband med SD-sekten än i samband med islam. Särskilt som en mycket betydande del av sekten består av män - allra tydligast märks detta bland dem som lyckats ta sig till beslutande positioner inom sekten.

Du skriver att en stor del av SD:s satsningar gynnar kvinnor - jag har läst samma påståenden från fundamentalistiska muslimer, det vill säga att vi män ska besluta vad som är bäst för kvinnor eftersom de inte riktigt har den förmågan själva.
    Det som vädras den offentliga debatten är inte kvinnohat, utan manshat, av Mp, Fi, V, och även från representanter från de andra partierna, bortsett från Sd.

Sd är för jämställdhet, inte feminism, eftersom denna ju handlar om att gynna kvinnor och missgynna män.
  • Kunigunda
    Philipsson skrev 2014-08-10 22:26:10 följande:

Det som vädras den offentliga debatten är inte kvinnohat, utan manshat, av Mp, Fi, V, och även från representanter från de andra partierna, bortsett från Sd.

Sd är för jämställdhet, inte feminism, eftersom denna ju handlar om att gynna kvinnor och missgynna män.

Kan du ge några exempel på partiernas manshat?
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-10 22:26:10 följande:

Nja, nu tror jag att du har tagit emot hemliga budskap igen - i detta fallet att sjuklövern är manshatare samt att det bara är toksekten som står för jämställdhet.

Jag antar att du tog emot budskapet om manshatet i samband med att du spanade efter batikhäxor i syfte att avslöja deras hemska intriger.

Jag tror att det är pojkvaskern i dig som känner  dig hotad, men inte av de politiska partierna egentligen utan av kvinnosläktet.

De är inte farliga, jag lovarSkrattande
  • Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-08-10 22:32:57 följande:
    Kan du ge några exempel på partiernas manshat?
    Staffan Heimersson säger det rätt bra: "Jag tar bestämt avstånd från att en hel generation välutbildade kvinnor i det hyggliga Sverige talar om sina pojkvänner och pappor, sina söner och arbetskamrater i ett infamt ordval och i den ton Hitler använde, när han talade om judar."

Gällande detta med "vita heterosexuella män" då; har du missat att feministerna gastar om det?

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article19337323.ab
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-08-10 22:44:17 följande:
    De är inte farliga, jag lovarSkrattande
    Vilka då, manshatarna? Klart att de är farliga; de är ju extremister!
  • realist14
    Velouria skrev 2014-08-10 20:41:19 följande:
    Just det. Man vet inte. Varför ska man då utgå från att man vet att alla (män?) som kommer hit är våldspersoner? Hur ska man ha den kollen som du föreslår?
    Om du är kvinna borde du vara lite orolig iallafall, snarare än att det med alla medel ska försvaras?
    Nej jag vet inte hur kontrollen ska se ut eller hur man ska göra, så här på rak arm,  men att släppa dem fria att gå på gatorna här tills dess att man VET verkar vara en j-igt dålig ide, iallafall i min värld. Men du kanske inte bryr dig för egen del eller vännernas? Lite svinn får man räkna med typ, huvudsaken man inte ställer kraaav på de som kommer?

• realist14
    themia skrev 2014-08-10 20:41:58 följande:
    Du har som vanligt väldigt svårt att tala ur skägget. Insinuanta antydningar och halvkvädna visor, för att slippa så för något klart.
    Vad är det du försöker påstå egentligen?
    Eh, förstod du inte det.
    Att det helt enkelt kan innebära stora risker för kvinnor om dessa män vandrar på våra gator, stod inte det klart.
  • Kunigunda
    Philipsson skrev 2014-08-11 06:52:20 följande:

Staffan Heimersson säger det rätt bra: "Jag tar bestämt avstånd från att en hel generation välutbildade kvinnor i det hyggliga Sverige talar om sina pojkvänner och pappor, sina söner och arbetskamrater i ett infamt ordval och i den ton Hitler använde, när han talade om judar."

Gällande detta med "vita heterosexuella män" då; har du missat att feministerna gastar om det?

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article19337323.ab

Heimersson säger det rätt dåligt. Att från en kvinnas uttalanden likställa en hel generation välutbildade kvinnor med nazister är knappast klokt eller välformulerat. Farrokhzad är dessutom inte talesman för något av de partier du nämnde, så jag frågar dig igen: hur framträder deras manshat?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?