• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dasein
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 21:18:19 följande:
    DN är ett vänsterextremt propagandaorgan. Wolodarski har själv sagt att dom sysslar med agendasättande journalistik, SD sjönk drastiskt i Ipsos som DN beställer sina opinionsmätningar ifrån samma månad som han blev chefsredaktör.

Lär inte ha varit någon slump då han tidigare sagt att man bör tysta ner SD.s framgångar för att inte ge vind i seglen åt dom.

Det är alltså samma smörja som tex hatsajten Aftonbladet. Det krävs en naiv Miljöpartist för att köpa dom här bisarra vinklingarna som presenteras i vänsterextrem hatmedia.

Haha!!!
    Det enda man kan lita på är Avpixlat, eller hur? Skrattande

• Dasein
    ubåt skrev 2013-12-22 17:06:31 följande:
    Jag skulle tro att det är korrekt att uppspikade grishuvuden håller muslimer på avstånd på samma sätt som vitlök sägs hålla vampyrer borta. Dock ingen metod jag ens skulle kunna tänka mig att använda. Det räcker så gott med en stor vakthund och lättare beväpning.
    öh... och så följer en bild på hunden i halsband med nabbar och ägaren i militärbyxor....

Om du är kvar, TS, kanske du vid det här laget har fattat varför folk hatar SD?
  • Santa  in disguise
    Dasein skrev 2013-12-22 21:23:44 följande:
    Haha!!!
    Det enda man kan lita på är Avpixlat, eller hur? Skrattande

Man kan lita på alla alternativa medier, även Fria Tider. SvD har faktiskt också blivit hyfsade på att rapportera sanningsenligt - ledarsidan är iaf helt ok.

Resten är bara smörja och man får läsa dom ungefär som man gör med ett exemplar av Se och hör, lite för nöjes skull och man får ta all redaktionell text med en stor skopa salt.

När man läser smörjan får man ha i åtanke att av journalistkåren så är 54% miljöpartister och 18% vänsterpartister enligt en opinionsundersökning, så man behöver inte vara sverigevän eller ens särskilt bildad för att förstå att all svensk media (inklusive radio) är ren och skär vänsterpropaganda av samma dignitet som kommunisterna indoktrinerade folket med innan Berlinmurens fall i det forna DDR.

Som tur är så har dom redan blivit genomskådade av dom allra flesta och ingen bryr sig längre om vad som står i dom röda blaskorna, mycket tack vare alternativ media som aldrig någonsin låter en lögn stå oemotsagd och som får allt fler läsare för varje dag som går.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2013-12-22 19:24:13 följande:
    Att klandra Sd:s av idag för vilka som fanns med i partiet när det grundades, är helt enkelt osakligt.

Det gamla högerpartiet - dagens Moderaterna -, var ju t.o.m emot rösträtten, d.v.s. emot själva demokratin! Och SAP låg bakom politiken med rashygien.

Och när det gäller problem med medlemmar: Det har alla partier. Härförleden var det riksdagsledamoten Abir Al-Sahlani (C) som tog "time out" efter misstanken om bedrägerier/korruption i miljonklassen. 3.2. miljoner tycks hon ha överfört från en stiftelse till ett parti i Irak, som henne pappa leder!

Är C ett korrupt parti av den anledningen?

Hur många av det "gamla högerpartit" sitter kvar i dagens Nya Moderaterna?

Vill minnas att nihkas poäng låg i att omskolning tar sin tid. Angående Svrigedemokraterna så vet vi om att närmare 60 medlemmar har suttit inom partier med rasistiska eller nazistiska åsisker och/eller värderingar, att det fortfarande finns kvar exempel på sådana människor inom partiet och även att en del av dessa har stort inflytande i partiet.

Partiet diskuterar även samarbete med National Front (UK) inför eventuell plats inom Europaparlamentet, ett parti som har tydlig koppling till nazism, samt samarbete med Front National (FR) och Vlaams Belang (BE) - varav samtliga anses tillräckligt främlingsfientliga för att inte få samarbeta med gruppen Europe of Freedom and Democracy, som då står som den uttalat invandringskritiska gruppen i Europaparlamentet (med partier som Ukip, Sannfinländarna, Dansk Folkeparti och italienska Lega Nord).

Kan tillägga att Sverigedemokraterna redan sammarbetar i en grupp som heter European Alliance for Freedom ihop med partierna FPÖ (AU), Vlaams Belang (BE), Front National (FR), Citizens in Rage (UK) med flera; http://en.wikipedia.org/wiki/European_Alliance_for_Freedom
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 21:28:04 följande:
    SD är inget hatat parti, det är med god marginal Sveriges tredje största parti och en gräsrotsrörelse som växer snabbare än vad som borde vara möjligt.

Andelen Sverigevänner är så många att jag blir själv lite chockad, speciellt då man ser vilka enorma läsarantal Sverigevänliga medier har.

Tror inte du lyckas skapa någon splittring är jag rädd för, och jag är fortfarande ingen representant för SD och skiter således fullständigt i någon nolltolerans. Det mesta jag säger här är ändå bara för att provocera er inbitna kommunister och alla de naiva och okunniga batikhäxor som häckar här.

Det är ju hur kul som helst och se hur ni varvar upp er för minsta lilla grej och trycker så hårt på anmäla-knappen att musen håller på att spricka.

Kan bara tänka mig hur frustrerande det måste vara för dig som är FL.s egna lilla kommunist och åsiktsreglerare.

Tycker ändå du ska slappna av lite och tänka på hjärtat.
    Jodå Santa in disgiuse version 3? Undersökning som du hänvisats till otaliga gånger visar att SD är det parti som flest ogillar mest  - putting it politely.

Ja, det är en inte helt ovanlig hållning att SDare såsom du lägger fram det att du gör: " skiter således fullständigt i någon nolltolerans". Det är ju den dubbelmoralen blans SDare som så många vänder sig emot varje gång den kommer fram.
  • nihka

Jodå Santa in disgiuse version 3? Undersökning som du hänvisats till otaliga gånger visar att SD är det parti som flest ogillar mest  - putting it politely.
    Ja, det är en inte helt ovanlig hållning att SDare såsom du lägger fram det att du gör: " skiter således fullständigt i någon nolltolerans". Det är ju den dubbelmoralen blans SDare som så många vänder sig emot varje gång den kommer fram.

• ubåt
    Dasein skrev 2013-12-22 21:32:57 följande:
    öh... och så följer en bild på hunden i halsband med nabbar och ägaren i militärbyxor....

Om du är kvar, TS, kanske du vid det här laget har fattat varför folk hatar SD?
    Inte min hund. Min hund ser alldeles för snäll ut för att få fram poängen. Jag menar, hur avskräckande är den här bilden? (min är den mindre av de två)

Skulle folk hata SD för att dom har hundar?

• Dasein
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 21:37:56 följande:
    Man kan lita på alla alternativa medier, även Fria Tider. SvD har faktiskt också blivit hyfsade på att rapportera sanningsenligt - ledarsidan är iaf helt ok.

Resten är bara smörja och man får läsa dom ungefär som man gör med ett exemplar av Se och hör, lite för nöjes skull och man får ta all redaktionell text med en stor skopa salt.

När man läser smörjan får man ha i åtanke att av journalistkåren så är 54% miljöpartister och 18% vänsterpartister enligt en opinionsundersökning, så man behöver inte vara sverigevän eller ens särskilt bildad för att förstå att all svensk media (inklusive radio) är ren och skär vänsterpropaganda av samma dignitet som kommunisterna indoktrinerade folket med innan Berlinmurens fall i det forna DDR.

Som tur är så har dom redan blivit genomskådade av dom allra flesta och ingen bryr sig längre om vad som står i dom röda blaskorna, mycket tack vare alternativ media som aldrig någonsin låter en lögn stå oemotsagd och som får allt fler läsare för varje dag som går.
    Och Hoollywood styrs av en judemaffia, så TV och film kan man inte heller titta på! Det som återstår är att repetera samma mantra om och om igen (t.ex. "invandrarfientlighet är helt naturligt och beror på ökad invandring"), så blir det Sant! Halleluja!
  • sjuttiofemman
    Politisk härdsmälta skrev 2013-12-22 21:12:28 följande:
    Att väljarstödet skulle ha minskat sedan Jimmie Åkesson / SDs partiledning gick ut och öppet tog ställning mot rasism är inte min bild alls. Tvärtom.

www.novus.se/media/29595/novus_v_ljarbarometer_19_december_2013.pdf

Det är ju precis vad han inte har gjort. Man kan uttrycka det i ord och skrift men om det inte omsätts i handling är det bara just ord. Politiskt korrekt kallas det, ett ord som hatas i dina kretsar.

I Sd:s partiprogram står det ungefär att när fina medelklassområden blir invaderade av invandrare så brer kriminaliteten och arbetslösheten ut sig. Så skriver de, fast mer subtilt.

Trots att forskning visar annat. Då är det inget annat än rasism.
  • Digestive

Gillar förövrigt helalogiken med här och i följande; Sverigedemokraterna och dess anhängare värnar om svensk kultur men när det kommer till epitet som "extremister" hit och "extremister" dit så ska det bortses ifrån svenskpolitisk tradition helt och hållet och istället ses ur ett internationellt perspektiv. Helt plötsligt så har svensk politik inte med svensk kultur att göra överhuvudtaget. En rätt bekväm hållning (russinplockeri, angående "svensk kultur") om än ologisk tillmax.

Den relativt höga immigrationen, som Sverige har haft sedan 1970, kan inte ses som något extremt ur ett svenskt perspektiv. Det samma gäller såklart blockpolitiken - högern och vänstern i Sverige kan inte ses som någonting annat än högerpolitik och vänsterpolitik, ur ett svenkt perspektiv.

Lite svårt att bevara Sveriges kultur och samtidigt anpassa sig till internationella syner på någonting så kulturfrämjande som politik.

Sverigedemokraterna verkar inte helt genuint vilja bevara svenskt kultur, inte inom politiken iallafall, utan snarare jämställa Sveriges poltik med omvärlden där den annars skiljer sig och utmärker sig som, just, precis, svensk politik.

Kanske politik och kultur inte alls har med varandra att göra, enligt Sverigedemokraterna och deras anhängare? Drömmer

Svar på tråden Varför hatar folk SD?