• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-11-09 13:47:21 följande:

Jag har märkt att det finns tre ämnen som ni troll gärna tar upp igen och igen. Det är Zlatan, Björn Söder och järnrörsskandalen. Vad sägs om att diskutera SD:s politik i stället?

Ok så då kan vi slå fast att Sd är rasistiskt eftersom du/ni inte kan bemöta alla problem och uttalanden som Sd-politiker gör. Kalla mig troll om du vill, det berör mig inte. Ni brukar använda personangrepp när argumenten tar slut. Tycker du inte att uttalanden av riksdagspolitiker ÄR ett uttryck för deras politik? Om det inte är så, då degraderas dessa politiker till endast vara knapptryckare vid omröstningar. Dvs politikerna blir överflödiga, det är i så fall bara att ställa valmanifesten mot varandra i varje omröstning och sen se utslaget. Låter det bra?

Så om Jonas Sjöstedt skulle göra uttalanden om att Sd-politiker förtjänar det stryk de får av RF, afa och annat skit så skulle det ha noll betydelse för hans politiska gärning?

Sd's politik kan vi diskutera, absolut. Men om nu alla sverigedemokrater som uttalat sig rasistiskt ändå sitter kvar (vilket de gör numera) så kan det inte anses bryta mot sd's grundvärderingar och politik.
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-11-09 13:43:26 följande:
    Berätta då :) Jag säger att det förmodligen stör skiten ur er Sd:are att Zlatan har en mörkare hudfärg och är hyllad i Sverige som den brillianta fotbollsspelare han är. Sd anser att han inte är svensk och kan inte motivera varför utan kommer med floskler att han inte beter sig svenskt osv. Kan du inte bara erkänna att det handlar om hudfärgen och inget annat?

Samma sak med Björn Söder i debatten med Adnan Dibrani där Söder blir ytterst kränkt över att bli ifrågasatt av någon som Sd kallar invandrare.

Eller Kent Ekeroth under järnrörskvällen som betonar att det är hans land och Özz Nuyen inte är en del av det.

Exemplen är många, Sd ÄR rasister. Eller hur vill du förklara sd-politikernas rasism?
    Alla tre exempel?
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-11-09 15:16:28 följande:
    Ok så då kan vi slå fast att Sd är rasistiskt eftersom du/ni inte kan bemöta alla problem och uttalanden som Sd-politiker gör. Kalla mig troll om du vill, det berör mig inte. Ni brukar använda personangrepp när argumenten tar slut. Tycker du inte att uttalanden av riksdagspolitiker ÄR ett uttryck för deras politik? Om det inte är så, då degraderas dessa politiker till endast vara knapptryckare vid omröstningar. Dvs politikerna blir överflödiga, det är i så fall bara att ställa valmanifesten mot varandra i varje omröstning och sen se utslaget. Låter det bra?

Så om Jonas Sjöstedt skulle göra uttalanden om att Sd-politiker förtjänar det stryk de får av RF, afa och annat skit så skulle det ha noll betydelse för hans politiska gärning?

Sd's politik kan vi diskutera, absolut. Men om nu alla sverigedemokrater som uttalat sig rasistiskt ändå sitter kvar (vilket de gör numera) så kan det inte anses bryta mot sd's grundvärderingar och politik.
    Vilka problem? De förvanskade järnrörsskandalen är inget problem. Det är enkom en medvetet missförstådd och vinklad händelse.
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-09 15:15:19 följande:
    Samtidigt är kurdisk eller samisk kultur relativt enkel att definiera. Det verkar bara vara den svenska kulturen som är svårdefinierad.
    Visst, samma fenomen som att en skog ser ut som en skog om du betraktar den på avstånd men om du befinner dig mitt i den består den av en jävla massa träd som inte alls är enhetliga.
  • FDFMGA
    Centurione skrev 2014-11-09 12:51:31 följande:
    Läs vad du skrev i sista stycket.
    Ja, blev det för besvärligt med dubbla negationer. Ett tips är i så fall att du låter dem ta ut varandra, det kan underlätta läsförståelsenFlört
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-09 16:05:23 följande:
    Visst, samma fenomen som att en skog ser ut som en skog om du betraktar den på avstånd men om du befinner dig mitt i den består den av en jävla massa träd som inte alls är enhetliga.
    Finns det några kulturer alls egentligen?

Peruansk kultur existerar ju inte. Inte heller indisk.
  • sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-09 15:21:56 följande:

Alla tre exempel?

Att beskriva all rasism inom Sd räcker skulle en kommentar här inte räcka till. Och du skulle inte bemöda dig med att läsa heller.

Du kan ju börja med att förklara varför det inte räcker med att vara född i Sverige för att få kallas svensk i sd's ögon.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-11-09 16:35:04 följande:
    Att beskriva all rasism inom Sd räcker skulle en kommentar här inte räcka till. Och du skulle inte bemöda dig med att läsa heller.

Du kan ju börja med att förklara varför det inte räcker med att vara född i Sverige för att få kallas svensk i sd's ögon.
    Du kan ju börja med att visa vart det står i SD:s partiprogram.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nr58
    Gert skrev 2014-11-09 16:36:39 följande:
    Du kan ju börja med att visa vart det står i SD:s partiprogram.
    Vänd på det istället. och fråga vad är det säger att SD inte är rasistiskt?
  • Gert
    nr58 skrev 2014-11-09 16:40:15 följande:
    Vänd på det istället. och fråga vad är det säger att SD inte är rasistiskt?
    Man kan inte bevisa något som inte är. Bevisbördan ligger på den som påstår att SD är rasister.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Varför hatar folk SD?