Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2015-01-07 16:56:20 följande:
    Så har 12 oskyldiga människor mördats i Profeten Muhammeds och Allah namn. Jimmie Åkesson hade rätt när han sa att islam är Sveriges största hot sedan andra världskriget.

Varför demonstrerar inte de så kallade antirasisterna mot islamistiskt våld?
    Aha. Så - när tolv människor mördas så blir 1,5 miljarder människor autmagiskt medskyldiga.

Betyder det att alla kristna är medskyldiga när kristna högerextremister mördar folk, såsom Breivik? Eller när präster förgriper sig på barn, är det också hela kristenhetens fel och ansvar då? När abortmotståndare mördar läkare, är det också påvens, Desmond Tutus och Pastor Stanley Sjögrens fel och ansvar? För det är vad du skriver.

Våld är alltid fel, oavsett om det är tolv fransmän som dödas av en liten grupp galna islamister eller sjutton antirasister, vänsteraktivister eller andra som mördas av lika galna högerextrema i Sverige. Märkligt nog vill ni bara peka finger när det är de förra som står för dödandet, och gömma när de senare står för det.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-01-08 14:18:33 följande:
    Dådet i Paris är en konsekvens av mångkulturen. Den som inte inser det är bakom flötet.

Nu i Frankrike, i nästa vecka i Sverige.
    Mjaha. Så att rassar och nazzar "knackar bög" är en effekt av "mångkulturen"? Att AIK-are och DIF-are dänger varandra sönder och samman är invandringens fel? Att vissa politiker behövde leka av sig med metallrör är för att vi inte har en "ren svensk kultur" alltså? Skyll på tandvärk, som vi sade när jag var yngre.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-01-08 00:18:53 följande:
    Nej, våld är inte alltid fel. Om nån attackerar mig, försvarar jag mig, med våld. Skulle det vara något fel i det, menar du?

Dock, i det här fallet, i Paris, så tycks det handla om en religöst färgad terroristtack (islam) på det fria ordet, i form av avrättning på 12 personer + skadade.

Istället för att fördöma denna handling, börjar du i sann demagogisk anda jämföra det med pedofiler till präster, som om dessa vore terroristiska handlingar med ideologiska undertoner. Hur många präster våldför sig på barn av ideologiska skäl, för att visa upp att pedofili är det rätta sättet att leva på? Har du ingen skam i kroppen, pojk?

Vi som inte är ideologiskt övertygande om att s.k. mångkultur i sig är någonting eftersträvansvärt (i motsats till regeringen), har ju förutsett en sådan här utveckling, där olika folkgruppers intressen står mot varandra.

Hur många svenska journalister vågar göra satir på islam & muslimer? Just det, terror. Man vågar inte. Ett steg bort från demokratin. Däremot förlöjligas kristendomen var och varannan dag, t.o.m. på bästa sändningstid, utan att det ens uppfattas som speciellt polemiskt. Det stör inte mig. Det som stör mig är att det fria ordet tydligen inte ska kunna tillämpas på islam och profeten Muhammed, med mindre än att man riskerar livhanken.
    Fler än de som vågar ifrågasätta - utan satir utan helt ärligt och rakt - SD.

Och kom inte och snacka om demagogi när du storstilat försöker få tre personers agerande att spilla över på 1,5 MILJARDER individer. Det är rasism och islamofobi, vare sig mer eller mindre. Du försöker sprida ditt hat över tolv döda människors lik. Känns det bra? Är du stolt över dig själv nu?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2015-01-08 17:39:43 följande:
    Er favorithistoriker Henrik Arnstad skrev 2008 att danska satirtecknare får skylla sig själva om de mördas.

web.archive.org/web/20150108003710/http:/www.webbsidor.com/
    Och din favoritpolitiker Adolf Hitler tyckte att man skulle utrota alla oliktänkande. Va? Vaddå "Hitler är inte din favoritpolitiker", du vet ju vad jag tycker så då vet jag vad du tycker.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2015-01-08 17:45:46 följande:
    Rubbade människor har en tendens att bli religösa fanatiker, speciellt inom islam.
    Nej, inte speciellt inom islam. Det är lika illa bland alla religioner. Eller, okey, SD är kanske snäppet värre än alla andra religioner.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2015-01-08 19:50:43 följande:
    Det fanns inga islamistiska terrordåd i Europa för 60 år sen. De islamistiska terrorattackerna har kommit efter mångkulturens intåg, så visst är attackerna en konsekvens av mångkulturen. 
    Aha. Så, säg mig, vilket slags "mångkultur" drabbades Irland av före 70-talet? Eller Baskien? Eller Tyskland? Bara undrar...
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2015-01-09 10:33:14 följande:
    Det måste störa skiten ur Sd och andra nationalister att fransmännen säger att de är ett folk oavsett religion eller ursprung.
    De tycker väl att det är "PK" av fransmännen att inte gå man ur huse och jaga ut muslimerna, skulle jag gissa. Skit samma att det även bland offren fanns muslimer...
  • Dorian Ertymexx

Meh, jäkla FL - det ser ut som att man kan påverka bildens storlek, men när man postat blir det ändå full storlek.

Bilden säger "Where do muslims codemn violence? Here!"

Svar på tråden Varför hatar folk SD?