Philipsson skrev 2014-02-28 15:01:57 följande:
Oj vilken demagog. Det är ju du som fäster vikt vid hudfärg, eftersom du vill att man vitpixlar svarta, så att alla misstänkta brottslingar framstår som vita.
Är du rädd för sanningen? Varför denna förkärlek för det förljugna?
Haha! va?
Jag har aldrig vitpixlat någon. Har aldrig förespråkat vitpixling. Har bara skrivit att jag inte tycker vitpixling är hemskt, eftersom jag är helt ointresserad av hudfärg.
Vi har alla öron också. Om det visade sig att media manipulerade folks öron på foton så att de blev mindre, så hade jag tyckt det var konstigt, men jag hade inte blivit upprörd. För jag dömer inte folk efter öronstorlek. Om man inte dömer folk efter hudfärg, om svenskhet inte sitter i hudfärg, varför bryr sig folk om vitpixling då?
Sanningen? Vad är det för sanning som sitter i folks hudfärg? Vad exakt är det som media döljer om de vitpixlar?
Har inget behov av att anklaga någon för nåt. Men debatten blir görmärklig när folk inte verkar våga skriva det de tycker.
Om hudfärg inte är viktig, borde väl alla göra som jag och ta vitpixling med en axelryckning? Om hudfärg är viktigt! Erkänn gärna det då! Och förklara gärna varför.