• Svt

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-11-23 21:00:39 följande:
    !!
    Inte för att du förstod piken...
  • Svt
    FDFMGA skrev 2014-11-24 17:44:52 följande:
    Nej poängen är dels att den artikel du länkade till inte behandlar anhöriginvandring och dels att Alliansen redan 2008 fattade beslut om anhöriginvandring.

2008 fanns inte SD i riksdagen så på goda grunder kan man väl påstå att moderaterna i den mån de förändrar sin syn på anhöriginvandring så handlar det om att de återgår till den uppfattning de hade innan Alliansen började kompromissa om invandringspolitiken för att hålla SD borta från alla möjligheter till påverkan.

Komiskt nog så har ju SD haft en effekt på invandringspolitiken, såtillvida att den blivit mer liberal än den hade blivit utan SD i riksdagen.

Bifogar en länk till en artikel från 2008. Artikeln är från Expressen och bör inte vara alltför svår att förstå.

www.expressen.se/nyheter/alliansen-ense-om-anhoriginvandring/
    Nja, det kan du inte gärna hävda. Eller menar du att du vet säkert att det hade sett annorlunda ut annars?
  • Svt
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-25 07:33:57 följande:
    Men fakta är ju bara PK-lögner!!
    Lite som Sossarna och Moderaterna, som gissar.
  • Svt
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-25 07:41:05 följande:
    Mhm. Right. För att gå efter statistik och prognoser är att "gissa", att gå efter vad febriga konspirationsteoretiker på Axpixlat hittat på är "fakta".
    Just det. S och M är de enda som använder statistik och prognoser. Alla andra gissar bara. Skrattande
  • Svt
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-25 08:18:11 följande:
    Jasså? Är det det du fick ut av artikeln?
    Jag fick inget alls ur artikeln. En två år gammal raljerande artikel om att julen har förändrats över tid ger liksom...noll.
  • Svt
    FDFMGA skrev 2014-11-25 09:51:01 följande:
    Jag tror att hen läser DN mot nedanstående bakgrund, det är ju en Bonnierägd tidning.
    Svt skrev 2014-11-15 15:54:02 följande:
    Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.
    Jag är klar med mina åsikter. Anser du att det var något fel med påståendena, eller ville du bara bygga en agenda?
  • Svt
    sjuttiofemman skrev 2014-11-25 09:30:22 följande:
    Klart han fick, han läser den ståendes på huvudet och ser något vi andra inte ser :)
    Berätta gärna vad artikeln handlar om, eftersom jag verkar ha missförstått den.

Inte?
  • Svt
    FDFMGA skrev 2014-11-25 10:07:55 följande:
    Javisst. På vilka grunder kallar du Aschberg jude? Judendom ärvs på mödernet, mig veterligt var hans farfar jude? Har du en naxzistisk syn på vem som är jude?

Varför kallar du honom Aschelberg, alltså juden Aschelberg.

Sen tycker jag rent generellt att ditt inlägg sammantaget är ett exempel på den sorts avföring som får en kloak att dofta som ett parfymeri vid en jämförelse.

Det är ju en skam att FL låter dig uträtta dina behov här på ett familjeforum.
    Svt skrev 2014-11-15 15:54:02 följande:
    Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.
    Förlåt. Antar det bara är du och dina gelikar som får hata lite här. Förstod att det var så.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?