Inlägg från: realist14 |Visa alla inlägg
  • realist14

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-08-20 19:14:01 följande:
    Det är klart att man inte förstår den biten, om man enbart har ett perspektiv på vad lönsamhet är. Politik är inte en enkärnig process. Finanserna slår historiska rekord och kritiskt låga sektorer som investering har börjat vända i en positivare trend med mera; vill man förstå politik så får man se det här också.

Den här diskussionen är så fruktansvärt enkelspårig, ren propaganda till höger och vänster och ingenting mer.
    HUr kommer det så sig att vi inte har pengar till nååågot annat ?

Och att det dessutom behövs skattehöjningar .
  • realist14
    Digestive skrev 2014-08-20 20:13:55 följande:
    Du förstod tydligen inte vad jag skrev. Aja, jag svarar - finanser når inte ut i det offentliga i någon större utsträckning under blå politik. Ingen politiker har påstått att det inte finns pengar över till något annat och det vore bisarrt att påstå något sådant. Är sverigedemokrater verkligen såhär desperata, att till och med retorik som direkt motsäger verkliga uttalanden tas till? Du förnedrar dig själv..
    Ja om du ska märka ord. Jag skrev inte " så mycket" Han sade:

Det kommer att kosta pengar, vi kommer inte att ha råd med så mycket annat.?
  • realist14
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-21 15:03:10 följande:
    Och detsamma gäller mig. Jag tycker inte särskilt bra om SD överhuvudtaget, om jag ska vara ärlig. Däremot kan jag inte med skitkastningen mot dem.
    De har lite för många problem ja, men har onekligen en och annan poäng som de andra inte har ( vågar ha)
    Smutskastningen är under all kritik, demokratin är inte vatten värd.

• realist14
    Digestive skrev 2014-08-21 13:48:19 följande:
    Jeaninne (aktiv politiker inom partiet) som påstår att en omfattande islamistisk rörelse islamiserar Sverige, utan minsta bevis för just omfattningen.

Hur menar du här egentligen?  Vi tar ett ruskigt enkelt exempel för att förtydliga.

Om man åker ner till området runt älvdalen och ser invasionen av mygg där och sedan skriver ett reportage om det. Då håller inte det såvida man inte vet exakt hur många mygg som surrar runt där alltså? Är det så du menar?

• realist14
    Digestive skrev 2014-08-21 15:54:03 följande:
    Vad menar du själv - att blott förekomsten av muslimer är en aktiv och unifierad aktion mot länderna de förekommer i?

Givetvis ska proportionen farhågor motsvara proportionen verklighet som går att bevisa, annars bör man nog läggas in omgående - precis som alla övriga som inte klarar av hantera verkligheten via bevis om den, men som likväl tänker agera, resonera och uppträda därefter. Det är lika självklart som att jag inte skulle försöka radera dig för att jag misstänker och anar att du bara är ett störande program i mitt personliga matrix, så länge som jag då har förståndet kvar..
    Vad är bevis i det fallet? Namnunderskrifter från samtliga inblandade?
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-08-21 16:50:27 följande:
    Jomen exakt. "Flyktingmottagandet påverkar inte förlossningsvården. Det är en annan budget". Jo, tjena... Obestämd
    Är det inte så de resonerar  de som är med i lyxfällan.
  • realist14
    Digestive skrev 2014-08-21 18:49:08 följande:
    Om du inte ens vet hur bevis för en omfattande och aktiv islamisering skulle kunna se ut så är det väl allt mer tydligt att ni borde sätta er ner och försöka finna några INNAN ni talar som om det vore sant?

Svara på frågan nu och argumentera för er sak - varför sanktionerar du Sverigedemokraternas förvanskningar och lögner OM människor (som privatpersoner) och eventuellt sysslar med sådant själv?

Det är som att ni nästan är oförmögna att förstå hur äcklade den övriga och bättre uppfostrade befolkningen blir utav sådant. Ni jobbar inte direkt på eran image ni..
    Har inte en aning då det inte är mitt arbetsområde, hur många privatpersoner har koll på det. Har du?
  • realist14
    Digestive skrev 2014-08-21 20:02:36 följande:
    Precis - det är misstankar för underättelsetjänt och dylika samhällsorgan att överhuvudtaget ta reda på. Vad tycker då väluppfostrade svenskar om aktiva politiker som basunerar ut egna påhitt om människor, helt utan bevis, och som presenterar påhitten som sanning - eller frågar jag kanske fel människa?

Är jag aktiv politiker?
     Cool

• realist14
    Digestive skrev 2014-08-21 20:25:44 följande:
    Nej? Ämnet är Sverigedemokraterna, inte du och dig.

Så, för att få svar någon gång - varför sanktionerar du och eventuellt använder dig av samma propaganda som nazityskland gjorde (ja Ratexes, liknelsen var ämnad åt dig och din mentala hälsa) och som tidsaktuella IS också använder sig utav?
    Hm, låter som du blandar ihop olika nick nu...........
  • realist14
    JTA skrev 2014-08-21 22:52:54 följande:

Självklart pågår en islamisering av Sverige. Hur skall det kunna vara annorlunda när flera hundratusen muslimer på kort tid flyttar hit. De flesta eller samtliga företrädare för de muslimska organisationerna är islamister. Kontakterna med muslimska brödraskapet är välkända. I alla riksdagspartier (utom SD förstås) sitter islamister, flera av dem i riksdagen. Moskéer börjar göra sig synliga i gatubilden, minareter vill man ha, det första böneutropet har redan godkänts av myndigheterna. Så småningom lär vi få höra muezzin kalla till bön i de flesta städer. Islamisterna arbetar målmedvetet för att göra det möjligt för muslimer att leva ett helt igenom muslimskt liv i Sverige. Islamcertifierade skolor och vårdcentraler skall kunna ta en muslim från vaggan till graven.

Jag ser ingen konspiration i detta. Det är bara så här det blir när vi tillåter massiv invandring av en folkgrupp som vill följa sin tradition.

Men hur lång ska det dras då? Och ingen kosnpiration, innebär det att de inte har någon agenda, är det så du menar.
    Religiösa ledare som enl någon egen agenda predikar för sina egna att icke bli för svensk, inte umgås med svenskar, inte klä sig som svenskar, osv. Vad är det då.

Är detta människor som öht någonsin vill integreras? Sannolikt inte.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?