effemgea skrev 2014-03-02 14:17:16 följande:
Ja, det förvånar mig inte att en sverigedemokrat tror att det är Expressen själva skrivit artikeln och inte den som undertecknat debattartikeln.
Sektens medlemmar är ju oerhört konspirationsinriktade, vilket inte minst märks i den här tråden där SD-strålkärringarna står som spön i backen.
Själv tycker jag att det är bestickande för SD att om en anonym skribent på FL skriver att hon blivit kallad horaav invandrare i en trådstart så är raskt hela sekten där och kacklar "SD forever" utan ifrågasättande medan en journaliststuderande som skriver en signerad debattartikel i Expressen antas vara en Expressenprodukt.
Jag skulle vilja påstå att det finns mycket som tyder på att delar av SD-klacken helt saknar relevanskontroll och dessutom inte ens har tillräckligt med styrsel på tankeförmågan för att kunna skilja fantasi från verklighet.
Vem, utom ett barn eller en sverigedemokrat skulle ägna sin tid till att skriva inlägg med budskapet
"det finns ingen som tycker om det du skriver"
Min uppfattning är att det inte är rasismen eller anhängarnas okunnighet som mest talar emot SD - utan det är den nära nog bedövande enfald och inbilskhet som troget dyrkande följer i SD-sektens spår.
Det jag tycker är intressant vad den sortens argument faktiskt säger: att det är viktigare att få medhåll än att ha rätt. Att höra till en grupp, en gemenskap där man kan känna sig trygg är viktigare än fakta och kunskap. Men det är inte så konstigt, det är ju hela nationalismens grundkärna - att göra ett geografiskt område och alla däri till sin egen lilla snuttefilt, och alla som man skräms av och inte trivs med ska bort.