Inlägg från: Jeaninne |Visa alla inlägg
  • Jeaninne

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2014-08-22 17:51:08 följande:
    Sorry.

Vi har aldrig haft en egen petriskål, det finns bara en stor sådan och den kallas jorden. Det kan säkert kännas försmädligt om man fått för sig att vårt folk var ämnat för något större än alla andra som delar plats i petriskålen.
    Håller inte med. Vi är - eller VAR, på den tiden då "all was right in the world" - en nationalstat. Med gemensam religion, gemensamt språk, gemensamma lagar, gemensamma värderingar, gemensamma gener... Och det var lätt att hålla det så, eftersom vi hade antingen vatten eller enorma skogsvidder mellan oss och våra grannar.

Det var aldrig tänkt att vi skulle börja FLYGA in horder av muslimer från Afrika och Mellanöstern. Ibland tänker jag, att man får hoppas att det inte finns något liv efter detta - för det skulle vara HEMSKT om Gustav Wasa, Gustav II Adolf eller Karl XII satt och tittade ner på oss, och såg vad vi gjort av deras arv till oss... 
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-22 17:55:28 följande:
    Ja, jag finner inget anmärkningsvärt med att en svensk med kurdiskt ursprung är mer engagerad i det faktum att "Kurdistan" är angripet av Isis än vad jag är.
    ...då finner du kanske inte heller något anmärkningsvärt i, att en "svensk" med somaliskt ursprung åker till Syrien för att ansluta sig till IS och kämpa för islams utbredning i världen..?
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-08-22 17:59:57 följande:
    De ser att vi protesterar :)
    Ja - kanske har vi dem med oss i kampen!  
  • Jeaninne
    JTA skrev 2014-08-22 18:17:53 följande:
    Kalle dussin, var inte han också en sådan där makthavare som gjorde sitt allra bästa för att förstöra Sverige?

Såg till att förlora hur stor del av riket? 
    Nja, han startade faktiskt aldrig ett krig. Och Sverige var som störst under honom - Östersjön var vårt innanhav! Det var vid Poltava, där kungen låg i feber med ett infekterat benbrott, som allt började gå snett. Hans generaler tog katastrofala beslut, och gav upp och gav stora delar av trupperna i fångenskap till ryssen, trots att de antagligen kunnat vinna...
  • Jeaninne
    Flash Gordon skrev 2014-08-22 18:32:37 följande:
    Inte jag heller.

Men så är det inte heller jag som anser att det är fel att (ibland) göra vissa bedömningar av folk utifrån etnicitet och kultur.
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-22 17:55:28 följande:
    Ja, jag finner inget anmärkningsvärt med att en svensk med kurdiskt ursprung är mer engagerad i det faktum att "Kurdistan" är angripet av Isis än vad jag är.
    Dåså. Då kanske du förstår oron över vilken sida "våra" muslimer kommer att vara på, den dag då IS står vid Stora Bält... De befinner sig redan här inne och kan verka inifrån. Vi har inte ens möjlighet att sätta dem (de flesta av dem) i interneringsläger, som USA gjorde med japsarna när USA låg i krig med Japan under andra världskriget. Eftersom vi varit dumma nog att dela ut medborgarskap med samma urskiljning som man delar ut reklampamfletter... Död

Det här har jag varnat för i många år.
  • Jeaninne
    goodasgold skrev 2014-08-22 20:23:06 följande:
    Kalle dussin drog hit en massa turkar som gudskelov är assimilerade.
    Om du ser en konstig mörkhårig svensk så är hen troligen "kalabaliken i bender turk".
    Men inget ont som har gott med sej, Kalle välsignade det svenska köket med kåldolmar, min absoluta fafforätt. Längtar redan.
    Det där stämmer inte. Båda är s.k. "faktoider" - påståenden som folk tror är fakta, men som inte är sanna.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-22 20:35:42 följande:
    Gäller detta även övriga bidragstagare? Kan man t.ex. omlokalisera sjukpensionärer, långtidsarbetslösa (svenskar, alltså) etc?
    Nä, men det är ju en helt annan sak. Är man svensk så har man vissa medborgerliga rättigheter, men dessa rättigheter behöver vi inte skänka till icke-svenskar på en gång när de sätter fötterna på svensk jord. De är här på nåder, och passar inte de krav vi ställer så kan de flytta tillbaka dit de kommer ifrån. Det fel vi har gjort från början när vi började släppa in invandrare och flyktingar här, är att vi inte har ställt krav - utan i stället gett dom uppfattningen att det är vi som ska anpassa oss efter dom.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-22 23:20:16 följande:
    Långtidsarbetslösa i glesbygden kunde väl isf flyttas till en ort med fler arbetschanser. Varför skulle det vara mindre logiskt än att ha en grupplösning för den synnerligen heterogena gruppen invandrare?
    För att man inte kan hålla på och tvångsomflytta landets egna invånare..? Då blir det Nordkorea, vettu...

Nu kan jag i och för sig lugna dig med, att det du önskar redan görs i ganska stor omfattning. Enda undantaget är om man har barn under tolv år, inte bor ihop med barnets andra förälder men har gemensam vårdnad. Då behöver man inte söka jobb längre bort än ett visst avstånd, p.g.a. att barnet har rätt till en vardagskontakt med båda sina föräldrar.

Men förutom detta, så måste man faktiskt numera efter en viss tid (tror att det bara är tre månader, men jag är inte säker) vidga sitt arbetssökande till hela landet.

Personligen kan jag tycka, att om det handlar om en familj som har en stor del av sin försörjning från självhushåll. De kanske har höns, en gris äter skulor och som de slaktar till jul varje år, ett potatisland och ett grönsaksland, mannen jagar och kommer hem med en hare eller ripa då och då, mamman och barnen plockar bär och svamp o.s.v.. Som det ofta ser ut i glesbygden. Så kanske familjen i stället kunde få ett litet belopp till sin försörjning - det lilla som krävs för att de ska kunna köpa det de inte producerar själva. Så att de kan stanna kvar - för att motverka avfolkningen av glesbygden. Barnen blir också antagligen sundare för livet, än om pappa ska börja köra tunnelbanan och familjen tvingas bo i loftgångshus med somalier, syrianer och kurder i Tensta...

Men nu är vi OT. Detta gäller ju inte våra invandrare, eftersom de aldrig skulle acceptera ett liv med så hårt fysiskt arbete, även om de tilldelades ett litet boställe per familj i Norrbotten. De har ju i de allra flesta fallen kommit till Sverige, just för att få slippa hårt arbete.
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-08-22 21:02:27 följande:
    Tycker att du bidrar med mycket djup och innehåll till diskussionen men med tanke på hur du definerar islamism här så vill jag ställa en fråga; kan Sveriges judar, hinduer, och så vidare leva ett helt igenom judiskt, hinduiskt och så vidare liv?

Följdfråga; borde vi alarmeras utav svaret på överstående fråga - oavsett svaret på överstående fråga kan kan man reflektera över det - eller känna oss lite mer lugna?
    Judarna och hinduerna är ju så få att de inte utgör någon maktfaktor SÅ.( Även om många påstår att vissa branscher - t.ex. bankväsendet och förlagsväsendet - indirekt styrs av judar ändå. Jag vet inte hur mycket som är sant av det.)

Hinduerna har väl aldrig gjort något väsen av sig..? Har aldrig hört om någon skola som har slutat servera något visst födoämne av hänsyn till hinduer, eller slutat ta barnen till kyrkan för deras skull.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?