Inlägg från: Jeaninne |Visa alla inlägg
  • Jeaninne

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-08-19 17:03:14 följande:
    Misstankar byggda på misstankar är inte bevis.

Även intressant att artikeln citerar grundaren för Islam Center i Sverige och hur han avböjer finanser som har allt för starka och religiösa motkrav (och att det samma gäller för Stockholms samt Malmös moskeer, där de inte heller tar emot finanser med sådana starka villkor och motkrav). Du försöker alltså styrka dina misstankar med en artikel som i samma stund reviderar andra av dina misstankar. Cherry picking deluxe MKII.

Du verkar förvirrad.. har du verkligen tänkt igenom det här?
    Då läste du inte hela artikeln. Det stod ju även om dom som tackat nej, på grund av att Saudi krävde att få detaljstyra. De som tar emot donationen berättar naturligtvis inte om villkoren... det är rätt självklart.

"Grundaren av Islamic center i Malmö, Bejzat Becirov, berättar en annan historia om när saudier ville ge honom nästan sex miljoner dollar i gåva:
    ? De skulle sköta det helt och hållet. Jag skulle bara stå som en figur. Jag blev mycket arg och ledsen, det var inga villkor som var något för oss.

Även moskén på Medborgarplatsen i Stockholm fick erbjudanden från rika saudier. Men när finansiärerna krävde majoritet i styrelsen och rätten att tillsätta Imam så sa församlingen - precis som den i Malmö - nej tack."

As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-08-19 17:07:23 följande:
    Menar vad som står - att exemplet inte beskriver kristna syrianer på något vis, vilket din formulering (om så olyckligt) vill säga.
    Jaha, men dom sex som åkte fast var ju bara toppen på ett isberg. De systematiska våldtäkterna på unga svenska kvinnor i Södertälje, ofta med hjälp av våldtäktsdrogen Rohypnol, har pågått ända sedan 1980-talet. Det har polisen själva sagt, att de tror att alla dessa våldtäkter genom decennierna i Södertälje har ett samband.

Och det är inte så svårt att lista ut vilket, när man vet att detta med brudarnas oskuld är lika viktig för kristna syrianer som för muslimer ifrån de mest religiösa muslimska länderna. När de unga männen i sin mest virila ålder inte får ha sex med de egna flickorna, så kommer i alla fall en del av dem att utnyttja svenska flickor i stället - tills de får gifta sig. Så går det alltid till - även i krigstid när en armé ligger förlagd i ett annat land. Soldaterna och officerarna utnyttjar det landets unga kvinnor för sex, antingen genom att gå på bordeller, låtsas kärlek och på så sätt få sex i förhållanden, eller genom rena våldtäkter.
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-08-19 17:21:35 följande:
    Ja, totala förändringar i Sveriges grundlag ligger bara en fotbollsplan härifrån. Prova du ut din hijab, om du ens hinner till affären innan du blir dömd i en svensk shariadomstol för att inte ha på dig någon.. suck, helt sanslöst.
    Den här är rätt fin!

• Jeaninne
    realist14 skrev 2014-08-19 17:27:32 följande:
    Du och de som tycker likadant i just denna fråga låter som att vi pratar om huruvida marisianerna kommer landa på jordklotet snart.

'Sååå himla orealistiskt är det väl inte ändå.

Varför skulle de inte vilja ha det på sitt sätt??? Låter lite nedlåtande att inte tro dem om kapaciteten att föra fram sina egna frågor.

Om jag befann mig i ett land där moral värderingar och kultur stod emot allt jag står får så skulle jag inte tveka en skund, klart jag skulle föra fram mitt svenska sätt att se på saker då om jag kunde och vi var tillräckligt många..och vilja att det skulle synas mer i det land jag var i.
    Det är dessutom historielöst. Så länge som islam har funnits, så har ju gränserna mellan den kristna och den muslimska världen pushats fram och tillbaka. Det är inte så många hundra år sedan de hotade Wien... Naivt att tro att de inte längre har ambitionen att utöka sitt territorium...
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-08-19 17:29:51 följande:
    Misstankar är fortfarande inte bevis. Har redan förstått att citatet vittnar om att du hade fel angående Islamic Center - men alla andra misstankar är ju såklart ett bevis i sig, det kan nan ju ana sig till och just därför bevis.

Har du verkligen inget konkret att gå på alls och som gör dina farhågor ens något befogade? Du föreslår ju en helt annan hotbild mot Sveriges demokrati än SÄPO, något sådant bör ju ha fantastiskt mycket stöd på fötterna.
    Jag VET att Saudi har pumpat in flera hundra miljoner dollar i det islamiska centrat i Malmö. Men nu orkar jag inte diskutera det här längre. Klart att man måste agera förebyggande ÄVEN på något som än så länge bara är misstankar! Vad ska man göra annars tycker du - vänta tills de stormar Riksdagshuset, Regeringskansliet och SvT-huset..?
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-08-19 17:48:42 följande:
    Vilka är "de"? Har du inte koll på de våldsamma sekterna inkm islam så har du naturligtvis inte koll på diskussionrn heller.
    När det gäller Wien så var det turkarna. De bor ju närmast... Och jag har koll på en massa saker.
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-08-19 17:45:24 följande:
    Verkligen.

Men vi yrar väl... så klaaart det inte kan ske...eh...
    För att inte tala om Saladin... Richard Lejonhjärta skulle vända sig i sin grav, om han visste att vi släppt in dem i Europa - ja även i Storbritannien! - i stora skaror alldeles frivilligt...
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-08-19 17:59:06 följande:
    Så länge som ni menar allvar med att intim och folkkänslig politik ska byggas upp på aningar och misstankar - så kommer jag alltid att föreslå slagrutor framför eran praktiska existens inom Sveriges politik. Misstankar och aningar FÖLJS UPP - man agerar inte efter dem hej vilt i politisk storskalighet, som en blind dåre med för stort svärd.

Se ovan. Era farhågor är totalt ointressanta utan legitimerande bevis och ska inte ha med politik att göra. Det är ämnen för organen inom rikssäkerheten att följa upp, ingenting annat.
    Jag hoppas att jag aldrig får anledning att säga: "I told you so"...
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-08-19 17:59:06 följande:
    Så länge som ni menar allvar med att intim och folkkänslig politik ska byggas upp på aningar och misstankar - så kommer jag alltid att föreslå slagrutor framför eran praktiska existens inom Sveriges politik. Misstankar och aningar FÖLJS UPP - man agerar inte efter dem hej vilt i politisk storskalighet, som en blind dåre med för stort svärd.

Se ovan. Era farhågor är totalt ointressanta utan legitimerande bevis och ska inte ha med politik att göra. Det är ämnen för organen inom rikssäkerheten att följa upp, ingenting annat.
    Jag hoppas att jag aldrig får anledning att säga: "I told you so"...
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-08-19 18:07:49 följande:
    Haha, är turkarna en islamsk sekt? Det här är bara för mycket..

Du verkar riktigt kompetent som politiker i sådana här frågor du. Jag vet inte vad du sysslar med som politiker men du får nog ge dig någon gång och gå igenom några rundor självkritik istället för att fortsätta med det här tramset.
    Det är DU som använder ordet "sekt". Jag har aldrig sagt att armén som nästan lyckades med att invadera Wien år 1683 var en sekt. Tvärtom var det en stark muslimsk armé under den turkiske sultanen, helt enkelt. Den drog till sig muslimska krigare från många länder.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?