Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Hummelnr12 skrev 2014-03-05 13:16:53 följande:
    tja när jag bodde på Rosengård så var det väl ungefär 75% svenskar som bodde där i slutet på 70 talet början på 80 talet. Samma med Holma och Kirseberg. Så Ghetto och segregation då vill jag nog inte tala om. Fast det var ju mest arbetarklass som bodde där. 

Ghetto för mig är väldigt värdeladdat och inte något jag står bakom. Men att dessa områden har problem med segregation håller jag fullständigt med om. Men det jag svarade på var frågan om varför ungdomar hittar på skit så svarade jag att det vet jag inte men att ungdomar alltid har hittat på jävelskap.
    Tack! Avskyr när SD-bratsen envisas med att kalla invandrartäta bostadsområden för "ghetton". Skulle någon av oss börja kalla SD-täta byar för "byhålor" skulle offerkofteskriken inte låta vänta på sig.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-05 18:03:52 följande:
    Är Stockholm en byhåla? Tydligen många SD-röster härifrån...
    Ja nu när de flyttat hit ja. Men de har märkligt nog inte assimilerat sig till den metropolitiska andan av tolerans, acceptans och progressivitet. Inte heller har de lärt sig språket som de borde. Lustigt det där med dubbelmoral va...
  • Dorian Ertymexx
    Hummelnr12 skrev 2014-03-05 18:45:58 följande:
    Ghetto relaterar jag till Theresienstadt och Warszawa, en bunke personer med ss runor på kragen osv osv. Men som sagt det är lätt att hacka på områden man inte besökt utan bara läst om, vissa falanger har rätt lätt för det. Faktum är att det är ett område på Rosengård det är stora problem med, det är Herrgården, vad inte många vet är att det finns villa område där och bostadsrätter. Men som sagt vi drar hela området över en kam. Eller det är medias bild att dra hela Rosengård över en kam. Vad jag tycker är ganska märkligt är att så fort det står något negativt om invandrare i tidningarna då funkar det vänsterextremistiska drevet för Sd fantaster, men annars så är de fostrade direkt av tjekan och bara ljuger och förvränger, ja förutom Avpixlat då Sveriges motsvarighet till Völkischer Beobachter
    Eller hur!

Jag har ju fått höra från SD-fantaster hur "hemsk" min hemort är, att det brinner bilar hela tiden, att folk blir gängvåldtagna dagligen, och att det kryllar av burkaklädda barnkläckarmaskiner med tjoget egna ungar i hasorna. Att jag inte alls ser allt detta beror tydligen på "hemmablindhet" eller något liknande. Det är fasligt lätt att sitta i sin stuga och hitta på hur hemskt det är i andras hemorter liksom.

Eller som Yoda uttryckte det - "Slimey? Mudhole? My home this is!"
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-03-05 19:17:14 följande:
    Och om samma sak hade gjorts av företrädare för partierna i den sittande regeringen hade du förstås resonerat på samma sätt?
    Eller om vänstern gjort samma sak.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-03-05 21:32:46 följande:

Vad som är än mer svårkopplat är att en person som beklagar sig över att inte ha en ignoreraknapp för mina inlägg gör sak av att gång på gång prata om mig och till mig trots att jag ignorerar och till och med snäll påmint om att vederbörande vill och därför bör ignorera mig.

Detta för mig helt osökt in på trådstartens fråga och det finns en sak som jag verkligen tycker mycket illa om när det gäller några SDare här, och det är att de är så jävla efterhängsna. Detta gäller både Suffering och Jellybeanbaby som ju är bannade från FL och ändå återkommer de ständigt i nya skepnader dit de inte är välkomna och gläfsar efter folk som inte vill ha med dem att göra. Pinsamt.
    Precis som med JVs vet du - skit samma att folk kastar ut dem med huvudet före, SANNINGEN SKA PROFETERAS!!!!!! Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-03-06 09:41:04 följande:
    Jag trodde härskarteknikerna var förbehållna statsministern, men Sd tar det till nya låga nivåer:

wp.me/p2oCcR-3yr
    Länken fungerar inte.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-06 10:14:23 följande:
    gd.se/ledare/1.6460711-hot-mot-demokratin-ar-...

www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/karinp...

www.dn.se/ledare/huvudledare/skilj-pa-princip.../

Jag håller med ovanstående.

Och så blev det tydligen tillbaka-kaka......

www.metro.se/nyheter/irene-60-tartade-akesson...!rnrLNWhX3IWSY/

Spännande. Tre toppolitiker på krigståg med järnrör, som faktiskt med lätthet kan döda, det är "gammal skåpmat", men en tårta är det värsta sedan 9/11... Bara hos SD-fansen!
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-06 10:15:58 följande:
    Tror du politikerna som har problem med invandrarungdomar som driver runt och ställer till med jäkelskap planerar att bygga ett aktivitetscenter för a-lagare över 18 år?
    Nej, jag tror inte att SD kommer göra något sådant. De är mer intresserade av besparingar för att sänka skatter, och att bestämma vilken musik vi ska tillåtas lyssna på.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-06 10:18:36 följande:
    Jag tror inte det har med unken kvinnosyn från hemlandet att göra. Om det inte är ett invandrarlag förstås för då kanske man kan förena de tu, vad vet jag.
    Jag pratar inte om hejarklacker. Eller städade 50-åriga inskränkta gubbslem. Jag pratar om när man blir tilltalad som hora endast för att man är svensk trots att man själv inte öppnat käften. Men du ska som vanligt förringa det svenskar utsätts för. Inga överraskningar där inte. Ditt bästa försvar i alla lägen: men DOM då!!!!
    Svenskar kallar också kvinnor för hora spontant. Det är verkligen inte ett invandrarefenomen. Märkligt att ni bara ser invandrarnas synder. Och du, det är inte bara svenskor som blir kallade "hora" heller.

Intressant nog är ett av de mest kända fallen av användandet av uttrycket "hora" när järnrörsgänget, SDs "finest", kaller en ung kvinna på 21 år för "lilla horan". Men det är förstås "gammal skåpmat"?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?