Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-03-07 12:10:24 följande:

Hur orkar du jobba på dagarna när du sitter uppe på nätterna? Stålmannen?
    Japp.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-07 14:54:04 följande:
    Man får onekligen intrycket av att Sd-hatare fullständigt absorberats av vad den eller den har sagt vid det eller det tillfället. Det blir liksom ingen debatt om de viktiga frågorna...

Sd-hatarna delar det med invandringshatarna. Det finns de som ser roten i allt ont, i invandringen, och det finns de som ser Sd som den enda samhällsproblemet i världen, som de känner sig manade att bekämpa. Det är nåt konstigt med det där... Vad beror det på att folk blir så fullständigt insnöade?
    Du menar såsom ni gör med SD-motståndare och invandrare? Fäster vartenda ord, varenda fras och, i många fall, börjar skicka hat- och hotbrev?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-07 14:57:12 följande:
    I sin profil skriver han att han är "arbets- och terapisökande".

Märklig profil förresten. Han verkar ha fastnat i tonåren...
    Profilen har några år på nacken.

Tja, hellre tonåren än i sandlådeåldern... "AMENDURÅ!!!!"-retorik faller så platt liksom.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-07 17:21:59 följande:
    Ha ha. Det är bara ta en spade och börja gräva.
    Mer Philipssons grej det där.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-07 17:26:39 följande:
    Jag har barnasinnet kvar och gräver gärna i sanden. Fast det ska vara på en strand utomlands. Livet på en pinne.
    Mer storstadssjäl jag. Men smaken är la olika, to each his or her own. Stranden har sin charm, onekligen.
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-03-07 17:44:31 följande:
    Hmm, helgen börjar farsartat.

För varje gång Philipsson läser din personliga profil blir han allt mer övertygad om att SD-hatare är personfixeradeFlört
    Typ så ja.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-07 19:35:18 följande:
    How I met your mother är inte min favoritserie.
    Litet mononormativ för min smak, men den är rätt rolig. Men igen, smaken är olika.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-03-08 10:10:05 följande:

Så om man motsätter sig SDs politik är man andefattig.

Jepp, sekttänk BIG TIME - vilket är ytterligare en orsak till att vända SD ryggen - den väldigt ljudliga andel av SD-anhängare som hänfaller till den här typen av låga icke-argument.

Jag vill inte förknippas med människor som ser på ett politiskt parti som ett trossamfund där kritik och avståndstagande bemöts med att meningsmotståndare på olika sätt är depraverade och otillförlitliga.
    Sitter i en tråd med Lampstället, och jämförelsen är faktiskt inte så långsökt... "Vi har sanningen, ni har fel, ni kommer att förstå en dag, men då minsann är det försent, så underkasta er nu så kommer allt bli himmelriket på jorden!"
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-08 10:25:16 följande:
    Det resonemang haltar som vanligt. Det finns ingen vetenskaplig fakta som visar att kolloidalt silver fungerar. SD blev ju anklagade av statsministern för att föra politik genom nya rön som kommer. Vilket han tyckte var ett konstigt sätt att föra politik på. Alltså för SD politik genom fakta och statistik, vilket inte kan sägas om dem som förespråkar kolloidalt silver.
    Tvärtom, similen är perfekt. För inte bara finns det inga bevis för att minskad invandring och repatriering skulle lösa problem - tvärtom finns det starka indikationer på att det skulle ÖKA problemen.
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-03-08 10:47:23 följande:
    En fråga om läggning.

Själv är jag inte fientligt inställd till alla jag inte känner - det skulle ju innebära att jag kände mig omgiven av fiender i stort sätt jämt och kunna leda till en allt mer paranoid människosyn.
    ...vilket skulle göra SD lockande för dig, troligen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?