Inlägg från: UniqueSnowflake |Visa alla inlägg
  • UniqueSnowflake

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-02-08 16:52:09 följande:
    Nänä,  jag vet inte vad jag pratar om, men nej det finns ingen bloggare vid namn Meritwagner.

Jag har hittat den direkta länken till dammsugarinlägget, men jag hjälper bara trevliga människor idag så du får leta efter metoden GIYF.
    Jag såg det och har nu läst inlägget. Det var klockrent. Det är en liten bit av verkligheten.

Vad är ditt problem med inlägget?
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    nihka skrev 2014-02-08 17:17:11 följande:
    Aha. Så då var det bara en rangordning av "vita" och "asiater" plus "svarta" där du anser "vita" ligger på topp. Vilken "skillnad" - hahahaha!
    Du har en så fantastiskt trevlig ton på forumet. Kan du inte lära mig att bli som du?
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    nihka skrev 2014-02-08 17:49:14 följande:
    Vid sidan av att debattera får jag hantera att jag har en sociopatisk stalker efter mig här på FL så jag har inte utrymme för någon kvasi fanklubb.

"fanklubb" var väl att ta i.

Nå, vad är det för stalker? Ska jag slå 'na?

~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    sjuttiofemman skrev 2014-02-19 16:40:46 följande:
    Åkesson blir ifrågasatt i SVT Hübinette och trasslar totalt in sig i sina resonemang:

" rel="nofollow" target="_blank">

Hur menar du? Tycker han replikerar snabbt och smart.
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    sjuttiofemman skrev 2014-02-19 17:53:52 följande:

Han uppfattar inte Zlatan som svensk först för att Zlatan själv uttrycker det i boken. Sen när programledaren säger att det inte alls står i boken så är det pga hans icke-svenska identitet. När sedan programledaren försöker få klarhet i vad Åkesson menar med svensk identitet och hur Zlatan kan bli svensk enligt Sd så drar Åkesson upp att invandrarna klumpar ihop sig i områdena. När programledaren sedan frågar vad problemet med det är så är det miljonprogrammets fel. Programledaren undrar då om husens ska rivas för att åtgärda problemet så är det inte problemet utan politikernas fel.

Åkesson kan helt enkelt inte svara för sin egen politik där de säger att man kan bli svensk. Men man kan inte bli svensk tydligen. Rörigt? Japp, det blir lätt så när det snarare verkar handla om hudfärgen än någon identitet.

Men det är väl klart att det inte handlar om hudfärg!

Det handlar ju just om vad Åkesson försöker säga, nämligen mentalitet.
    Känner du dig italiensk, upplever du och andra dig som italiensk, äter du bara italiensk mat och hejar bara på Roma eller Juventus, ja då skulle jag säga att du har en italiensk mentalitet.

Oavsett att du sen heter Eriksson i efternamn och är född i Sverige. Med en italiensk mamma.

Naturligtvis är du när allt kommer omkring svensk medborgare och s.a.s. legalt svensk.

~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake

Likaså:

Känner du dig svensk, upplever du och andra dig som svensk, älskar du svensk mat och svensk film, och hejar bara på DIF eller AIK eller likn, ja då skulle jag säga att du har en svensk mentalitet.

Oavsett att du sen heter Mtumbu i efternamn och är född i Gambia.

(Naturligtvis är du när allt kommer omkring svensk medborgare och s.a.s. legalt svensk.)

~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    Uppdaterad4 skrev 2014-02-19 22:20:42 följande:
    När du beskriver hur ni SD-are är så handlar det om precis det. Generaliseringar om den grupp du kategoriserat som sverigedemokrater.
    Precis!
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-20 20:03:37 följande:
    Right. För SD välkomnar verkligen mörkhyade västerlänningar. Eller hur.
    Upp till bevis på att de har något emot dito.
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    nihka skrev 2014-02-22 18:18:32 följande:
    Let´s just cut the crap. SD uttalar sig om att Syriens grannländer ska ta emot fler flyktingar. SD tycker inte att de ska komma till Sverige eller något annat land längre bort utan att flyktingarna ska "hjälpas på plats". Utan att ha talat med NÅGON av Syriens grannländer tycker man en massa om hur de ska agera i en fråga som inte gäller den egna nationen och den egna befolkningen.

Om SD kan ha åsikter om vad andra ska göra kan jag ha åsikter om vad SD ska göra. Jag tycker de kan hålla käften om vad Syriens grannländer bör göra. SD ska vara jävligt tacksamma att de inte gör en SDare och bestämmer sig för att lobba för att alla flyktingar ska "hjälpas på plats" i Sverige.

Se där ett bra exempel på hur det skulle kunna gå till om SD slutade med att oombett agera förmyndare åt andra länder.

DU, du skulle inte trivas i Norge eller Finland. Norge tog emot 500 syrier samma år som Sverige tog emot 20 000 dvs förra året. Finland tog emot typ 250 st.

I Norge och Finland implementeras redan den politiken du med onda ord raljerar om.
    Så synd för dig då, och det sker helt öppet, politiskt och med enmajoritet av folkets önskemål.

Försök inte ens kalla dessa länders regeringar för "rasistiska", såvida du inte vill provocera fram ett gapskratt! från mig.

~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    nihka skrev 2014-02-22 19:01:35 följande:

Hen heter givetvis inte samma sak längre utan i talande sekund kallar sig hen Ian Curtis, som lär bli lika kortlivad här som alla de andra sorgliga ursäkterna till nick tidigare.

Gud vad jag älskar att du har sån jäääärnkoll på allt och alla. Glömde säga, ditt intellekt och din ordrikedom bländar mig. För att inte tala om att jag äääälskar att du vet vad för slags fraktioner som återfinns i SD.
    Mmm, inte creepy ett endaste dugg.
     Flört Skål

~thorn in your side~
Svar på tråden Varför hatar folk SD?