Varför hatar folk SD?
Jag har hittat den direkta länken till dammsugarinlägget, men jag hjälper bara trevliga människor idag så du får leta efter metoden GIYF.
Vad är ditt problem med inlägget?
"fanklubb" var väl att ta i.
Nå, vad är det för stalker? Ska jag slå 'na?
Men det är väl klart att det inte handlar om hudfärg!
![]()
Det handlar ju just om vad Åkesson försöker säga, nämligen mentalitet.
Känner du dig italiensk, upplever du och andra dig som italiensk, äter du bara italiensk mat och hejar bara på Roma eller Juventus, ja då skulle jag säga att du har en italiensk mentalitet.
Oavsett att du sen heter Eriksson i efternamn och är född i Sverige. Med en italiensk mamma.
Naturligtvis är du när allt kommer omkring svensk medborgare och s.a.s. legalt svensk.
Likaså:
Känner du dig svensk, upplever du och andra dig som svensk, älskar du svensk mat och svensk film, och hejar bara på DIF eller AIK eller likn, ja då skulle jag säga att du har en svensk mentalitet.
Oavsett att du sen heter Mtumbu i efternamn och är född i Gambia.
(Naturligtvis är du när allt kommer omkring svensk medborgare och s.a.s. legalt svensk.)
DU, du skulle inte trivas i Norge eller Finland. Norge tog emot 500 syrier samma år som Sverige tog emot 20 000 dvs förra året. Finland tog emot typ 250 st.
I Norge och Finland implementeras redan den politiken du med onda ord raljerar om.
Så synd för dig då, och det sker helt öppet, politiskt och med enmajoritet av folkets önskemål.
Försök inte ens kalla dessa länders regeringar för "rasistiska", såvida du inte vill provocera fram ett gapskratt! från mig.
Gud vad jag älskar att du har sån jäääärnkoll på allt och alla. Glömde säga, ditt intellekt och din ordrikedom bländar mig. För att inte tala om att jag äääälskar att du vet vad för slags fraktioner som återfinns i SD.
Mmm, inte creepy ett endaste dugg.