Varför hatar folk SD?
När har SD röstat MOT satsningar på pensionärerna?
Vilka beslut tänker du på?
När har SD röstat MOT satsningar på pensionärerna?
Vilka beslut tänker du på?
Det finns en hönan och ägget-relation där.
Gör en restriktiv invandringspolitik att ”främlingsfientliga” partier blir stora eller kommer en restriktiv invandringspolitik som ett svar på att dessa partier växer?
Jag gillar fakta och saklighet, men det är ytterst sällan närvarande när SD och dess väljarbas debatteras.
Beror ju på ämnet vilka fakta som man behöver titta på. Jag förstår inte syftet med din fråga. Jag gillar bara när debatter är mer torra och faktabaserade än drivna av känslor.
Vad har åsiktsfrihet och ev skrämda journalister att göra med det trams som hånandet och häcklandet av SD och deras sympatisörer att göra?
Fick de? Jaha?!
Den spontana reaktionen är att folk förmodligen reagerat känslomässigt. Det var en hel del känslomässiga uppträden kring SD:s inträde i Riksdagen.
Ja, dåså. Då tycker vi lika på en punkt.
OK, så du hade alltså inget konkret att komma med när det gäller hur, var och när SD röstar EMOT pensionärerna?
Bara din egen tolkning av diverse alternativscenarion.
Oväntat …
Nej, det är inte "alternativscenarion", det är FAKTA. SD har röstat för jobbskatteavdrag och andra skattesänkningar.
Men som ni själva brukar fråga - vart tror du dessa pengar kommer ifrån? Tror du att det är en slump att vi har nedskärningar och utförsäljningar samtidigt som vi har pengar till att sänka skatterna?
Ni är så lustigt måna om varenda öre som rör invandringen, att det ska skada "de äldre", men så fort pengarna går till något annat så är det heeelt okey. Er omtanke om pensionärerna blir milt sagt hycklande då, och en tydlig metod för att sparka på invandringen och invandrarna. Man ska vara rätt blind för att inte se det.
Dock har Sveriges skatteintäkter ÖKAT under samma period som vi har sänkt bla inkomstskatten för enskilda. Vi har alltså MER pengar att köpa dagisfröknar och läkare för. Så hur skattesänkningarna har påverkat någonting negativt är svårt at se.
Däremot finns det utgiftsområden som ökat väldigt kraftigt. Främst inom kommunernas område. Socialbidragen till exempel.