Errol Flynn skrev 2014-07-18 19:26:18 följande:
Skulle jag bli någonting alls så är det buddist. Det verkar fredligt och så tror jag redan på karma.
Man kanske inte kan hjälpa alla på plats men vi kan inte hjälpa alla i Sverige heller. 2500 flyktingar/asylsökande i veckan och snart får vi väl irakier, ukrainare och palestinier också. Var ska vi dra gränsen? 4000/vecka? 8000/vecka? Eller finns det ingen gräns?
Sverige förändras för alltid och det kommer inte gå att ta tillbaka. Jag är absolut inte för ett mångkulturellt samhälle. Jag tycker att i Schweiz ska det bo schweizare, i Turkiet turkar, i Norge norrmän osv. Den sörjan med ghetton och skrotad välfärd vi går mot nu har jag inget intresse av och jag undrar hur mina barn och barnbarn kommer få det.
Ska vi hjälpa flyktingar i så hög utsträckning ska det vara till en lägre kostnad och absolut inga PUT.
Precis. Detta med den lägre kostnaden måste vi allvarligt börja överväga. Men det har ju varit tabu att ens andas om något sådant. I Italien, som nämndes tidigare i tråden, får flyktingarna ingen hjälp alls längre (om de fyllt 18) efter att asylprocessen är avklarad och de fått stanna. Inte ens matpengar. Utan de som inte kan ta för sig själva, blir hemlösa, och hänvisade till katolska kyrkans samt frivilligorganisationernas soppkök, härbärgen o.s.v..
Nu menar jag inte att jag tycker att vi ska ha det så, heller, i Sverige. Men man skulle ju kunna tänka sig ett mellanläge, där de får det nödvändiga - men INTE tillgång till hela välfärdssamhället på en gång. Jag tycker faktiskt att det är stötande, att en invandrare/flykting genast, när de kommer ut från asylboendet, ska ha precis samma av allting som en svensk socialbidragstagare/lågavlönad. Detta gör ju också att de inte har något incitament att flytta tillbaka till sina hemländer när situationen där klarnat upp - eftersom de vet att de ALDRIG kommer att få det så bra där som de har det här.