Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-13 10:21:08 följande:
Hade det varit lika okej för läkaren att inte släppa in t.ex. Sjöstedt, Romson eller Reinfeldt om han bedömde att det kunde "oroa patienterna", eller är det något särskilt med just sverigedemokratiska företrädare?
Ja, på båda frågorna. det är något speciellt med SD. De har lägst förtroende av alla partierna enligt senaste förtroendebarometern. Och de väcker känslor för många som inte andra politiker gör.
Jag är ju sån att jag alltid prioriterar den "svages" rätt framför den "starkes". Att alla bara ska buga och bocka för mäktiga politiker oavsett vad politikerna tycker, det är jag inte för.
Jag tycker absolut inte att politiker har några rättigheter att släppas in överallt. Politik är känsligt för många.
Det främsta felet här var väl att besöket inte var föranmält. För egen del vet jag ju jag önskade att det gick till.
Fråga personalen och patienterna innan. Om majoriteten vill släppa in politikerna, så kan ju de som absolut inte vill träffa Åkesson få chansen att befinna sig någon annan stans.
Självklart förstå jag om läkarens beteende kan väcka debatt, men har vi ett samhälle där en läkare ska få uttrycka sin åsikt om patienternas bästa eller har vi ett samhälle där alla lydigt ska kyssa politikers fötter?