Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Varför hatar folk SD?

Frågan är varför så många Sverigedemokrater är så svaga och utsatta? De känner sig  otrygga och är rädda för att bli undanträngda. Jag antar att de har haft det jobbigt i livet. Människor med normal grundtrygghet är inte sådana offerkoftor.

• KillBill
    Philipsson skrev 2015-01-18 09:19:05 följande:

Konstigt att så många svenska tidningar tycker det är helt okej att häckla kristna, genom att publicera bilder av Jesus ägnande sig åt homosexuella orgier t.ex., medan motsvarande bilder av Muhammed, av dessa tidningar, tolkas som förföljelse av muslimer.

Då heter det: "Man kan visa solidaritet med de mördade kollegorna på andra sätt än att sprida bilder som man i alla andra lägen skulle sagt nej till."
    www.aftonbladet.se/kultur/kronikorer/linderborg/article20163662.ab

Varför denna godtyckliga syn?

Jag tolkar artikeln annorlunda. Jag tolkar artikeln som kritik mot dem som tidigare har kritiserat häcklandet av kristna men som nu står upp för rätten att häckla muslimer. 

Vad tycker tycker du om Folkpartiets Fredrik Malm som nu kritiserar den svenska vänstern för att inte vara "Charlie" samtidigt som han själv för par år sedan kritiserade  mediernas publicering av bilder av Elisabeth Ohlson-Wallin? Då motiverade han kritiken med att  "Att provocera på ett sätt som gör människor kränkta brukar inte föra mänskligheten framåt"

Att en tidnining väljer att inte publicera bilder från Charlie Hebdo är inget inlägg mot yttrandefrihet. AB har ju tidigare publicerat bl.a. Vilks rondellhundar.

Själv så är jag för total yttrandefrihet men tycker samtligt att Malm har rätt när han säger "att provocera på ett sätt som gör människor kränkta brukar inte föra mänskligheten framåt". Jag tycker också att det är mer ok att sparka uppåt än nedåt. Det skulle aldrig falla mig in att häckla fattiga människor i tredje värden medan men jag kan ge gliringar åt politiker och meningsmotståndare i Sverige.

• KillBill
    Philipsson skrev 2015-01-18 11:15:45 följande:
    Varför kan du inte lära dig att länka eller åtm. hänvisa till de texter du påstår dig ha hämtat tankegodset från, vilket jag alltid gör? Tycker du att det är vi andra som ska "gissa" vad du refererar till?

Jag konstaterar att Aftonbladet utan problem publicerar för kristna kränkande bilder, men drar sig för att publicerande motsvarande gällande muslimer. Om andra tidningar gör samma sak, fast tvärtom, så anser jag att de agerar precis lika godtyckligt de.

Att ena dagen snacka om "je suis Charlie" och sen inte publicera de bilder som utgjorde orsaken till massmordet på Charlie Hebdos redaktion, är makalöst fegt och hycklande. Det är ju att böja sig för terrorister, som i det här fallet bygger hela sitt "intellektuella" existensberättigande på religiösa dogmer

Min källa är uteslutande den länk som du angav.  Har du inte läst igenom det du länkade till?
  • KillBill
    Philipsson skrev 2015-01-18 11:15:45 följande:
    Varför kan du inte lära dig att länka eller åtm. hänvisa till de texter du påstår dig ha hämtat tankegodset från, vilket jag alltid gör? Tycker du att det är vi andra som ska "gissa" vad du refererar till?

Jag konstaterar att Aftonbladet utan problem publicerar för kristna kränkande bilder, men drar sig för att publicerande motsvarande gällande muslimer. Om andra tidningar gör samma sak, fast tvärtom, så anser jag att de agerar precis lika godtyckligt de.

Att ena dagen snacka om "je suis Charlie" och sen inte publicera de bilder som utgjorde orsaken till massmordet på Charlie Hebdos redaktion, är makalöst fegt och hycklande. Det är ju att böja sig för terrorister, som i det här fallet bygger hela sitt "intellektuella" existensberättigande på religiösa dogmer

Men visst, om du tycker att det är viktigt att jag i tillägg till den länk som finns med i den text som jag citerar från dig även anger samma länk i min egen text så ok.
  • KillBill
    oOOo oOOo skrev 2015-02-07 10:24:11 följande:
    SCB är inte en oberoende organisation. Det är en statlig myndighet. 
    Anser du att SCB är en objektiv och helt tillförlitlig källa eller menar du att det finns trovärdighetsproblem kopplat till SCB? i så fall vilka?
  • KillBill
    oOOo oOOo skrev 2015-02-07 11:16:36 följande:
    Klart det finns trovärdighetsproblem när de inte är oberoende utan får sin betalning från staten.
    Självklart är det bra att vara på sin vakt och att alltid granska fakta med ett kritiskt öga men om jag personligen graderar tillförlitligheten hos olika externa källor så skulle jag ranka  SCB som en av de mest tillförlitliga. Hur ser du på detta? Klassar även du SCB högt eller har du andra källor som du rankar högre? 
  • KillBill
    oOOo oOOo skrev 2015-02-07 11:16:36 följande:
    Klart det finns trovärdighetsproblem när de inte är oberoende utan får sin betalning från staten.
    Självklart är det bra att vara på sin vakt och att alltid granska fakta med ett kritiskt öga men om jag personligen graderar tillförlitligheten hos olika externa källor så skulle jag ranka  SCB som en av de mest tillförlitliga. Hur ser du på detta? Klassar även du SCB högt eller har du andra källor som du rankar högre? 
  • KillBill
    oOOo oOOo skrev 2015-03-08 21:22:25 följande:
    Länken fanns ju i Ph:s inlägg #22273 Obestämd
    Men vad är det vi ska se?
  • KillBill
    oOOo oOOo skrev 2015-03-08 21:40:12 följande:
    Är du och speakers corner samma person? Jag vet inte vad du skall se, du får se vad du vill.
    Nej vi är inte samma person och om du tror att du befinner dig i en privat chatt så måste jag göra dig besviken.

• KillBill
    oOOo oOOo skrev 2015-03-08 21:46:36 följande:
    Jag frågade speakers corner. Jag är inte intresserad av vad du tycker.

Snälla, jag sitter som på nålar och väntar på att få förklarat för mig vad det är som jag har sett.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?