Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Varför hatar folk SD?

Aqt skrev 2015-03-28 10:57:41 följande:

Ja en tydlig reklamfilm som kan uppfattas som stötande av känsliga och lättkränkta personer. Men mer relevant idag då det finns 215000 fattigpensionärer (enligt EU.s norm) och Sverige väntar åtminstone 400000 flyktingar + anhöriginvanring samt arbetskraftsinvandring i närtid, enligt Migrationsverkets pronoser. Förra året kom mer än 100000 invandrare hit (man får inte glömma bort att räkna anhörig+arbetskraftsinvandring också vilket Politiskt korrekt media sällan räknar in).

Migrationsverket har begärt 157 miljarder kr nu till att börja med för att klara bara administrationen för myndigheten av detta.
    Denna extrema invandringspoliik som inte längre är solidarisk ställer grupper mot varandra eftersom statans pengar börjar sina. Magdalena Andersson och Stefan Löfven kommer att få stora bekymmer att få ihop sin "allt åt alla" politik. Det kommer att gå ut över kärnvälfärden.

Om nu Sverigedemokraterna värnade om fattigpensionärerna varför röstade de då emot sänkt pensionärsskatt och satsningar på offentliga sektorn med bl.a. ökad bemanning i äldrevården? Min uppfattning är att SD egentligen skiter i pensionärerna, de är bara ute efter röster så att de kan minska invandringen.

• KillBill
    overdose skrev 2015-03-28 15:10:28 följande:
    Men det i sig kan ju värna om pensionärer. MInskad invandring kan vara ett instrument.

De Röd-Gröna och Alliansen har i princip samma syn på invandringspolitiken. Däremot hade de Röd-Gröna en budget som hade varit bättre för Sveriges pensioner men den budgeten röstade SD bort.
  • KillBill
    overdose skrev 2015-03-28 16:22:35 följande:
    Pensioner är inte det samma som pensionärer.

Jag menade självklart Sveriges pensionärer.
  • KillBill
    themia skrev 2015-04-09 08:44:56 följande:

SD är för PK för sitt ungdomsförbund (DN:s ledare 9 april)

Vad kan man annat än gapflabba! Skrattande

Nu kan man också läsa att Sverigedemokraternas presschef Henrik Vinge har umgåtts med samma nyfascister som är orsaken till att Gustav Kasselstrand och William Hahne ska uteslutas. Vilken soppa.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-10 18:58:14 följande:

Apropå våldtäkter. Sverige har världens näst högsta våldtäktstal per capita. Bara i det afrikanska landet Lesotho anmäls fler våldtäkter än här. Vad kan man dra för slutsatser av det? 

unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article12417039.ab

Sverige borde göra som nu planeras i Norge; inom tre dagar ska kriminella invandrare utvisas.

www.vg.no/nyheter/innenriks/domstol/tatt-dag-1-doemt-og-utvist-dag-3/a/23422442/

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Det känns som att vi varit igenom den här diskussionen lite för många gånger nu.

Citat

"Anledningen är att benägenheten att anmäla en våldtäkt kan vara högre här än i andra länder, enligt Niklas Långström, professor och sexualbrottsforskare vid Karolinska Institutet."
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-19 12:21:42 följande:
    Nä, media har börjar skriva migranter istället för flyktingar. SVT har gjort det. 

Du vill att SD ska skicka ner volontärer till Syrien och Irak, men du kan inte själv leva som du lär. Du är en sån där hycklare som Göran Greider.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Varför är Göran Greider en hycklare?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-19 13:31:18 följande:
    För att han vill inte hjälpa flyktingar.

Gert, nu resonerar du helt befängt. Med ditt sätt att argumentera så måste du samtidigt  anse att  alla svenskar som är för att Sverige ska erbjuda en social och ekonomisk grundtrygghet för landets innevånare är hycklare om de samtidigt inte är beredda att hjälpa socialt utsatta människor i sina egna hem. 

Hur ser du själv på den Svenska modellen som garanterar en social och ekonomisk grundtrygghet? Tycker du att den ska skrotas i motsats till vad SD tycker? Om inte så är du själv en hycklare om du inte är beredd att ta emot socialt utsatta människor i ditt hem.om ja, så anser du att ca 99,5% av Sveriges innevånare är hycklare (det är bara Liberala partiet som vill skrota den svenska välfärdsstaten, men de vill i motsats till dig släppa invandringen helt fri).

Oavsett vad du tycker så faller ingen skugga på Göran Greider. Antingen så är han i likhet med dig och ca 99,5% av sveriges befolkning   hycklarare eller så är han enligt dig, i likhet med ca 99,5% av svenskarna  hycklare och oavsett ditt svar så säger beskyllningen mer om dig än om någonting annat.

Jag tycker att den Youtubevideo som hänvisar till bevisar vilken intellektuell nivå som många Sverigedemokrater befinner sig på (detta eftersom så många Sverigedemokrater gillar videon utan att faktiskt fundera på den logik som förs fram).

Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor, hävdar svensk riksdagsledamot för SD
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-19 14:21:43 följande:
    Det var FDFMGA som började med att SD borde skicka volontärer till Syrien och Irak.

Angående din signatur. Du vet att summan 400 000 euro stämmer? De allra flesta har sagt fel någon gång i riksdagen. Att det blir sånt ståhej bara för att en sverigedemokrat gjorde det bevisar ju bara omogenheten bland SD-hatarna.

Nu förstår jag inte, vad har FDFMGAs inlägg med ditt påstående att göran Greider är en hycklare att göra? Dessutom så är det inte första gången som du har publicerat denna Youtubevideo och redan tidigare har din och videons logik blivit ifrågasatt. Kan du inte svara på mina frågor i stället?

Tycker du att den Svenska modellen som garanterar en social och ekonomisk grundtrygghet helt ska skrotas (i motsats till vad SD tycker)? 

Jimmie Åkesson: Det är viktigt att säga sanningen och vanligtvis så säger jag sanningen
Svar på tråden Varför hatar folk SD?