• TheStrange

    Pergotime november 2013, tagning ett: action

    Sitter i detta nu och inväntar mensen för att sedan påbörja första försöket med pergo. Någon mer som startar typ nu? Vill ha sällskap på den här resan! :)

  • Svar på tråden Pergotime november 2013, tagning ett: action
  • ladyblue78

    Håller på att bli knäpp. Har så ont i ägg & livmoderområdet (konstant värk). Har ni fått det med efter tabletterna? Är förra tisdagen jag tog sista tabletten tabletten på min första enkel kuren.

  • Novabusen
    Sötnos skrev 2013-11-20 10:08:38 följande:
    Har du tagit pergo innan och fick så? Jag har också jättemkt molande mensvärk,sen säkert 5-6 dagar tillbaka och har 5 dagar till bim. Hade du det också? Det är ju annars ett tecken på att livmodern växer också...
    metda skrev 2013-11-19 20:52:45 följande:Jag fick ÄL spruta den 13e, och läkarn sa att BIM alltid blir två veckor efter ÄL. Så jag räknar på BIM den 27e :) är det nån som sammanställer en lista?

    Är det samma med pergo tro? för isf borde min mens komma tidigare än jag beräknat.. Jag har räknat cykel på 30 dagar som vanligt då har jag bara 10 dagar mellan ÄL och BIM.. om jag haft ÄL tidigare borde mensen komma vilken dag som helst....

    Lista finns här för alla www.familjeliv.se/Forum-4-324/m71335516.html
    Nej det var första kuren nu. Just nu stramar det i det mjuka området ovanför blygdbenet. Stramar och gör lite ont typ som mensvärk fast ändå inte samma. Igår när vi hade sex gjorde det skitont på det stället så det fick bli en riktig snabbis :( jag tog sista tabletten den 12 nov.
  • Majken33

    Oj vad många som har typ mensvärk just nu... Jag känner bara svagt, stramande. Ibland tror jag att jag inbillar mig eller har magknip men det har varit till och från i fem dagar nu... 

    Ladyblue78: Om du har jätteont efter att ha ätit Pergo kanske du borde kontakta läkaren dock..? Eller tror du det är ägglossning? 

  • TheStrange
    ladyblue78 skrev 2013-11-20 12:59:07 följande:

    Håller på att bli knäpp. Har så ont i ägg & livmoderområdet (konstant värk). Har ni fått det med efter tabletterna? Är förra tisdagen jag tog sista tabletten tabletten på min första enkel kuren.


    Fick också väldigt ont, fast nån dag efter sista tabletten. Blev värre och värre fram tills igår, då jag tror att jag hade ägglossning för nu känns det inte alls. Vi fick ju sexförbud denna gång, så nu väntar jag på mensen för att kunna starta om från början...

    ...sjuukt jobbig väntan! Känns ju som att man inte har gjort annat än vänta det senaste året! :/
  • Sötnos
    Novabusen skrev 2013-11-20 14:23:46 följande:
    Nej det var första kuren nu. Just nu stramar det i det mjuka området ovanför blygdbenet. Stramar och gör lite ont typ som mensvärk fast ändå inte samma. Igår när vi hade sex gjorde det skitont på det stället så det fick bli en riktig snabbis :( jag tog sista tabletten den 12 nov.
    12 nov, då är jag långt bort från dig, dock sista tabletten 4 nov. Då tror jag säkert du har ägglossning nu eller precis haft. Jag hade också ont kring ÄL tiden.. men på ett helt annat sätt. Fick du knip/kramp vid äggstocksområdet.. nu är det mer molande.. försvannn när jag tränade idag men tillbaka nu igen... gör licksom ont neröver, kanske är det blygdbenet?
    Majken33 skrev 2013-11-20 14:54:57 följande:
    Oj vad många som har typ mensvärk just nu... Jag känner bara svagt, stramande. Ibland tror jag att jag inbillar mig eller har magknip men det har varit till och från i fem dagar nu... 

    Ladyblue78: Om du har jätteont efter att ha ätit Pergo kanske du borde kontakta läkaren dock..? Eller tror du det är ägglossning? 
    haha precis alla har allt som kan eventuellt förknippas med graviditet. Hatar det! Knip-ont fick jag också under behandlingen, kom som små hugg/knip precis kring äggstockarna, aldrig känt det innan och de visade sig ju sen att jag hade mogna ägg... vilken dag är du på?
    TheStrange skrev 2013-11-20 16:12:34 följande:
    Fick också väldigt ont, fast nån dag efter sista tabletten. Blev värre och värre fram tills igår, då jag tror att jag hade ägglossning för nu känns det inte alls. Vi fick ju sexförbud denna gång, så nu väntar jag på mensen för att kunna starta om från början...

    ...sjuukt jobbig väntan! Känns ju som att man inte har gjort annat än vänta det senaste året! :/

    Låter som för mig,  och de låter ju som ordentligt ÄL iom sexförbudet...  Vad innebär egentligen sexförbud? Får man  om man vill? Typ tänk om man vill ha flera?

  • Novabusen
    Sötnos skrev 2013-11-20 17:50:40 följande:
    12 nov, då är jag långt bort från dig, dock sista tabletten 4 nov. Då tror jag säkert du har ägglossning nu eller precis haft. Jag hade också ont kring ÄL tiden.. men på ett helt annat sätt. Fick du knip/kramp vid äggstocksområdet.. nu är det mer molande.. försvannn när jag tränade idag men tillbaka nu igen... gör licksom ont neröver, kanske är det blygdbenet?
    Majken33 skrev 2013-11-20 14:54:57 följande:Oj vad många som har typ mensvärk just nu... Jag känner bara svagt, stramande. Ibland tror jag att jag inbillar mig eller har magknip men det har varit till och från i fem dagar nu... 

    Ladyblue78: Om du har jätteont efter att ha ätit Pergo kanske du borde kontakta läkaren dock..? Eller tror du det är ägglossning? 
    haha precis alla har allt som kan eventuellt förknippas med graviditet. Hatar det! Knip-ont fick jag också under behandlingen, kom som små hugg/knip precis kring äggstockarna, aldrig känt det innan och de visade sig ju sen att jag hade mogna ägg... vilken dag är du på?
    Låter som för mig,  och de låter ju som ordentligt ÄL iom sexförbudet...  Vad innebär egentligen sexförbud? Får man  om man vill? Typ tänk om man vill ha flera?

    Nej jag har inte alls ont i äggstockarna eller utåt sidorna, det sitter väldigt centralt. Typ livmoderskramp. I fredags hade jag två äggblåsor på 18 och 19 mm. I måndags ägglossningssekret. Lite ont på höger sida där äggblåsorna satt. Hoppade över ÄL-test denna mån eftersom de satt på fel sida :) Jag vet inte vad det är som gör ont för det är ingen graviditet för mig iaf :)
  • Novabusen

    Fick precis kramp i vänstra sidan så jag vek mig :( Tog ett ÄL-test för att kolla och det var superpositivt. Starkare teststreck är kontrollstreck. Wierd... Hade ju ägglossning enligt kroppsliga symtom i måndags...

    Man slutar aldrig förundras av kroppen :S

  • Thessi

    Jag hoppar in här om jag får!

     Vi vill ha ett litet syskon till vår son och jag ska börja min första Pergotimekur i morgon. 

    Vårt pojke kom också till med hjälp av Pergotime, fjärde försöket...   

  • siri89

    Hade också alla gravsymtom under första pergokuren. Hur mycket flytningar som helst, illamående, molande värk väldigt tidig och som hugg i magen, metallsmak i munnen. Jag trodde verkligen jag var gravid men icke!
    Pergon verkar ge liknande gravsymtom, typiskt nog...

Svar på tråden Pergotime november 2013, tagning ett: action