• Anonym (Realisten)

    Kvinnor är vandrande sexobjekt!

    Hur kan ni förvänta er annat? om en man går ut på stan och ser en snygg tjej gå förbi så betyder det ju per automatik att den tjejen är knullbar, men då mannen med största sannolikhet inte känner någon form av känslomässig attraktion för denna tjejen så blir hon ju inget annat än ett sexobjekt.

    Jag vet inte hur den kvinnliga hjärnan fungerar, men det jag beskrev ovan är hur gemene man därute tänker. Tänker ni kvinnor på samma sätt när ni ser snygga killar ute på stan? har en känsla av att så inte är fallet då ni kvinnor verkar hata denna tanke medan män ser den som naturlig.

  • Svar på tråden Kvinnor är vandrande sexobjekt!
  • stoner
    Unis skrev 2013-10-30 19:10:17 följande:
    Varför ska det gå över Cool. Jag gör samma sak :)
    Det är distraherande. Finns annat i livet Glad
  • Tukt

    Ett sexobjekt handlar inte om att man onanerar till någon,. Det lider ingen av och är helt naturligt. Objektifieringen som avses är den attityd där personer man tänder på förminskas till att enbart vara ett objekt för ens lustar och inte en individ man respekterar.

  • Anonym (sexappeal = begärlig)
    Anonym (tredje) skrev 2013-10-30 18:26:08 följande:

    Vad är ett sexobjekt enligt dig? Menar du verkligen att mänsklighetens överlevnad hänger på sexobjekten? Men oss andra då?


    Jo men utan attraktionsgenen hade ju allt varit tvångssex som med de flesta djur i naturen. Katthonor ex njuter ju inte alls av beteendet att döma, när de sylvassa taggarna från hanens organ skjuter in i henne. De allra flesta honor försöker fly under förloppet precis som miljarder kvinnor och slavar färsökt och försöker genom historien, när de tvingats ställa upp på sex av män och krigare i maktposition.

    Att känna attraktion har ju med selektion och urval att göra, för att vilja fortplanta sig och välja den bästa kandidaten och generna. Vilket inte sällan visar sig vara ganska olämpliga trots allt, för att vi är komplicerade känslomässigt med bagage som påverkar hur vi väljer. Men ett sexobjekt blir man ju fort någon vill ha sex med en indirekt. Vissa människor har ju klart lägre attraktionsgrad än andra men de allra flesta kan ju åtminstone attrahera någon. Många människor har ju bara en eller ett par partners genom livet och får i genomsnitt ca 2-3 barn så man behäöver ju knappast vara supersexig, eller attrahera särskilt många.
    Det är ju först nu med sociala medier som konkurrensen blivit så explosiv.  Människor anstränger sig på en aldrig tidigare skådat nivå och söker bekräftelse, och sexappeal har blivit religion och den mest eftertraktade egenskapen.
  • Mimosa86

    Nej.

    Jag kan tycka han är sexuellt attraktiv. Jag kan känna lust och fantisera om att ligga med honom. Men jag nergraderar inte hans mänskliga värde till ett ting. Han är inte ett redskap som finns till för att tillfredsställa min lust. Han är en jämlik människa jag vill ha en härlig stund med. Även om jag inte har känslor för honom och kanske aldrig kommer kunna få så kommer jag ändå tycka bra om honom, vilja honom väl och känna respekt.

    Ser man kvinnor som objekt har man ett stort problem. Och om det är som du säger att alla män resonerar så.. pja då ska samhället inte styras av män. Då kanske man tom ska begränsa mäns rösträtt och inflytande i samhälle om han nu saknar grundläggande medmänsklig empati.

  • Marshmallowgirl

    Är som någon annan också skrev, inne i en sån period att vid nästan varenda manliga möte så drar tankarna iväg. Jag sorterar genast in mannen i "ointressant" eller "honom skulle man ha en natt med".

    Och det behöver inte vara typiska "snygga" män. Det kan vara så att han utstrålar något som bara lockar.

    Men så är jag aningen överkåt just nu också.. haha

  • Anonym (En gemen man)

    Stämmer bara delvis för mig. Jag tycker om att "vila ögonen" på kvinnor men tänker inte på att ha sex med någon random. Då behövs det mer dialog innan jag börjar tänka att hmm hon kanske vore intressant att lära "känna" bättre...

  • Anonym (Man i norr)
    Marshmallowgirl skrev 2020-01-18 17:37:34 följande:

    Är som någon annan också skrev, inne i en sån period att vid nästan varenda manliga möte så drar tankarna iväg. Jag sorterar genast in mannen i "ointressant" eller "honom skulle man ha en natt med".

    Och det behöver inte vara typiska "snygga" män. Det kan vara så att han utstrålar något som bara lockar.

    Men så är jag aningen överkåt just nu också.. haha


    Haha, samma här! Kan vara ganska frustrerande att vara singel ibland. Man borde ha något kännetecken på att man är "tillgänglig" ifall den man ögonkastar med på Ica känner lika
  • Anonym (A)
    Anonym (Man i norr) skrev 2020-01-19 08:11:04 följande:

    Haha, samma här! Kan vara ganska frustrerande att vara singel ibland. Man borde ha något kännetecken på att man är "tillgänglig" ifall den man ögonkastar med på Ica känner lika


    Skulle du kunna gå fram och fråga efter nummer?
  • Anonym (A)
    Anonym (Man i norr) skrev 2020-01-19 08:11:04 följande:

    Haha, samma här! Kan vara ganska frustrerande att vara singel ibland. Man borde ha något kännetecken på att man är "tillgänglig" ifall den man ögonkastar med på Ica känner lika


    Skulle du kunna gå fram och fråga efter nummer?
  • Anonym (Xy)

    Tänker oftast när jag ser en snygg man "undrar vem han är, hur han är, hur han ser på kvinnor och kanske är han någon att lära känna". "Är han en bra man? Relationsmaterial? Han är väldigt attraktiv. Vill veta mer om honom för att göra en bedömning som inte bara grundar sig i känslor".

  • Anonym (Man i norr)
    Anonym (A) skrev 2020-01-19 18:10:36 följande:

    Skulle du kunna gå fram och fråga efter nummer?


    Skulle gå fram och hälsa isf. och sedan ge mitt nummer
  • Anonym (A)
    Anonym (Man i norr) skrev 2020-01-19 22:07:37 följande:

    Skulle gå fram och hälsa isf. och sedan ge mitt nummer


    Skulle du våga det?
  • Anonym (Man i norr)
    Anonym (A) skrev 2020-01-19 22:49:32 följande:

    Skulle du våga det?


    Ja absolut efter ett litet ögonkast och leende så självklart
  • Anonym (Helena)

    Nej jag tänker inte så. Jag kan se nån som är snygg o tänker då typ "han var snygg" sen går jag vidare

Svar på tråden Kvinnor är vandrande sexobjekt!