Gravidtråd för oss som är över 35
Hoppar gärna in här. Blir trettioåtta i år och väntar sjätte barnet i juli. Vårt äldsta barn ska ha barn i maj.
Hoppar gärna in här. Blir trettioåtta i år och väntar sjätte barnet i juli. Vårt äldsta barn ska ha barn i maj.
Lindsey Egot, Välkommen hit. Spännande att bli mor/farförälder samtidigt.
Tack ska ni ha flickor! Allt såg BRA UT och min bebis verkar frisk! Jag är så otroligt lättad! Visade sig att det inte alls var någon liten kille som låg där inne utan en liten tjej :D Hon låg verkligen inte stilla utan åmade sig och fjompade runt något alldeles förskräckligt, visade ändan och pekade finger. Jag verkar ha en del uppfostran framför mig som det ser ut XD
Ligger kvar på samma datum 18+3.
Just nu kan jag iaf andas ut! PUST!
Jag firade detta med att luncha med min make och när han åkte tillbaka till jobbet så gick jag och köpte lite bebiskläder på rean. :) nu är det verkligt!
Kram
Välkommen nya trådmedlemmar!
Sessan: Grattis, skönt med fina provsvar. Hoppas nu sambon förstår att han borde ha varit där och delat allt med dig.
Insanejane: Roligt att se en pigg frisk tjej!
Vi har berättat för min mamma (och pappa), min syster, min bästa vän och sambons föräldrar. Om något händer så vill jag att de ska veta varför jag är ledsen.. Förra gången visste så gott som alla, eftersom i princip alla jag betraktar som närstående (familj, några vänner och de närmsta kollegorna) visste att vi gjort IVF-behandling efter flera års försök. Så de fick alla ett sms med en glad gubbe i, så fick de lista ut resten.
Här är det ledsamt. I söndags väcktes jag av att min mamma ringde och storgrät i luren. Min pappa dog i hjärtinfarkt på natten och hon hade just kommit hem från akuten. Blev så chockad, han var bara 68 år även om jag visste att han låg i riskzonen för att drabbas. Åkte upp till mamma och min syster kom också, och var där några dagar. Träffade pappa på sjukhuset igår för att säga farväl. Det är nog de värsta jag gått igenom än så länge, även om det var bra att få ta avsked. Idag berättade vi för vår 4-åring, som på barns sätt mest konstaterade att han dött men att mormor och moster fanns kvar.. Följdfrågor kommer säkert framöver, men just nu var det skönt att hon inte reagerade mer än så. Men jag är så ledsen över att pappa inte får vara med under graviditeten och träffa bebis, men jag är väldigt glad över att jag hann berätta för honom.
Kaa76: Ja varför ska man INTE unna sig att vara glad för några hundralappar!? Det blir på något sätt mer på riktigt så fort man börjat köpa saker, löjligt nog. :)
Lindsey egot the only one: Ringtestet? Det har jag inte hört talas om, hur går det till? Berätta om du har lust eller länka för jag blev nyfiken! :)
Scarlett01: Jag gjorde KUB-test så jag fick min kallelse där och då när jag gick därifrån. Tur, för jag är en nojig person, behöver veta datum och sånt för att må bäst. Hoppas din kallelse dyker upp snart då, borde komma vilken dag som helst!
Sessan78: Ja jag tänker som du! Kul att fira med lite plagg :) Om det skulle gå illa, ja då får jag väl spara dom någonstans isf. Men jag har bestämt att jag tänker vara glad och leva i nuet den här graviditeten, för det är sista gången jag försöker nu. Mycket shopping lär det bli... :P Blir så mycket mer verkligt när man kan tänka sig sin bebis i kläderna och föreställa sig hur man vill göra rummet osv, eller hur?!
Kajsamupp: Nu vet jag inte vilket ben jag ska stå på... Tack för grattiset men beklagar SÅ din sorg! Det är så hemskt när en förälder dör plötsligt, man hade ju på något vis tänkt att dom skulle finnas där tills dom var riktigt gamla och skröpliga, men så blir det ju inte alltid. Stor kram till dig!!!
Irmeline: GRATTIS! :D
Välkomna ni nya
Idag har jag frossat i grön sparris!
Det gick inge bra på ultraljudet idag. Det fanns bara en hinnsäck stor som i v 6 och jag skulle ha varit i v 9+5 Lycka till ni andra. Jag har stått för en del av den dåliga statistiken så nu hoppas jag av hela mitt hjärta att det får gå bra för alla i tråden.
Ni med huvudvärk. Min gynläkare sa att man kan dricka lite Coca Cola mot huvudvärken. Då brukar den släppa.
Tack för pepp, men jag såg med egna ögon att säcken var tom. Det var liksom ingen tvekan. Dessutom var jag på specmödravården och de har riktigt bra maskiner.
Snowgirl: Usch, vad tråkiga nyheter Och läskiga, jag tänker liksom att fostret är ok så länge blödningar håller sig borta och symtomen är kvar. Stor kram till dig!
Jag är glad att jag är en sån som inte har huvudvärk, verkar ju skitjobbigt det där nu när det verkar som om nästan alla tabletter är farliga. Ang cola som huvudvärksdämpande, tänk på att cola innehåller koffein (så att man inte dricker någon större mängd och samtidigt tar någon kopp kaffe/te) och det finns en begränsning där med tanke på missfallsrisken.