Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Gravidtråd för oss som är över 35

Singoalla78 skrev 2014-03-25 12:32:01 följande:

Det som inte fick lov att hända har hänt...min lille bebis (Novaliee) i magen valde att lämna oss, idag på ultraljudet så såg man hennes lille näsa, små ben å armar..en söt liten näsa, en perfekt bebis...men livlös....hon har dött, så nu blir det operation på tors, tack alla för omtanke...<3

Jag lämnar självklart tråden med många tårar här å önskar er alla andra lycka till...
    jag var i v 13...trodde jag var säker, men hon lämnade oss för 4 dagar sedan...

Åh! Beklagar verkligen. Har själv råkat ut för detta två gånger och det är så sjukt jobbigt när man längtar och väntat på att få ett litet barn. Varma Kramar.
    Kaa76 skrev 2014-03-25 17:11:25 följande:

Har varit lite frånvarande, har varit, och är, lite tungt här hemma. I torsdags tog min 15 årings nära vän och klasskamrat sitt liv, i lördags var det 10 år sedan min yngsta dotter dog.  Har dessutom tagit slut med pojkvännen för två veckor sedan så ja, inte så muntert här.   

Har varit hemma i två dagar (för dotterns skull, hon mår jätte dåligt nu) och i dag var det nog en himla tur, illamåendet som lugnat sig kom till baks med förnyad kraft, har kräkts en massa och mår illa mest hela tiden :/ 
    Men den lilla i magen verkar må bra, rör sig i massor och nu har jag känt henne från utsidan med smile1.gif  Fast någon mage har jag ännu inte, vilket känns lite små mysko, blev gigantisk tidigt med tvåan och trean, nu syns det inte alls fast jag är i v. 20

Såg att ni börjat presenterar er lite, är 37 år, väntar mitt fjärde barn, de andra är 18 och 15, min yngsta dog i samband med förlossningen för 10 år sedan. Är nu i v.20, har bf 18/8  men skall snittas innan dess. Är ensamstående och bor i Malmö. 

Kontakta SPES för att få hjälp. Och se till att skolpsykologen fångar upp ditt barn nu. Oftast glömmer skolan av det döda barnets vänner och det får inte hända då kompisarna ofta känner skuldkänslor inför att de inte förstod. Min dotter dog i självmord 14 år gammal 2011. Det är jätte viktigt att skolan fångar upp kompisarna. På min dotters skola fanns psykologen tillgänglig men barnen fick söka sig dit och jag tycker psykologen ska söka upp barnen. Varma kramar.
    FruFA79 skrev 2014-04-04 15:28:41 följande:
    TACK för länken. Tyvärr så var den på Kronans slut för tillfället. Den på Babyproffsen hämtade jag i dag och den var inget bra, två blöjor typ.
    Vilka boxar beställde du?
    Håller med om att babyproffsens var rena skiten. Vi fick våtservetter, hakkapp i tyg, en liten lila handduk 30x30, mini trosskydd och batterier???? Inte vad jag vet vad man ska ha batterierna till. Sedan var det säkert 15 reklambrochyrer.

När jag fick mina tre första barn på Mölndal utanför Göteborg fick man en tygkasse på bb med massor av varuprover. Den var kanonbra.
    Insanejane77 skrev 2014-04-06 17:00:46 följande:
    Haha, tack! Känns som jag bär på en medicinboll!
    Haha... Det sa min dotter idag som är i v 37.

Medicinbollen. Men det är vackert med kvinnlig medicinboll med bebis i.

Hur många är ni här som INTE har gjort KUB eller annan fosterdiagnostik.

Jag har inte gjort det på mina fem första då det var extremt ovanligt att man erbjöd fosterdiagnostik på 90-talet och början av 2000-talet och när jag väntade femman var jag under 35 år så jag kände nu att jag inte ville göra det heller.

Irmeline skrev 2014-04-08 13:58:19 följande:

Hemkommen från akuten, bebis lever. Var moderkakan som ligger för öppningen. Förhoppningsvis drar den sig uppåt med tiden. Lite samma som du PoL. Jag har RUL om en månad och då ska de kolla läget på moderkakan.

Då får du nog extra ul i v 32 och v 36 också om för att se om den vuxit uppåt istället. Jag hade så med femman och fick ett extra i v 32. Då låg moderkakan 1cm från livmodertappen och då vågade de låta mig föda vaginalt. I v 36 var den 1,3cm ifrån
    Irmeline skrev 2014-04-09 13:49:52 följande:

Plopp: skönt att det går åt rätt håll. Fortsätter hålla tummarna!

Berättade idag. Ingen vågade kommentera magen (är inte uppenbart bebisformad utan skulle kunna vara för mycket mat). Fick massa grattis! En kollega passade på att komma ut samtidigt :) vi är lika långt gångna.

Oj vad roligt med en följeslagare på jobbet
    Kroken skrev 2014-04-08 22:37:37 följande:

Någon mer som INTE är eniga om namn med sin man/barnets pappa? Här är det helt omöjligt på den fronten! Jag tycker ju då att det är han som är omöjlig smile5.gif

Självfallet är det ALLTID mannen som har fel. Jag älskar denna texten/bilden
    Kaa76 skrev 2014-04-14 21:07:55 följande:

I dag är en jobbig dag. Började bra, var och lämnade prover och sedan har jag både provat mammabyxor (och behöver nog ännu en storlek mindre än jag trodde, är inte riktigt van vid detta) och massor av söta baby kläder, finns så mycket jag hade velat ha! :D  

Men sedan. I dag är det 10 år sedan min yngsta dotter begravdes och det gör bara ont, ont, ont. 

Det är så jobbigt med dessa dagar. Dödsdagen, begravningsfärgen och födelsedagen. Det gör så ont i hjärtat.

Man blir aldrig en hel komplett familj igen.

Kram

Man använder enbart gas vid titthålsoperation och inte vid öppen kirurgi.

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35