Inlägg från: MjölkChoklad |Visa alla inlägg
  • MjölkChoklad

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej alla! 37-åring som väntar 4:e barnet - 3:e gemensamma med mannen. Är bara i vecka 6 (5+4). Jag är orolig för att det inte ska gå bra denna gången. Jag har ju haft turen att var gravid tre gånger tidigare och fått tre underbara barn. Men hoppas så att det ska gå bra även denna gången!!!!

• MjölkChoklad
    Knytet skrev 2014-03-07 08:25:30 följande:
    Mjölkchoklad, välkommen o grattis till graviditeten Hattifnattan, när vi berättade blev både mina o mannens föräldrar så glada så dom grät. Vi har kämpat länge genom ivf behandlingar och cancer odyl dessutom träffades vi först när båda var över trettio.

Tusen tack!!!! Och vilken resa ni gått igenom! Förstår att blivande mor- och farföräldrar blev glada
  • MjölkChoklad
    PoL skrev 2014-03-07 19:56:29 följande:
    Insanejane77 vad tufft att behöva kämpa så med vården o inte känna sig trygg med det de gör! Hör en del säga att i Sverigebehöver man vara frisk för att klara av vården... Det tog ca 6 mån efter fl innan jag kände mig återställd (bra kontroll över musklerna i nedre regionen o ingen smärta), hade en massa övningar från sjukgymnasten att göra var dag bla. Så det gick ok, tack. Men jag slipper det gärna en gång till! Mjölkchoklad: välkommen hit! Tack tjejer för att ni delar med er om erfarenheter kring ks, låter klart positivt! Jag är ju ensamstående, så ska det bli fl-skador föredrar jag såna jag kan planera o förbereda inför

Tack!!! Har nu läst igenom hela tråden, men har inte riktigt koll på alla som hänger här än Väldigt trevlig tråd måste jag säga
  • MjölkChoklad
    tusa skrev 2014-03-08 23:43:23 följande:
    Välkommen och Grattis Mjölkchoklad!  Grattis till er med lyckade UL! Jag väntar med spänning på mitt VUL på torsdag, v.7+1. Kommer kännas underbart att få se hjärtslag, då kan jag nog pusta ut lite ändå..är nog lite nojig och kan inte glädja mig riktigt även om det har blivit lugnare sedan första veckan efter plusset, då väntade jag blod varje toabesök! Så här var det inte alls förra grav. men då var jag också mycket yngre och "dummare" kanske som inte fattade hur mycket som kan gå fel!  Vilken fruktansvärd historia Insanejane!! Beklagar verkligen traumat. Kan inte alls föreställa mig något liknande...Vet ni varför hon dog? Var det havandeskapsförgiftningen?

Tack! Åh, vad spännande m VUL. Jag ska på VUL nästa vecka igen och då är även jag i v. 7+1 Fjärde barnet för mig och verkar som om jag blir nojjigare för varje gång Men ett VUL gör förhoppningsvis att man kan slappna av lite Men jag kommer att vara så nervös innan!!!!
  • MjölkChoklad
    Knytet skrev 2014-03-12 11:04:22 följande:
    Blodprov o UL idag gick bra. Plutt mätte perfekt, skönt

Grattis! Så underbart!!!!!
  • MjölkChoklad
    Kaa76 skrev 2014-03-12 22:10:01 följande:
    Har RUL i morgon och är ordentligt orolig, riktigt varför vet jag inte, eller ja, har en massa små orsaker, men inget som borde göra mig så här orolig.  Är dessutom sjuk och blir jag inte feberfri tills i morgon får jag inte göra det, är nog det som oroar mig mest just nu, vill bara att allt skall vara bra :( 

Håller tummarna för att du är feberfri imorgon!!!! Helt naturligt att man är nervös o orolig. Jag är i vecka 7 och nästa vecka ska jag på VUL. Kommer att vara så nervös innan - tänk om de säger att där inte finns något... Imorgon hoppas jag få läsa här att du varit på RUL och att allt såg toppen ut
  • MjölkChoklad
    tusa skrev 2014-03-13 15:33:43 följande:
    Ett pyttelitet tickande hjärta idag på VUL  Så otroligt lättad och tacksam..var nästan helt säker på att inget hjärta skulle finnas.

Åh, så underbart!!! Hoppas få uppleva samma sak på tisdag när jag ska på VUL.
  • MjölkChoklad
    Kaa76 skrev 2014-03-13 18:44:29 följande:
    Tack! Ja, det är väl det, men jobbigt är det. Förstår att du oroar dig med, är svårt att inte göra det. Mådde bättre så jag kom i väg

Vad härligt att det gick bra!!!!!
  • MjölkChoklad
    plopp76 skrev 2014-03-18 08:01:36 följande:
    Jag har sista veckan nästan exploderat. Eller, nej inte exploderat så klart, men på bara en vecka så tycker jag att magen växt jättemycket. Sambon tycker det är jätteroligt. Så nu är det inget att dölja längre. Vi tog första officiella magbilden i helgen. Det var lite gulligt! Man känner ju sig större än vad som går att få med på bild, men kul ändå att ha nåt att jämföra med senare. Fasen... idag är det lite panik... Jag hittade en spjälsäng på blocket. Nästan en sån jag sett i butik som jag vill ha. Den var ny, bara uppackad och inte använd mer än ett par dagar. Deras lilla tjej ville inte sova där så dom säljer nu sängen, madrass och bäddmadrass. Jag frågade sambon... han sa att han tyckte att det var ett bra köp. Ganska precis det vi tänkt köpa och till en tredjedel av priset... Så vi ska åka och köpa det idag! Första grejen vi köper till den där lilla plutt*n vi har på g. Lite otäckt... men nån gång måste man ju köpa första saken! Ang namn så har vi ett par på lut. Om vi får redan på kön på RUL sen så blir det ju enklare förstås. Tjejnamn kan vi nog enas om, där har vi ganska lika smak. Men killnamn... jisses. Inget duger åt sambon :) Så vi får väl se vad det blir och hur det går. Svärmor är på min sida med killnamn, så jag hoppas vi kan hitta nåt som han går med på om det blir en pojke :)

Längtar tills jag får bebismage. Just nu är den bara svullen o gasig, känner sug lite plufsig... Vad roligt med spjälsängen! Klart ni ska passa på! Men jag förstår precis hur du känner - är likadan! Idag ska jag på VUL (v. 7+1) - så nervös!!! Hoppas att allt ser bra ut!!!!
  • MjölkChoklad
    plopp76 skrev 2014-03-18 08:42:33 följande:
    Jo det har tagit fram till nu i v 17 för mig att få nån form av mage som inte känns som tjockismage :) Än är det ganska plufsig ändå... inte så spänd och fin :) Men det kommer väl! Lycka till på VUL! Det kommer säkert gå hur bra som helst :)

Tack!!! Det gick jättebra!!!! Allt såg normalt ut och hjärtat tickade så fint Vilken lättnad! Var inom leksaksaffären efteråt och köpte en gosedjurs-snuttefilt - så jag har redan gjort ett litet inköp
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35