Inlägg från: MjölkChoklad |Visa alla inlägg
  • MjölkChoklad

Gravidtråd för oss som är över 35

Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-12 10:08:00 följande:
    Jag blev mormor i natt och har själv 6 veckor kvar tills barnbarnets moster föds. Lyckan är total.
    Stort grattis!!! 
    PoL skrev 2014-05-12 09:45:00 följande:
    Härligt att läsa era senaste inlägg smile1.gif

Jag gick in i v20 i lördags och precis som jag misstänkte har magen blivit otroligt mycket mer synlig sen de goda nyheterna jag fick på Rul!! Min 7-åring har börjat krama o pussa på bebismagen, sån kärlek! Trodde inte min 2-åring förstod detta men igår lyfte han upp min tröja o sa Bebis till magen, så kanske smile1.gif han är ju ovanligt smart smile5.gif
    Jag hoppas få kryckor snart för att minska belastningen på mina onda fogar, och väntar på att få ett läkarsamtal för att få råd ang ks vs vaginal fl. Har ju tyvärr ff men efter sfinkterrupturen jag fick för två år sen så det lutar nog åt ks...
    Ha en fin dag allihop!
    Gulliga storebröder
    Irmeline skrev 2014-05-12 12:47:53 följande:
    Imorgon har jag RUL och äntligen har det lilla börjat ge sig till känna i magen, igår kväll kände tom mannen utanpå magen. Så nu tvekar jag iaf inte på att något lever där inne, hoppas bara den är frisk också!
    Åh, så mysigt att känna den lill*! Jag är i vecka 16 och ibland känner jag något - underbart! Lycka till på RUL!
    Irmeline skrev 2014-05-11 21:47:09 följande:
    Ja v. 32, då är bebisen snart klar Glad

Själv är jag i v. 20 och har RUL på tisdag. Nervös men hoppas allt är bra.

Priolistan ser ut såhär:
    1. Bebis är frisk
    2. Moderkakan har flyttat sig från öppningen
    3. Vi får en fin bild
    4. Vi får veta kön

Hoppas allt infrias, men viktigast är såklart nr 1.

På fredag har jag gått 20 fulla veckor och avverkat halva graviditeten, Det går undan! Cool
    Lycka till på RUL imorgon!

• MjölkChoklad
    Kaa76 skrev 2014-05-12 22:02:54 följande:
    Lindsey jätte stort grattis, vad härligt! 

Har varit läbbigt tyst här ett tag, antar att det är läge att uppdatera. 
    Har väldigt ont av mina fogar, är halvtidssjukskriven, men vete sjutton om jag inte behöver bli helt sjukskriven snart smile4.gif  
    Har varit på förlossningen förra veckan pga smärtsamma sammandragningar, har haft det en omgång innan och blev kollad då, då var allt ok, så denna gång med, men jobbigt är det. Hoppas slippa fler omgångar men skall komma in igen om det blir så jobbigt.
    Var hos BM i fredags,  sf mått i veck 25+.....öh...3? var 25 cm, så fullt normalt, hjärtljud 140. 
    Vi pratade lite om förlossningen med Tella, min yngsta dotter som förblödde, och hon föreslog att jag skall göra ett till UL den 2:e juni, hon tänkte det kunde kanske lugna min oro lite och det tackade jag så klart ja till. Om jag är orolig eller inte känner av henne lika ofta som vanligt så kan jag ringa dagtid och få en tid för att lyssna till hjärtljuden samma dag, och annars tycke hon jag borde vända mig till förlossningen, är ju ingen som mår bra av att vara orolig. känns ändå bra, Tella var ju fullt frisk osv, men ja, det är ändå jobbigt med all oro. 

Sedan icke gravidites relaterat, men som inverkar mycket på hur jag mår för tillfället. Vet att jag nämnt det innan, att jag hade en relation med en kille som mår psykiskt dåligt och att det därför tagit slut. Har haft en hel del kontakt med hans bästa kompis så jag har ändå haft lite koll på vad som händer. Och den här killen är väldigt svårt sjuk, han har en hjärntumör, den är godartad och han har haft den länge, men nu har den börjat växa i massor. Den senaste tiden har han varit nedsövd större delen av dygnet, han har fruktansvärt ont, behandlingen hjälper inte och hans njurar verkar vara på väg att lägga av helt. Natten till söndag hörde han av sig, verkade helt veck, men fick i alla fall fram att han själv tror att han dör snart.  
    Är så otroligt ledsen, finns ju inget jag kan göra, och då han inte vill prata med mig så kan jag inte ens finnas där för honom, finns inte ett jotta jag kan göra mer än vänta på att han dör smile4.gif  
    Usch, vilken jobbig situation! 
  • MjölkChoklad
    Irmeline skrev 2014-05-13 16:01:58 följande:
    Rul gick bra, förmodligen en liten tjej till. De kunde inte se helt, och det tyder ju på en tjej.
    Vi får väl se Flört

Skönt att det är över, nu ska jag tro på bebis!!
    Underbart - grattis!!
  • MjölkChoklad
    Lagombutwhy skrev 2014-05-14 09:05:15 följande:
    Går in i v13 idag på självaste 40-årsdagen..grattis till mig själv dubbelt upp :)
    Hipp, hipp hurra {#emotions_dlg.flower} Grattis!
  • MjölkChoklad
    M39 skrev 2014-05-14 10:38:10 följande:
    Skälv har jag precis kommit hem från gyn, där de gjorde ett xtra vaginalt ul. Och gissa om jag grät!!! Där inne var världens sprattelbebis
    Underbart!!!
  • MjölkChoklad
    India skrev 2014-05-14 19:22:56 följande:
    Har varit på RUL idag och där fanns en helt vild kille som inte var särskilt samarbetsvillig! Tog lång tid att hitta en vinkel och sköterskan bad nästan om ursäkt. Min enda tanke var "jag bryr mig inte om han är svår att få på bild. Han lever, han är frisk och han utvecklas som han ska". Sååå tacksam!!! Äntligen kanske jag kan börja tro på detta!!

Grattis till lyckat RUL och sprallig liten kille
  • MjölkChoklad
    Lagombutwhy skrev 2014-05-19 09:50:07 följande:
    Precis klar med KUB-ul, fick 1:20000. Vi är helt chockade! Hade ställt in oss på dåligt resultat med mkp som nästa steg..fick ju 1:7000 för 7 år sedan o har nyss fyllt 40. Otroligt! En krabat på ca 7,5 cm viftade på armarna åt oss :) Stor lättnad infinner sig <3 phpKUWdUA06182.jpg
    GRATTIS!!!! Underbart!!! 
  • MjölkChoklad

Många som är nära nu - spännande!!! 

Själv är jag i vecka 19 och längtar till RUL som är om en vecka! Hoppas att få se att allt är bra och gärna även vilket kön. Jag kommer säkert att vara supernervös innan och vara övertygad om att något kommer att vara fel. Men just nu är jag lugn iallafall...

Magen är redan stooor  Gravid Skrattande Och bebis buffar och har sig - mysigt Hjärta

• MjölkChoklad
    emjh skrev 2014-06-05 18:02:36 följande:
    Jag är SÅ besviken. Har ny chef som inte känner mig, ändå har han bildat sig uppfattningen att jag är för noggrann och därmed ineffektiv (hellre snabbt och fel än nogrannt och rätt, fast grejen är ju att när det blir fel tar det DUBBELT så lång tid!!!!) och det är ganska lustigt för jag har ofta fått höra hur effektiv jag är och det är något jag stoltserat med.

Den andra grejen var att jag vabbat för mkt. Självklart ska man få vara föräldraledig säger han, MEN... så tog han upp att det är ju en prioriteringsfråga inom familjen hur man vabbar men eftersom jag varit borta en del så påverkar det min löneutveckling! Hallå icke missgynnande behandling. 

Jag känner mig så förödmjukad och trampad på. Jag är för glad, "det är ju inget fel på att vara positiv", fast jo, det är ju tydligen det. Jag ska helst inte ens svara när en kollega mailar för vår överlämning är klar och när jag nämnde att hon fortf. vänder sig mkt till mig sa han "men du svarar ju, eller hur?!" fast mina svar handlar om att hon ska vända sig till x eller y i stället. 

Jag är så arg och besviken och sårad. Jättekul sätt att avsluta arbetsveckan och VERKLIGEN motiverande för resten av tiden innan jag går hem. 
    Usch och fy  Kontakta facket!!!
  • MjölkChoklad

Imorgon är det äntligen dags för RUL!!! Har verkligen sett fram emot det, men nu när det börjar bli dags är jag nervös... Hoppas, hoppas, hoppas att allt ser bra ut!!! 

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35