Inlägg från: MjölkChoklad |Visa alla inlägg
  • MjölkChoklad

Gravidtråd för oss som är över 35

emjh skrev 2014-03-18 16:24:54 följande:
    Grattis alla! Så skönt att ha sett sin lilla skatt. Jag bokade RUL idag och behöver bara vänta till 28 april, jag var helt inställd på att få komma tidigast i mitten på maj så jag måste ha räknat fel.  Jag har inte varit helt skärpt på sistone, skyller på mastodonthuvudvärken jag har varje dag...  Hittills går jag bara ner i vikt, varje dag visar vågen lite mindre. Beror nog på att jag mått så illa hittills.  Känns hur som helst skönt att de första 12 veckorna är över. 

Åh, då är det inte så många veckor till RUL - kul Skönt att ha de 12 första veckorna avklarade. Ungefär samtidigt som du ska på RUL har jag kommit över 12 veckor Förhoppningsvis blir det KUB där omkring för mig! Om allt går bra så långt kommer vi väl att börja berätta för nära och kära - längtar
  • MjölkChoklad
    PoL skrev 2014-03-18 20:36:35 följande:
    Plopp: mysigt med första bebisköpet, tycker ni gjorde helt rätt Mjölkchoklad: grattis grattis till lyckat vul!! Maramina: vilken fin bebismage Här har jag idag invigt tjockisbyxorna mina vanliga kostymbyxor för jobbet stramade ont i midjan, såå skönt med rymliga byxor. Är hungrig typ jämnt. Kommer bli stor som ett hus. Den här gången med. Hahaha snyft

Tack Jag är illamående och även hungrig. För att hålla borta illamåendet måste jag äta, även om det tar emot. När jag sen äter, så äter jag mycket Så räknar med att bli stor jag med
  • MjölkChoklad
    Irmeline skrev 2014-03-19 09:35:44 följande:
    Fick min remiss till KUB igår, de ville jag skulle vänta 2v till jag är 13+5, vägrar!! 13+6 är ju sista dagen man kan se nåt (och optimal är kring 12 v) så kändes inte kul. Ringde dem och bad om att få byta, men pga BM-brist (jättemånga har slutat nyligen) så fanns det jättefå tider. De hade dock en tid obokad de närmsta 2v, redan på fredag. Tackar och tar emot!! Jag gör alltså äntligen KUB på fredag. Efter det så ska vi gå ut med graviditeten och jag kommer känna mig mycket lugnare om allt ser bra ut och verkligen tro på bebis på riktigt. Behöver alltså bara dölja det på jobbet i några dagar till, vilket är bra, för det börjar bli svårt. Större tidigare denna gång, har redan mammabyxor i v.12. Så på fredag ska vi fira (hoppas jag). KUB avklarat och 12 fulla veckor avklarat!

Åh, vad bra att du kunde gå en tidigare tid!!! Lycka till på fredag
  • MjölkChoklad
    Knytet skrev 2014-03-19 11:16:31 följande:
    Mjölkchoklad, grattis till lyckat vul Maramina, fin mage !!!! Irmeline, vilket konstigt ställe, optimalt är ju att göra kub i v 12+ och man vill ju ha det gjort när det är bäst för att få resultaten så sannolika som möjligt. Bra att du fick en tid på fredag. Lycka till

Tack
  • MjölkChoklad
    Maramina skrev 2014-03-19 19:02:33 följande:
    Du får se till att det du äter är nyttigt och försöka hålla nere mängden onyttiga saker. Då behöver du inte oroa dig över vikten så mycket

Brukar gå upp ca 10-12 kg - får väl se hur det blir denna gången
  • MjölkChoklad
    DragonWoman skrev 2014-03-20 22:06:13 följande:
    Urk jag måste vara felvaccinerad denna gången... Så fort jag dricker juice drabbas jag av illamåendet from hell
    Dum som man är så svepte jag ett underbart iskallt glas med apelsinjuice och nu ligger jag här med ett grönlila face... Bläsch!

Gubben envisas ju även med blodpudding en gång i veckan nu. Idag smakade det verkligen äckligt.. så vill inte äta det mer på några år känns det som. Nån mer som inte klarar av viss mat nu?
    Min smak har ändrats. Vissa saker som jag gillat innan är urk nu. Usch, nu blev jag illamående bara för att jag tänkte på mat  
  • MjölkChoklad
    Irmeline skrev 2014-03-21 21:30:40 följande:
    Kub idag gick jättebra och vi fick lägsta möjliga risk! Glad!!

Härligt!
    PoL skrev 2014-03-21 19:43:53 följande:
    Tack för pepp o tummar! Nu har det gått 1,5 dygn sen mkp o allt känns normalt. Skönt att läsa att mf risken vid mkp kan vara lägre ön alla andra risker under tidig graviditet! Välkomna ni som är nya Haha sitter i soffan o äter kaka o tittar på Jamie Olivers Laga god och nyttug middag på 15 min Irmeline o Mjölkchoklad, jag tror själv att kroppen bestämmer vid en graviditet och att vissa av oss helt enkelt går upp en massa i vikt. Jag lever o äter ungefär som vanligt. Är vanligtvis inte överviktig men under båda tidigare graviditeter har jag gått upp ca 30 kg! Fast jag får stora barn och magen är riktigt rejäl, så min teori är att kroppen buffrar upp för att jag ska inte ska ramla av tung framvikt

Jag tror absolut det kan vara så! Jag känner att det är klokt att lyssna på min kropp och just nu verkar kolhydrater - pasta, bröd - vara det som jag klarar av att äta. Så då gör jag det Vissa går upp mycket och vissa går knappt upp något alls - vi är ju alla olika Skönt att allt känns normalt efter mkp - hoppas ni får resultatet snart!
  • MjölkChoklad
    Knytet skrev 2014-03-24 11:14:55 följande:
    Hej tjejer, Tack för ert stöd. Jag åkte in till akuten och graviditeten såg bra ut. Blödningen har stannat upp och bebisen levde loppan . Var antagligen ett kärl igen som brast på livmodertappen, phuuu. Usch för dessa skrämselskott. Nu tycker jag det får vara lugnt resten av graviditeten, jag vill ju kunna njuta lite oxå.

Åååååh, vad skönt att höra!!!!! Ja, nu tycker jag att du ska få njuta
  • MjölkChoklad
    Knytet skrev 2014-03-24 19:16:03 följande:
    Sååå nu har vi toppat denna härliga dag med att spendera hela em o kvällen på barnakuten med 1 åriga sonen. Inflamerad förhud. Jisses vad slut jag e. Många fina namnförslag

Men oj, vilken jobbig dag! Hoppas det är bra med 1-åringen!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35