Inlägg från: Aftonstjärna |Visa alla inlägg
  • Aftonstjärna

Gravidtråd för oss som är över 35

emjh skrev 2014-09-12 22:14:55 följande:

Jag är så himla glad för idag hade jag uppkörning och klarade det! Äntligen körkort efter en 21 år lång process (som startade när jag var med om en bilolycka i 16 års ålder. Hade precis blivit ok att övningsköra från min ålder och så sladdade vi och voltade och det har varit en lång process att komma över). 

Jag var så lättad efter två intensiva veckor att jag började storböla. Min man trodde först inte att jag blivit godkänd men det var bara alla spänningar som släppte. :D  Grät och kramades med både förarprövaren och körläraren jag haft nu dessa två veckor. Skrattande   Jippi! Nu ska jag fokusera på graviditeten och att det bara är två veckor kvar till BF! 

Grattis! Fint jobbat! 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    kajsamupp skrev 2014-09-13 21:42:37 följande:

emj - Åh, vad skönt att höra att du fixade det! Otroligt starkt gjort med tanke på omständigheterna både i tonåren och nu med graviditen!

Tack för alla gratulationer! Nu i natt blir liten fem dygn. Hon sover mest hela dagarna, vilket tråkigt nog innebär att vill amma mkt om natten. I natt ammade hon ett bröst varje timme mellan kl 23 och 03 och när hon efter minst en halvtimme ammat klart lyckades jag inte få henne att somna ändå. Så där satt jag vaken med ett skrikande barn som vill amma igen fast tuttarna smärtar till tusen.. Ja ja, får hoppas hon blir lättare att få somna om i natt.

Ojoj, är orolig för det där! Tycker det är så livat i magen om kvällen och natten! Knepigt när dygnet är uppochned från början! Har du testat ge henne napp? 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

6 veckor kvar här, börjar närma sig, känner jag i både kropp och knopp. Ska bli så spännande med en baby igen! Det är 9 år sedan sist och jag hoppas vi får fira 9-årskalas innan bebben anländer. Får gå på storleksul om 1,5 veckor, ska bli så roligt att få kika in i magen igen! Mycket tankar i huvudet om hur det ska bli och vem det är som döljer sig i magen.

Tycker jag mått bra denna graviditet, foglossningen har lyst med sin frånvaro, men nu är jag nog riktigt trött i magen om kvällarna och ligger mest i soffan. För att inte känna mej helt onyttig har jag passat på att sticka och stickat tröja, byxor och sockor till babyn och sonen ska få ett par sockor till födelsedagen han med. 

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    DragonWoman skrev 2014-09-18 11:41:31 följande:

Imorgon blir det igångsättning så kommer garanterat gosa med nyfödd i helgen

Härligt!!! Lycka till!

Jag har fem veckor kvar till bf idag, känns rätt nära det med tillsvidare...
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    DragonWoman skrev 2014-09-18 19:42:21 följande:

Tack alla

Uh, börjar bli nervös nu faktiskt. Undrar ju om det kommer gå fort igen. Sist tog det under 3 timmar. Och hur ska det gå med hostan under värkarna mm? Och efteråt

Jag hade grym hosta innan sonen föddes, men den försvann med och under förlossningen, kanske alla hormoner hjälpte till? 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    DragonWoman skrev 2014-09-20 18:18:37 följande:

Fick en liten pojke idag han föddes 14:03, vägde 3390 g och 49 cm <3

Stort grattis till lillkillen! Berätta gärna mera när du orkar och hinner!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Milia02 skrev 2014-09-21 16:17:43 följande:

Hej hej

Hittade just hit.... är gravid med mitt 5e barn och blir 37 i november. . :) är idag 9+5

Välkommen och grattis till lilla femman! Jag är också 37 och väntar mitt tredje, har en månad kvar  ungefär.
    plopp76 skrev 2014-09-21 16:49:13 följande:

Hej på er!

Först: Grattis till er som fått era pluttar!

Jag vet inte om ni minns mig... men jag har varit med här i tråden tidigare när jag var gravid. Jag fick missfall i vecka 19 i april och har sen dess kämpat med både mig själv och att bli gravid igen. Sorgen var tung att bära och vi mådde länge väldigt dåligt.

Tre dagar efter mitt beräknade BF så plussade jag igen. Omtumlande och lite overkligt. Plusset kom 6 dagar innan vi skulle till kliniken för ett första möte om IVF. Så nu är jag gravid igen. Gick in i vecka 7 idag. Så det är tidigt, väldigt tidigt... allt kan hända och jag håller nu fast vid att jag vill att glädjen ska ta större plats än oron.

Känner ju igen nästan alla era nick så det blir kul att följa er hela vägen.

kram!

Grattis!!!! Vad härligt! Hoppas de håller extra bra koll på dej nu när du hade ett så pass sent missfall sist! 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    emjh skrev 2014-09-22 05:38:07 följande:

Det blev verkligen en lång dag igår, jag ville så gärna ha just det datumet och väldigt gärna en söndag (griller i huvudet) så jag bara väntade & räknade värkar, men det var inga ordentliga värkar så jag blev mer & mer besviken.

Kändes ändå som att det skulle kunna bli något så vi lämnade dottern till mina föräldrar. Nu har jag sovit gott hela natten (!) med regnet smattrande utanför, har plötsligt inte lika inte när jag vänder mig i sängen och det har kommit mer blod så nu håller jag tummarna för idag i stället. Tjoho! :)

Lycka till på färden! Nu är det nog nära! 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    emjh skrev 2014-09-22 21:41:16 följande:

Hm... Börjar just undra om jagverkligen är näst på tur. Haft värkar hela dagen, ibland täta men mest runt var 10:e minut, varit extremt trött och frusen. Nu på kvällen avstannade allt. Jag blir tokig. Trodde att det skulle gå fort denna gång. :/

Jobbigt med lång latensfas! Hur ska man veta när det är dags på riktigt när det håller på så där?

Jag börjar känna mej riktigt pirrig inför förlossningen, en månad kvar ännu, så har inte börjat söka tecken, men om ett par veckor bara så kan det ju börja hända. På fredag ska jag på ul och viktuppskattning, ska bli så spännande att se lilharen igen!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    India skrev 2014-09-26 11:04:50 följande:

Jaha, ligger på förlossningen nu med vattenavgång i v 37+2. Naturligtvis har den lille flyttat sig och ligger nu på tvären igen (gjorde ett lyckt vändningsförsök i tisdags..)

Ojdå, hoppas bebben värkarna kommer igång av sig själv och att bebben vänder sig åt rätt håll! Min första satt envist i magen så jag blev snittad. Det gick riktigt bra det med. Vissa speciella barn väljer att komma ut på det viset. Glad Lycka till hur det än går!
    bf 23 oktober
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35